אנליסטים: "זה בדיוק כמו ב-2012, אנחנו נמצאים על קרקע לא יציבה"

מספר נתוני מאקרו משמעותיים יהוו סימני דרך לשוק האמריקני השבוע, ובראשם ה-GDP שיפורסם לקראת סוף השבוע וצפוי לעלות ל-3.1%
מערכת Bizportal | (1)

למרות הציפיות מהתמ"ג הצמיחה בארה"ב מקרטעת. נתון התמ"ג בארה"ב צפוי להתפרסם ביום ו' הקרוב ויראה ככל הנראה עליה ל-3%, שיפור משמעותי מ-0.4% ברבעון האחרון ב-2012. למרות זאת האנליסטים מזהירים מפני כניסה לשוק המניות לקראת פרסום דו"ח התמ"ג.

סימנים רבים מאותתים שאנו מתקרבים לעוד מיתון אמצע-שנה, בראשם ירידה בהוצאות הצרכנים, תעשייה מדשדשת במקום, והאטה בשוק העבודה. מיתון דומה קרה סביב החודשים אפריל-יוני ב-2011 וב-2012. "זה בדיוק כמו ב-2012. יהיו לנו עליות וירידות לאורך כל השנה. אנחנו נמצאים על קרקע לא יציבה" אומר פול אדלסטיין, מנהל כלכלה פיננסית ב-HIS Global Insight.

חוץ מדו"ח התמ"ג, צפויים להתפרסם השבוע מספר נתוני מאקרו נוספים שעשויים להשפיע על הסנטימנט בהמשך החודש, כולל נתון מכירות בתים חדשים, נתון מכירות מוצרים בני קיימא, ונתון תביעות האבטלה השבועי. נתונים אלו יאירו את הדרך לקראת התפניות הבאות בשוק האמריקני. "השוק איבד מומנטום במרץ והסימנים המוקדמים לחודש אפריל אינם מעודדים" הוסיף ראיין סוויט, כלכלן מ-Moody's Analytics.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    DAN 23/04/2013 08:25
    הגב לתגובה זו
    או סנופי בדרך ל 2000?
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.