הנאסד"ק ירד 0.85%, ה-S&P נפל ב-0.7%; האירועים ביוון העיבו

מניית לינקדאין זינקה17.8% ; נתוני מאקרו שליליים שפורסמו והאירועים האלימים ביוון העיבו על הסוחרים בבורסות ניו-יורק: שהגיבה בירידות החדות ביותר שראינו השנה
דניאל פליישר | (10)

פורסם לראשונה ב-14:14 10.02.2012

יום המסחר האחרון לשבוע זה נסגר בירידות שערים. המצב ביבשת אירופה שוב השפיע לרעה על ארה"ב כאשר ביוון פרצו מהומות חריפות, ו-5 שרים בממשלה התפטרו. זאת ועוד, נתוני מאקרו שליליים העיבו על המסחר בבורסות.

גורמים רשמיים ביוון הסכימו על טיוטא אשר תוריד את יחס החוב לתמ"ג של הממשלה לרמה של 120% ותכיל קיצוץ של 22% בשכר המינימום בסקטור הפרטי. "זה היה כמו למשוך בשן להגיע עד לכאן. ואז בא האיחוד ודורש יותר", אמר סיימון סמית', כלכלן ראשי ב-FxPro.

מהומות פרצו בבירה היוונית הבוקר בעקבות האירועים האחרונים במדינהלפרטים נוספים. באותו עניין, שרי האוצר של מדינות גוש האירו החליטו בינתיים לא לאשר את העברת כספי חבילת החילוץ השנייה ליוון ולהעניק את הסיוע רק אחרי שהפלמנט יאשר את אמצעי הצנע החדשים. "העניין הוא שמנהיגי אירופה אומרים שיוון לא יכולה לעזוב את הגוש או להגיע לחדלות פרעון, אבל בלי האיום הזה יוון פשוט תנצל את האיחוד", הוסיף סמית'.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נאם בכנס של ארגון בוני הבתים העולמי. ברננקי שם את האצבע המאשימה על שוק הדיור האמריקני, ואמר כי הוא מרכז מאמצים רבים למען הבראתו. לידיעה בהרחבה.

יומן המאקרו

טרם תחילת המסחר בוול סטריט פורסם מאזן המסחר של ממשלת ארה"ב, הגרעון עלה על תחזיות הכלכלנים ועומד על 48.8 מיליארד דולר. זהו הגרעון הגבוה ביותר זה ששה חודשים, הגרעון מהחודש הקודם עמד על 47.8 מיליארד דולר, והציפיות היו שיישאר על כנו.

מדד סנטימנט הצרכנים ("אמון הציבור") לשבועיים הראשונים של פברואר, אשר צפוי היה לרדת לרמה של 74.3 נקודות לעומת 75 נקודות בחודש ינואר, ירד אף יותר מהציפיות כאשר נסגר על 72.5 נקודות בלבד. המדד לא הצליח לעלות מעל תחזיות האנליסטים, ואכזב את המשקיעים שציפו לירידה מתונה יותר.לפרטים נוספים

לקראת תום המסחר פורסם נתון התקציב של הממשלה הפדראלית בארה"ב, כאשר הגירעון החודשי ירד לרמה של 27.5 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים צפו שירד לרמה של 50.1 מיליארד דולר בלבד.לכתבה בהרחבה

המדדים המובילים

מנתוני המסחר בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס השיל 0.7% מדד ה-S&P500 איבד 0.7% ומדד הנאסד"ק 100 ירד ב-0.80%.

שוק הסחורות

מחיר הזהב תיקן את הזינור מאמש והשיל 0.9% לרמה של 1725 דולר לאונקיה. מחיר הנפט ירד 1.2% ונסגר על 98.76 דולר לחבית.

