הצניחה בזהב: מנהלי קרנות מגדילים החשיפה; "המניות בסיכון גבוה"

אסטרטג טכני ראשי בברקליס: "הנכס הבא המועמד ללחץ מכירות מאסיבי הן מניות. מנהלי קרנות כיסו חלק גדול מפוזיציות השורט שלהם על הזהב"
סהר אביב | (2)

הנפילה הגדולה במחיר הזהב הביאה לזעזוע לא קטן בשוק, ואנליסטים מנסים להמר מהי המשמעות של הצלילה החדה לגבי שוק המניות. על פי נתונים של נציבות המסחר בחוזים העתידיים הכסף המנוהל בקרנות הגידור ויועצי המסחר בסחורות מקטינים אט אט את פוזיציות השורט שלהם והחלו להגדיל את החשיפה למתכת הצהובה, כאשר נרשמה עלייה מ-21.6 אלף חוזים ל-68.6 אלף חוזים.

"מנהלי הקרנות כיסו חלק גדול מפוזיציות השורט הענקיות שלהם והגדילו את פוזיציית הלונג" נמסר מהנציבות. הצניחה האחרונה במחירי הזהב משקפת בעיקר את אובדן אמון המשקיעים בצעדי ההקלות הכמותיות בבנקים המרכזיים. "הנכס הבא שעלול להיות מועמד ללחץ מכירות מאסיבי הן מניות" אמר דירן סרין, אסטרטג טכני ראשי בברקליס ל-CNBC.

"ההתמוטטות בזהב, באירו ובדולר אומרת לנו שחלק מהאמונה בצעדי ההרחבה הכמותית קטנה, ומדיניות הבנקים המרכזיים אינה נראית עוד לגיטימית בעיני המשקיעים. הנכס הבא הפגיע ביותר למימושים הן המניות בארה"ב, הן בהחלט נמצאות בסיכון הגבוה ביותר".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ובאג"ח הממשלה האמריקנית הם מאמינים? איזה קשקוש! (ל"ת)
    ה TREASURY רק עולה . 22/04/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בבר 70 שנה בבורסה 22/04/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    עזבו סחורות, שורטים במעוף עושים יותר, בפחות זמן. אני לא יכול להמתין עוד הרבה שנים בשביל שהזהב יזוז קצת.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.