וול סטריט: הדאו טיפס 1.63%, דיווחי החברות דחפו את המדדים קדימה

גוגל המשיכה לרדת 2.54%, בנק ההשקעות מורגן סטנלי עלה 2.09%, וג'נרל אלקטריק עלתה במסחר 2.54%
שרות Bizportal | (14)
נושאים בכתבה וול סטריט

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט ביום המסחר האחרון של השבוע סיימו בעליות שערים חדות. עליות השערים של המדדים מגיעות לאחר שהמסחר הסתיים אתמול במגמה מעורבת. שעה בטרם לפתיחת המסחר, נאמה יו"ר הפד ג'נט יילן והתפרסם מדד אישורי הבנייה לחודש ספטמבר. כמו כן בשעות הראשונות למסחר, פורסם מדד הסנטימנט הצרכני במישיגן שהיה גבוה מהצפוי. ג'נרל אלקטריק ומורגן סטנלי פרסמו את דוחות הרווח לפני המסחר וגם הם נהנו מעליות נאות.

הדאו ג'ונס התחזק 1.63%, מדד ה-s&p 500 עלה ב-1.29%. הנאסד"ק טיפס 0.97%

ברקע לדיווחי המאקרו ונאום נשיאת הפד, חברות בולטות בארה"ב ימשיכו לפרסם את דוחות הרווח שלהן לרבעון השלישי של שנת 2014. מבין החברות נציין את בנק ההשקעות מורגן סטנלי ואת חברת ג'נרל אלקטריק.

יומן מאקרו

נאום ראשת הפד- שעה לפני פתיחת המסחר (15:30 שעון ישראל), ג'נט יילן ראשת הפד בארה"ב נאמה באולם הג'קסון הול. בחודש ספטמבר האחרון יילן נאמה וגרמה לשינוי פרדיגמה אצל חלק מהמשקיעים. יילן טענה כי אין מתכון פשוט עליו מסתמך הפד בקביעת הריבית, כאשר היא רומזת שזמן העלאת הריבית קרוב משניתן לחשוב. הפעם יילן הסבירה כי חוסר השיוויון בהכנסות בארה"ב מטריד אותה, שולחת רמז לשוק ההון כי יש והוא לא בראש מעייניה.

מדד אישורי הבנייה- שעה לפני פתיחת המסחר, פורסם מדד אישורי הבניה. אחרי ששוק העבודה הציג בארה"ב בחודש האחרון נתונים של צמיחה גבוהה, נדמה כי המגזר היחידי שנותר מאחור, מאז המשבר הכלכלי של 2008 הוא שוק הנדל"ן. המדד להתחלות הבנייה חצה את הצפי עם 1.017 מיליון לעומת 1.004. עם זאת, מדד אישורי הבנייה עלה החודש ב-1.5% בלבד לעומת הצפי של עליה ב-2.8%.

מדד ציפיות הצרכנים של מישיגן- בשעה 16:55 (שעון ישראל) פורסם סקר צרכנים אשר תיארו את מצבם הכלכלי ותחושתם בעתיד לבוא. המדד הציג רמת אמון גבוהה מהצפוי עם 78.4 נקודות, עליה של 4% מהחודש הקודם. גם הסנטימנט הכלכלי במישגן עלה ב-2.1% בחודש האחרון.

מניות במרכז

גוגל (סימול: GOOG )- החברה דיווחה לאחר סגירת המסחר אתמול על רווחים של 6.35 דולר למניה ועל הכנסות של 16.52 מיליארד דולר. האנליסטים מנגד ציפו לרווח מרשימים יותר של 6.53 דולר למניה והכנסות גבוהות יותר של 16.57 מיליארד דולר ברבעון. מניית החברה סגרה בירידה של 2.54%.

ג'נרל אלקטריק (סימול: GE )- החברה דיווחה על הרווחים שלה ברבעון האחרון לפני פתיחת המסחר. הצפי של האנליסטים היה שהחברה תדווח על רווחים של 0.37 דולר למניה, החברה כמעט עמדה בכך ודיווחה על 0.36 דולר רווחים למניה. החברה זינקה במסחר 2.35%.

מורגן סטנלי (סימול: MS )- בנק ההשקעות הציג את תוצאות הרווח שלו בטרם פתיחת המסחר. הבנק הציג רווחים גבוהים ב-55% מהצפי המקודם בסך של 84 סנט למניה. מניית החברה סגרה את יום המסחר בעלייה של 2.09%.

סחורות

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    רמי 18/10/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    הכול תלוי במשקיע כמה הוא חכם ועוקב אחרי חברות שכבר שנה או מעבר אפילו שנתתים החברות החזקות האלה שירדו ב50 אחוז או יותר הם חייבים לעלות כי הם בוודאות חברות חזקות לקנות אותם בזמן הכול זה אינטוציה טובה ומעקב קבוע
  • 12.
    שטויות, תיקון בקטנה לאחר נפילות 10-12% מהשיא (ל"ת)
    דודו 17/10/2014 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    הרואה בשושנים 17/10/2014 21:52
    הגב לתגובה זו
    מחר עולה 4 אחוז
  • 10.
    2 אחוז למטה יסיים 17/10/2014 19:35
    הגב לתגובה זו
    ככה אמר לי. נשבע לכם
  • 9.
    בר 73 שנה בבורסה 17/10/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
    יום על כסא גלגלים מחובר לקטטר אכלתי אותה
  • 8.
    הדאוו בסוף ביום ירד אחוז שלם. (ל"ת)
    ל--4 17/10/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יום ראשון הפוט יעלה 100% (ל"ת)
    פוט 1410 17/10/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    למה אתה מתחזה? (ל"ת)
    בבר 70 שנה בבורסה--- 17/10/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פוט 1410 17/10/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
    אין מזל
  • 4.
    בר 73 שנה בבורסה 17/10/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    מחכה כבר שנתיים לירידות בינתיים כולם יורדים לברלין ואני נשאר עם קסם שורט פי 2 אחרי שסיפרו אותי עם קסם שורט פי 3 אני אומלל
  • אש 18/10/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    מי שמנסה להרוויח מניחושים תמיד מפסיד. למה לנחש? הרי מגמה ראשית של השוק לא מתחלפת כל חודש וגם לא פעמיים בשנה. הצגמה הראשית ממרץ 2009 היא מגמת עלייה.
  • 3.
    מאמין 17/10/2014 14:22
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לעשות כסף.
  • 2.
    זיפו 17/10/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
    השעה 15:14 , אני רואה חוזים על מדדים בארהב בעליה של כ-1% , איפה הוא רואה 1.5 ???? אין ספק שביזפורטל החליפה פוזיציה ללונג חזק. היא כבר ממציאה ראלי מטורף. אם ביזפורטל החליטו שהמפולת נגמרה אז היא נגמרה. יש חותמת.
  • 1.
    אופנובנק 17/10/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
    מה קרה להיסטריה? איפה הכותרות האפוקליפטיות? מה עם ציטוטים של אנשי האקדמיה רואי השחורות?שבת שלום לכל הנשמות הטובות!
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: