תגובה לתוצאות מזרחי טפחות: "יציבותו של הבנק מהווה חוף מבטחים להשקעה בבנקאות הישראלית"
בנק מזרחי טפחות הציג היום (ב')
"בשורה התחתונה מדובר בדוח טוב מאוד, לא מצויין. הבנק מוכיח שוב את היציבות בפעילות שלו ובתוצאות", כותב מאיר סלייטר, אנליסט הפיננסים של דש ברוקראז'. "הבנק מייצר רווח מייצג של 930-1000 מ' שקלים בשנה, המשקפים תשואה להון של 13%-14%. תשואה זו צפויה לרדת עקב הגידול הצפוי בהון, שנדרש על מנת לעמוד ביעד החדש. הבנק נסחר הבוקר במכפיל הון של 1.01".
הרווח והתשואה על ההון היו גבוהים מהתחזיות היא נבעה בעיקר מהפרשה להפסדי אשראי נמוכה. "הכנסות המימון היו דווקא מעט מאכזבות, 818 מ' שקלים לעומת צפי ל- 837 מ' שקלים, כאשר הכנסות המימון השוטפות מסתכמות ב- 754 מ' שקלים בלבד לעומת 824 מ' שקלים ברבעון הקודם". ההכנסות תפעוליות וההוצאות התפעוליות היו בהתאם לצפי.
הלימות הון הליבה עומדת נכון לסוף השנה על 7.77%, לעומת 7.7% בסוף הרבעון הקודם, "שיפור מינורי בלבד על אף הרווח הגבוה". הרווח הגדיל את הון הליבה ב- 4.4%, אך נכסי הסיכון צמחו ב- 3.5%. "הבנק לא מוותר על הצמיחה ועל הרווחיות, והדיבידנד ככל הנראה נמצא בעדיפות משנית".
דש ממליצים על הבנק בתשואת יתר ובמחיר יעד של 41 שקלים. "יציבותו של בנק מזרחי מהווה חוף מבטחים להשקעה בבנקאות הישראלית, והוא אחד הבנקים המועדפים עלינו בסקטור", מציינים בדש.
"דוח חזק; הבנק ממשיך להפגיז"
"בפעם האחרונה שראינו בנק ישראלי מניב תשואה להון של 14%-15%, הוא נסחר לפי מכפיל הוני של מעל 1.5. אומנם, באותה תקופה גם הבנקים האחרים הניבו תשואות דו-ספרתיות (נמוכות אמנם), והכלכלה הייתה במצב הרבה יותר טוב. כיום, רק בנק מזרחי מצליח לייצר תשואה להון דו-ספרתית ברמות כאלו (כאשר הבנקים האחרים במערכת מייצרים תשואות חד-ספרתיות לרוב) ומזרחי נסחר רק בהון העצמי שלו", כותב מיכה גולדברג, אנליסט הבנקים של אקסלנס ברוקראז'.
"ישנה פגיעה קלה ברווחי המימון - בעיקר בגלל הפסדי שווי הוגן, וירידת ריבית; העלויות עלו אמנם, אך היעילות נשארת מרשימה, במיוחד לאור מצבה של התחרות, שוק ההון וההכנסות. מזרחי נשאר הבנק היחידי עם יחס יעילות של פחות מ 60%".לסיכום כותב גולדברג כי זהו דוח חזק והבנק "ממשיך להפגיז עם תשואה דו ספרתית גם בתקופות פחות טובות". ההמלצה היא קנייה במחיר יעד של 45.8 שקלים.
- 1.שכר מליונים לחודש של המנכ" ל, פשוט לא הגיוני. (ל"ת)hubx 26/03/2012 12:50הגב לתגובה זו
- מה לא הגיוני? (ל"ת)שואל 26/03/2012 13:03הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.44% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על -1.04% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על -1.04% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