מניות במרכז

קבוצת הבנקאות הבריטית 'ברקליס' (סימול: BCS) דיווחה היום (ו') על תוצאותיה הכספיות לשנה החולפת והציגה ירידה של למעלה מ-15% בשורת הרווח בשל "תנאי שוק ותנאים כלכליים מאתגרים". הרווח לשנת 2011 ירד לרמה של 3 מיליארד פאונד (4.75 מיליארד דולר), לעומת רווח של 3.56 מיליארד פאונד ב-2010. הרווח נטו המיוחס להכנסות ריבית ירד ל-12.2 מיליארד פאונד מרמה של 12.52 מיליארד פאונד בשנה שעברה.

מניות חברת לינקדאין (סימול: LNKD) עלוב-17.8%במסחר בוול סטריט. החברה מפעילה 'רשת חברתית-מקצועית' ברחבי העולם. החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, הרווח למניה עמד על 12 סנט, לעומת התחזיות שצפו רווח של 7 סנט למניה בלבד.לכתבה המלאה

מניית חברת פפסיקו (סימול: PEP) צפוייה לרכז עניין גם ביום המסחר הזה, כאשר אתמול דיווחה החברה על רווח של 1.15 דולר למניה והכנסות של 20.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. התוצאות היו מעל לתחזיות שציפו לרווח של 1.12 דולר למניה והכנסות של 19.9 מיליארד דולר. בנוסף, הודיעה החברה כי היא מפטרת 3% מהעובדים, כ-8700 במספר. זאת על מנת להגיע לחסכון שנתי של 1.5 מיליארד דולר עד 2014.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    זיפו 11/02/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    של 5 השנים האחרונות או בעצם אם אני לא טועה בשיא כל הזמנים. כולל ריסוק ודריסה של נקודת השיא מלפני המשבר של 2008. האם לא טבעי שמדד שנמצא בשיא כזה יתקן מעט. ואם הוא מתקן רק 0.8% אז זה אומר שהנאסדק נמצא במומנטום חיובי עד מאוד . לדעתי היכונו לרגע היסטורי עולמי של קידומת חדשה בנאסדק ומדד של מעל 3000 נק ! לגבי המעוף הסיפור שונה. שם נאחזים בכל שטות ע"מ להרדים או להוריד את המדד , שנה שעברה הנאסדק עלה 7% , המעוף נפל 20% , השנה הנאסדק מתקרב לשיא כל הזמנים והמעוף ישן את שנת החורף.
  • 9.
    שיא כשמו כן הוא, תחילתה של נפילה (ל"ת)
    סטטיסטיקן 11/02/2012 11:20
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    העיבו השילו משיל תעיב יעיב (ל"ת)
    עבדאללה גנץ 11/02/2012 03:11
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    פרופורציות 11/02/2012 01:50
    הגב לתגובה זו
    שימו לב כמה המומנטום חיובי אם הצניחה מסתכמת ב-0.8
  • 6.
    אלי אלווריון 10/02/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
    למי שיש סבלנות קופת המזומנים יציבה כבר 2 רבעונים והחברה שומרת עליה החברה רווחית כבר 2 רבעונים החברה פתחה דלתות לתחום ה WiFi ו TD-LTE בעקבות רכישת חברת ווביון נכנסת אלווריון חזק לשוק החם ביותר בוול סטריט wifi זהו תחום חזק מאוד שבת שלום לכולם
  • 5.
    איפה כל אלה שהספידו את נוחי דנקנר חחחחחחחח (ל"ת)
    אנליסט 10/02/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איזה פער ארביטראז חיובי חבל על הזמן (ל"ת)
    טאואריסט 10/02/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האנגלי 10/02/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    הדוב האדום שואג.
  • 2.
    ע 10/02/2012 18:51
    הגב לתגובה זו
    מזנקת במחזור חריג. מישהו יודע למה?
  • 1.
    עומרי 10/02/2012 18:44
    הגב לתגובה זו
    חפשו בפייסבוק[שוק ההון - דיונים אודות מסחר בבורסה]
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: