גוגל בשירות ביבי ושטייניץ? קמפיין 'השוד הגדול' של מרצ נחסם כי "הנושא רגיש"

חוק הרווחים הכלואים הוגדר כ"נושא רגיש" ע"י מנוע החיפוש שסירב להעלות את קמפיין. גוגל: "לא מאפשרים הצגת פרסומות נגד ארגון, אדם או קבוצה"
משה בנימין | (10)

הממשלה, מלאכתה נעשית בידי אחרים? קמפיין של מפלגת מרצ ששם במרכזו את שר האוצר יובל שטייניץ ויוצא כנגד חוק הרווחים הכלואים לא הותר לעלות לאוויר על ידי גוגל ישראל בטענה כי "הנושא רגיש". מאחורי הקמפיין נגד חוק הרווחים הכלואים במסגרתו תוענק לחברות בינלאומיות הקלה משמעותית בתשלום מס על רווחים למדינה, עומד משרד הפרסום והיח"צ דייס מרקטינג ומפלגת מרצ. תחילת הקמפיין באתר בשם Hashod.com שעלה לאוויר בסוף חודש יולי ובו הוצגה תמונתו של שטייניץ כשמתחתיה הכיתוב "הסרט הרע של הקיץ". עוד נכתב באתר: "מה קורה כששר האוצר שטייניץ רוצה לסייע לחברות ענק בינלאומיות לא לשלם מיסים? חוק הרווחים הכלואים = שוד הקופה הציבורית". * ליחצו למעבר לאתר השוד הגדול לטענת דייס מרקטינג שעובד עם מרצ מזה כ-8 חודשים, הקמפיין נשלח לגוגל לפני כ-5 ימים וחיכה לאישור עלייה לאוויר. בגוגל פנו למשרד והודיעו לו כי הקמפיין לא הותר לפרסום בטענה כי מדובר ב"נושא רגיש". הטענות של המשרד על כך שמדובר במאבק לגיטימי שנועד להחתים את הציבור הרחב על עצומה לא הועילו - חלופה שהוצעה למתן את הקמפיין ולוותר על המילים "השוד הגדול" לא הועילה אף היא והקמפיין נדחה על ידי גוגל. נמרוד דוויק, מנכ"ל דייס מרקטינג אמר לאייס כי נציגת גוגל עימה שוחח ציינה בפניו כי "ישנם נושאים טעוני אישור שנחשבים לרגישים ויכולים להקרין על גוגל". עוד אמר מנכ"ל דייס מרקטינג לאייס: "אני חוש שזה מוזר שגוגל שמעודדת את חופש הביטוי ויצרה כלים נפלאים ברשת לא מאפשרת לגולשים לקדם רעיונות ולבטא אותם. מדובר בקידום בתשלום שאינו פוגע בגוגל ישירות בשום צורה ונעשה למען מטרה חברתית צודקת. כמו שנתניהו, הליכוד וגרינפיס מפרסמים באינטרנט גם למטרה זו צריך להיות מקום. זה מוזר על סף הלא ברור בשום צורה". * לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן כאמור, על פי חוק הרווחים הכלואים - חברות בינלאומיות שצברו רווחים מפעילותן בישראל יוכלו להנות מהטבות, לפי החוק לעידוד השקעות הון וכך לשלם מס חברות מופחת על הרווחים שלהן - אם הן מבקשות להוציא את הכספים לחו"ל ולא להשקיע אותם בארץ. יוזכר כי נכון לרגע זה הצליחה העצומה שפרסמה מרצ לאסוף כ-3,000 חתימות, במטרה לייצר לחץ ציבורי כנגד חוק הרווחים הכלואים. מגוגל נמסר: "לגוגל מדיניות ברורה בכל הנוגע להצגת פרסומות ב-Google AdWords. כחלק ממדיניות זו, גוגל אינה מאפשרת הצגת פרסומות היוצאות נגד ארגון, אדם או קבוצת אנשים. במקרים בהם פרסומת מפירה מדיניות זו, אנו נוקטים בצעדים המתאימים".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    שימי אומדן 09/08/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    די לחוסר ההבנה הכלכלי. די! תפסיקו לחשוב שמה שנראה לכם יותר טוב מבחינה כלכלית הוא נכון. אין לכם מושג על מה אתם מדברים. מעבר לכך, הקמפיין הוא אישי, לא נגד מדיניות. לכן הוא נדחה.
  • 8.
    איציק 09/08/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    יצאתי מהדף בלי לחתום בגלל זה... כשל שיווקי חמור.
  • 7.
    עידו 09/08/2012 00:50
    הגב לתגובה זו
    הכותרת של אייס קנטרנית ומטעה, כנראה שככה זה באתר שמסקר פרסום
  • 6.
    יש פייסבוק אכסניה הבהחלט מכובדת ויעילה (ל"ת)
    יאיר 08/08/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שווה מאבק משפטי נגד גוגל (ל"ת)
    שרה 08/08/2012 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    BOGII 08/08/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין את החוק המטומטם הזה מה אני צריך שחברה זרה תהיה הבעלים של קונצרן תנובה? אתם לא מבינים שכאשר הם לא משלמים מס הכסף הזה חסר ואז באוצר משיתים מיסים נוספים על הציבור יאלה נמאסתם מושחתים בני מושחתים
  • 3.
    GO 08/08/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    מונופול דורסני - ושרירותית מחליטים מה מתאים להם ומה לא. כל אנשי הפירסום באינטרנט שונאים את גוגל - כנראה שהם יודעים למה ...
  • 2.
    מיקו 08/08/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    חבל שבמרץ לא מצליחים להבין את ההבדל בין לפרסם את עצמך ובין לפרסם תמונה של השכן שלך ולקרוא לו שודד.
  • 1.
    לא הוא פשוט לא בשירות מרצ (ל"ת)
    swiz 08/08/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
  • דוד 20/04/2013 01:13
    הגב לתגובה זו
    הוא באמת לא בשירות מרץ תיפסק הצנזורה... gmt.co.il
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.