הרוב מעודדים, אך הנתונים שונים; זינוק בנתון תביעות האבטלה
אמנם העיניים יהיו נשואות מחר לנתון המלא על האבטלה במשק האמריקני, אך בינתיים נתון תביעות המשרות החדשות עלה במפתיע; המספרים מספרים סיפור מעורב
נתון תביעות האבטלה החדשות לשבוע שעבר עלה במפתיע, כך הראה דו"ח ממשלתי היום (ה'), אך עלייה שלילית זו איננה מספקת על מנת ליצור דאגה בשוק התעסוקה האמריקני.
הנתון הראשוני עלה ב-8,000 דרישות (לבקשות קבלת דמי אבטלה ועזרה סוציאלית), למספר שנתי משוקלל של 362,000 דרישות, כך מסר משרד התעסוקה האמריקני. הנתון של שבוע שעבר תוקן ל-354,000 מהמספר הראשוני שנמסר בשבוע הקודם שעמד על 351,000. גם עם עלייה זו, זהו עדיין מספר קרוב לנתון הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות.
למרות העלייה בדרישות לתביעות, התנאים בשוק העבודה משתפרים, והממשלה צפויה להודיע מחר (ו') בבוקר שהכלכלה תחווה חודש שלישי רצוף של עלייה במשרות החדשות שנוספו למשק בחודש פברואר.
- 4.העליות בלוף גדול 08/03/2012 18:41הגב לתגובה זוסיטי,בנק אוף אמריקה,ועוד ועוד הכל תקוע מדדים למעלה חזק.מקווה שתוציאו המניות עד 14/4/12
- 3.שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)מיתון2012-13 08/03/2012 18:34הגב לתגובה זו
- 2.הרצות לחוד כלכלה לחו 08/03/2012 18:07הגב לתגובה זורע מאד אבל ימשיכו להריץ את הבורסה עם הכסף שעובר מישראל וגרמניה, ואיטליה,וסין,עד ש.... לא מאחל לאף אחד להחזיק מניות ביום 12/4/12 .................
- 1.נתונים גרועיםעליות 08/03/2012 17:58הגב לתגובה זוכל נתון גרוע שווה עליות,בניגוד לגורביץ שדעתו לא נכונה
זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים.
קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי.
לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון.
התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009.
ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך".
גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".
