החשמל ישלוט על הכביש? עידן עופר צופה נקודת מפנה למכוניות החשמליות ב-2015
בטר פלייס, פרוייקט המכונית החשמלית, מעריכה כי נקודת המפנה לדומיננטיות בשוק הרכב תגיע ב-2015, כך ציין המנכ"ל, עידן עופר היום אשר לו ולמשפחתו יש נתח של כ-30% בחברה.
"העובדה היא שבגלל שאנחנו דואגים לנוחות הלקוחות וברגע שאנשים יבינו שאין חסרונות לבעלות על רכב חשמלי" הם יתחילו לרכוש את הדגמים", אמר עופר לרשת בלומברג בראיון מהכנס הכלכלי בדאבוס שוייץ.
בטר פלייס, החלה השבוע בהעברת הדגמים החשמליים לחברות הליסינג המקומיות והן נעות כעת בכבישי הארץ. בחברה צופים כי הפרוייקט יצא בהנפקה לציבור בתוך כשנתיים.
החברה גייסה 750 מיליון דולר מאז הקמתה לפני 4 שנים ושיתוף הפעולה המרכזישלה הוא עם יצרנית הרכב הצרפתית,רנו. ההשקה של פרוייקט הרכב בדנמרק צפוי להתרחש בתוך כמה שבועות ובאוסטרליה בשנה הקרובה.
בחודש שעבר פתחה בטר פלייס מרכז מבקרים בעיר גואנזו שבסין ועופר אומר כי הוא מהווה את הפונציאל הגדול ביותר לחברה. "אין ספק שסין תהיה חשמלית", הסביר עופר, "מדיניות הממשלה היא שיעלו על הכביש מיליון מכוניות חשמליות עד 2015. סין היא בהחלט היעד. למעשה הסיבה המרכזית שהשקעתי בחברה היא כי חשבתי על סין".
- 5.רוני 29/01/2012 17:26הגב לתגובה זוחבל רק שזה לוקח המון זמן, כבר שנה שעברה ציפיתי לראות את הפלואנס החשמלית על הכביש וגם יש רכבים של ניסאן שנוסעים כבר באירופה על הכביש
- 4.ניר 29/01/2012 11:29הגב לתגובה זוכשתשארו אחרונים על הכביש עם מכונית בנזין אין מה לעשות העולם מתקדם
- 3.אין להם מה למכור רק לחייב את כולם להטעין דרכם (ל"ת)מונופול גועלי 28/01/2012 22:17הגב לתגובה זו
- 2.מבין ברכב 27/01/2012 19:11הגב לתגובה זוהמלך עירום ! אין טכנולוגיה ואין לוגיטיקמ למצברים.מה שמוכר ימכור ויצלח אלו המכוניות ההיברידיות המהמתוכננות ומיצרות עי יצרני הרכב המיתקדמים .יחסי ציבור אינם מספיקים לייצר ולפתח רכב .
- 1.מבין עניין 27/01/2012 18:07הגב לתגובה זוואז כאשר הרוב הפך להיות סולר, היי הופה הופה הופה המחיר קפץ לשמיים. כך יהיה גם עם המכונית החשמלית
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
