בשוק מתנדנד שמאבד אמון הנה חברה יציבה וחזקה

רועי שגיב, מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון, סוקר את מניית צ'יינה מובייל. בשוק המאבד אמון ובמהלך משבר כלכלי באירופה, בולטת המניה ביציבותה ואחיזתה בשוק
רועי שגיב | (1)

בשנה החולפת רשמו מדדי מניות בעולם בכלל ובשוק הסיני בפרט ירידות שערים ניכרות. אותן הירידות בסין נבעו מכמה סיבות טובות. משבר החובות בגוש האירו, ההאטה בכלכלה הסינית ואובדן האמון של המשקיעים הזרים בשוק המניות בסין. על רקע זה בלטה לטובה ביציבותה חברת התקשורת CHINA MOBILE, חברת הסלולר הגדולה בעולם מבחינת מספר מנויים. לחברה יש מעל ל-644 מיליון מנויים, וב-11 החודשים הראשונים של השנה נוספו לשורותיה 60 מיליון מנויים חדשים. במילים אחרות, מספר בלתי נתפש של מעל 5 מיליון מנויים בכל חודש. את המחצית הראשונה של שנת 2011 סיימה החברה עם צמיחה של 9% בהכנסות לעומת החציון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-10 מיליארד דולר ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-20 מיליארד דולר. בנוסף, בקופת החברה מזומנים בסך 50 מיליארד דולר לעומת חוב זניח. תשואת הדיבידנד עומדת על 4.2% ומכפיל הרווח לשנת 2012 עומד על 10. כמה מילים על שוק התקשורת בסין. על המנוי הסיני מתמודדות שלוש שחקניות עיקריות: CHINA MOBILE, CHINA TELECOM ו-CHINA UNICOM, נושא עסקנינו היא הגדולה מביניהן. בשנת 2008 ביצע הממשל הסיני מספר רפורמות על מנת להגביר את התחרות ולמנוע ממנה להיות מונופול. בפועל, הרפורמות נחלו הצלחה חלקית וכאמור, החברה ממשיכה לגייס מנויים חדשים בקצב מהיר, הודות לשיעור חדירה נמוך של קצת מעל 70% בשוק הסיני, נכון לאמצע שנת 2011. תופעה נוספת המאפיינת את השוק הסיני (בעיקר בכפרים), היא דילוג על הטלפון הנייח ישירות לטלפונים סלולריים. כמו כן, החדירה של רשתות הדור השלישי נמוכה. רק בערים גדולות כגון בייג'ין ושנחאי ניתן למצוא אותן. לחברה מספר אתגרים והזדמנויות בשנים הקרובות. ראשית עליה להשקיע בתשתית מתקדמת המאפשרת, בין היתר, גלישה מהירה ברשת. נכון להיום תשתיות החברה מיושנות יחסית ואינן תומכות בביקוש הגדל לגלישה בסלולר. זו השקעה כספית גדולה אך איתנותה האדירה של החברה לצד קווי האשראי שפותחים בפניה בנקים מקומיים וזרים, תאפשר לה לצלוח את האתגר הזה. ההשקעה בשיפור התשתית עשויה להפוך למנוע צמיחה לשנים הקרובות ולהגדלת ה-ARPU (ההכנסה הממוצעת ממשתמש) שעומדת היום על 11 ד' בלבד לחודש. הזדמנות נוספת, הסכם הפצה עם חברת APPLE שצפוי להגדיל את ההכנסות ועל פי הדיווחים, קרוב לחתימה. לצד ההזדמנויות, עומדים בפני החברה גם מספר סיכונים. המרכזי שבהם הוא התגברות התחרות וכניסת מפעילים נוספים, דבר העלול להביא לירידה במחירים ולהיחלשות הצמיחה במספר המנויים החדשים. סיכונים נוספים הם ההאטה הצפויה השנה בסין והתערבות הרגולטור על מנת להגביל את הדומיננטיות של החברה בשוק המקומי. את מניית החברה ניתן לרכוש בארה"ב, מחיר הסגירה נכון לאתמול (03.01.12) הינו 49.1 ד'. השקעה במניה מאפשרת חשיפה לכלכלה הסינית ולצרכן הסיני בענף דפנסיבי יחסית וצומח. בנוסף השמרנות של החברה תעזור לה לצלוח את האתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות. יובהר כי לכותב ו/או לחברה שבה הןא מועסק ו/או לחברות קשורות אליה עשוי להיות עניין אישי ו/או החזקות בניירות ערך ו/או בנכסים פיננסיים ו/או באפיקי ההשקעה המוזכרים בכתבה. אין הכתוב מהווה ייעוץ/שיווק להשקעות ו/או למס והוא אינו בא להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הקורא ו/או מתן ייעוץ מקצועי, לרבות ייעוץ מקצועי על ידי יועץ/משווק השקעות מוסמך, בהתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של הקורא.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    BFDI 04/01/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    BFDI חברה מייצרת מצלמות מהירות התנוע ולא רק... בהצלחה!
רכב מעופף (XPENG)רכב מעופף (XPENG)

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?

XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026

עופר הבר |
נושאים בכתבה רכבים מעופפים

המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל  Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת. 

בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.

כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.

פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הפגנה פרו פלסטין (X)הפגנה פרו פלסטין (X)

אלפי ישראלים עברו להולנד וגילו את האנטישמיות

השנאה כלפי ישראלים ויהודים מתעצמת - הולנד מובילה, אחריה ספרד; ומה עם אותן משפחות שהיגרו למדינות האלו? הן בבעיה; על הפייק ניוז ששרר כאן כאילו אירופה היא מקום נהדר ליהודים, על האנטישמיות ועל ההתחזקות של האסלtם באירופה 

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה הולנד אנטישמיות

הידעתם שההולנדים מחזיקים כיום בדעות הכי שליליות על ישראל מכל עמי אירופה? 78% מחזיקים בדעות שליליות או שליליות מאד על ישראל וישראלים. זה לא באמת צריך להפתיע אתכם. מדוע? כי מה ששכחו לספר לכם זה שההולנדים היו מהעמים הכי רצחניים בשואה. 73% מיהודי הולנד הושמדו. כ-102 אלף יהודים. זהו שיעור גבוה יותר מאשר כמעט כל מדינה אירופית אחרת! ההולנדים במקום ה-6 המזוויע, בכל הנוגע להשמדת יהודים בשטחם.

איך זה קרה? איך דווקא שם? מסתבר שההולנדים היו לא פחות נוראיים מהאוקראינים או מהפולנים - זהו עם שרובו שיתף פעולה עם הנאצים! חלקם מפחד אך חלקם אפילו בשמחה ובששון ולו רק כדי לרשת את הנכסים של היהודים שנשלחו למוות.

אבל הרי לפי הסיפורים שסיפרו לנו מדובר בעם מקסים שבסה"כ הקים טחנות רוח ונלחם באומץ בהצפות הים. עם פתוח, ליברלי, אוהב אדם. נכון, היה את העניין "הפעוט" ההוא עם אנה פרנק אבל בסה"כ הם הרי עזרו לנו בשואה, לא? וזה באמת כנראה מה שחשבו מספר אלפי משפחות ישראליות תמימות שעברו לשם בשנתיים האחרונות. איזה מקום שקט ומלבב זה לחיות בהולנד. איזה עם מקסים. נפלא. איזה עוול המשפחות האלו הולכות לעשות לילדים שלהן...

 

ההולנדים שיאנים בשנאת זרים

איזה פייק ניוז האכילו אותנו לאורך השנים בנוגע להולנדים. מדהים. הידעתם שההולנדים היו מבין העמים היחידים שביקשו מהיהודים תשלום עבור כרטיסי הרכבת שלקחו אותם למחנות הריכוז? לכן אין באמת להתפלא על כך שהם חזרו לסורם. לפי מכון המחקר Pew Research Center שנחשב מהאמינים בעולם, מסקר שנערך ממש לאחרונה, ל-78% מההולנדים דעה שלילית על ישראל. זהו כיום שיעור הגבוה יותר מכל מדינה אירופית אחרת!

להלן דירוג המדינות האירופאיות עם הדעה השלילית ביותר על ישראל, בהתבסס על נתוניPew  מיוני 2025: