חומה סינית: אפל לא מצליחה לחדור לשוק הסיני הנשלט על ידי סמסונג

הבדל גדול בנתחי השוק לא פועל לטובת אפל. המלחמה העיקרית בזירה זו היא על ההכנסות שיגיעו ממערכת ההפעלה השלטת בשוק הסיני העצום
ג'וש דוקרקר |

האסטרטגיה הידועה של אפל (סימול: AAPL) לשתף פעולה עם מפעילת תקשורת יחידה במדינה נתקלת בקשיים בסין. במדינה המתפתחת דווקא סמסונג היא שקוצרת את ההצלחה ומקדימה באחוזים ניכרים את נתח השוק של מתחרתה.

על פי תחקיר של רשת בלומברג, לאייפון יש כעת נתח שוק של 7.5% בלבד בסין. המספר צנום למדי לעומת שיעור חדירה של 24.3% לדגמים השונים של סמסונג הקוריאנית. למעשה, אפל היא גם לא המותג השני בגודלו בסין, אלא רק החמישית בעוד שסמסונג שומרת בעקביות על המקום הראשון.

סמסונג שאינה נוהגת לשמור אמונים למפעילה אחת, פועלת דרך 3 מפעילות מרכזיות: יוניקום - לה כ-200 מיליון מנויים, צ'יינה טלקום - לה כ-129 מיליון מנויים וצ'ינה מובייל (סימול: CHL) לה קיימים 655 מיליון מנויים. אפל ביצעה את הכניסה לסין דרך יוניקום ורק בשבוע שעבר החלה את שיתוף הפעולה השני שלה, עם החברה הקטנה ביותר מבין השלושה,צ'יינה טלקום.

בצ'יינה מובייל הגדולה, מחכים לאפל שתוציא את גרסת ה-LTE (טכנולוגית שידור) ומעריכים שתעשה זאת עד סוף השנה. אנליסטים מעריכים שכבר עתה פועלים ברשת של צ'יינה מובייל כ-15 מיליון אייפונים "פרוצים" שלא נמכרו על ידי המפעילה.

יש לציין שהמערכה על נתח השוק אינה רק מתבצעת רק על עתיד המכשירים, אלא על עתיד הפלטפורמה השלטת בשוק, מלחמה על ההכנסות העתידיות. האנדרואיד של גוגל מול המערכת הסגורה של אפל. בראייה השוק נוסיף כי מניית צ'יינה מובייל טיפסה היום ב-1.23% לשיא שלא נרשם מאז אוגוסט 2009 ובסה"כ עלתה המניה מעל ל-17% בשנה האחרונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה