סיסקו הכתה התחזיות; הרוויחה 1.92 מיליארד דולר, הגדילה הדיבידנד

החברה דיווחה על הגדלת הדיבידנד ב-75%, רווחים של 47 סנט למניה, אך המשקיעים יחפשו את ההנחיות ואת התחזיות של החברה כדי לשמוע מה יש למנהלים להגיד על החידושים וההתפתחות בשוק מערכות המידע
עידן קייסר |

פורסם לראשונה ב-22:42 15.08.2012

עונת הדו"חות לקראת סיום בוול סטריט, והיום מורגשת תכונה רבה בקרב המשקיעים בוול סטריט כאשר ענקית המערכות סיסקו (סימול: CSCO) דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הרביעי לאחר הנעילה בוול סטריט. למשקיעים יהיה חשוב, מלבד התוצאות והשורה התחתונה, גם לשים לב לתחזיות של החברה ולהנחיות שלה. החברה העלתה את

הדיבידנד שלה ב-75%, סיגנל חשוב מאוד לבעלי המניות.

סיסקו דיווחה כי עיקר מכירותיה הגיעו מאסיה, וכי הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד עבורה. "אנחנו מרגישים טוב עם אסיה", אמר מנכ"ל סיסקו מערכות. "זהו רבעון ראשון מזה כמה רבעונים שהמכירות שלנו בהודו נראות טוב מאוד".

סיסקו הרוויחה ברבעון הרביעי 47 סנט למניה (או 1.92 מיליארד דולר), והכניסה 11.7 מיליארד דולרים. האנליסטים ציפו כי החברה תדווח על רווח של 45 סנט למניה, ולהכנסות של 11.62 מיליארד דולרים, כך לפי קונצנזוס שגובש בפאקטשיט. החברה דיווחה על רווח של 40 סנט למניה ועל הכנסות של 11.2 מילארד דולר ברבעון הקודם.

מניית סיסקו חוותה ראלי של כ-15% בשלושת השבועות האחרונים, לאחר שחטפה 'מכה' במחיר המניה בחודש יולי (לאחר שVMWARE הודיעה כי היא קונה את ניקירה). הטרנד האחרון מראה כי הנטוורקינג, הרשתיות נהפכת וירטואלית יותר, מה שמרחיב את התפקיד של התוכנה וצניחה בתפקיד של מרכזי מידע ומערכות.

רכישתה של חברת ניקירה (Nicira) הציתה חששות בקרב המשקיעים כי שיתוף הפעולה החדש בין הרוכשת לנרכשת יפגע בעסקי הליבה של סיסקו, אך מספר אנליסטים מיהרו להפיג חששות אלה.

"האינסטיקנט הראשוני של המשקיעים היה רע עבור סיסקו" אמר בראיין וויט, אנליסט בטופקי קפיטל. "בסוף היום, בדיוק כמו שהוירטואליזציה של השרתים לא הייתה רעה עבור חברות השרתים, הוירטואליזציה של הרשתות, כך אני חושב, לא תהיה רעה עבור תעשיית הרשתות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".