רווח של 95 מיליון שקל לאלון הרבוע הכחול בחצי שנה: "המחאה הובילה לירידה במכירות מגזר הסופרמרקטים"
חברת אלון רבוע כחול פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2011, תוצאות אשר המשיכו להיות מושפעות מאיחוד חברת דור אלון אל תוך החברה.
את המחצית הראשונה של השנה חתמה החברה עם זינוק של 73% במכירות ל-6.2 מיליארד שקל כאשר עיקר הגידול נבע מהמיזוג. הכנסות מגזר הסופרמרקטים הציג מכירות של 3.4 מיליארד שקל ברבעון, עלייה קלה לעומת הרבעון המקביל. עיקר הגידול נבע מעלייה של 1.7% במכירות של סניפים זהים ומפתיחת שלושה סניפים נטו מתחילת השנה.
ההכנסות תחום מתחמי התדלוק והמסחר הסתכם ב-2.58 מיליארד שקל, עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע הן בעלייה כמותית של המכירות, עליית מחירי הדלקים וגידול במכירות בחנויות הנוחות.
בשורה התחתונה סיכמה אלון הרבוע הכחול את המחצית הראשונה של השנה עם רווח של 94.9 מיליון שקל, זאת לעומת 47.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בהתייחס למגזרי המזון והלא מזון אמר מנכ"ל החברה מר זאב וורמברנד: "המחצית הראשונה של 2011 התאפיינה בהעמקת התחרות בתחום קמעונאות המזון בדרך של פתיחה מואצת של שטחי מסחר והסבות סניפים לפורמטים מוזלים".
לדבריו, "לקראת סוף החציון הראשון החלה מחאה ציבורית שאחת מהשלכותיה ניכרת בחודשים יולי ואוגוסט בדרך של ירידה במכירות במגזר הסופרמרקטים. מוקדם עדיין לאמוד את השפעה זו".
- 3.hartkh 11/09/2011 10:34הגב לתגובה זוכאשר כולם עושים להם בית ספר אין להם מדיניות הכל הפוך שם
- 2.אבי. 27/08/2011 15:32הגב לתגובה זומדאיג לראות את הרבוע מדרדרת ודודי יושב בחבוק ידיים. עברו שלוש וחצי שנים מאז הגיע זאב המנכל לחברה ורק דברים רעים קורים. תוצאות גרועות, הנהלה שלא מאמינה במנכל ,עובדים בדרג הבניים שמחכים שהמכל יעזוב,ועובדים חסרי מוטיבציה.במקום לטפל בבעיה מביאים כל מיני קוסמים שנכשלו במקומות אחרים רק על מנת לא לקחת אחריות. כל השוק שואל איפה דודי וייסמן. להזכיר שרק לפני כמה שנים החברה הרוויחה יותר והעובדים היו מרוצים.האם החברה חיה על ניסים ונפלאות שיעשו הקוסמים החדשים שנכשלו איפה שהיו. אין עתיד לחברה במצבה.
- 1.כותרת 26/08/2011 09:59הגב לתגובה זומחאה נכון יש, אבל בכל סוף שבוע עושים קניות למשפחה, שבוע מגה שבוע שופרסל. נהנים ממבצעים. ותמיד רואים עגלות מלאות ליד הקופות.לא רואים שיש שינוי אז למה הכותרת הזאת.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
