רכבים
צילום: Carles Rabada unsplash

החל מ-2023 תותקן במכוניות החדשות מערכת חכמה לבקרת מהירות

המערכת נועדה לוודא כי הנהגים שומרים על מהירות נסיעה חוקית; האם הממשלה החדשה תבלום את המהלך?
דור עצמון | (1)

משרד התחבורה החליט כי בכל המכוניות החדשות שתיובאנה לישראל החל מראשית שנת 2023 תותקן מערכת בקרת מהירות חכמה (ISA). בתחילה רצו במשרד התחבורה לחייב את התקנת המערכת במכוניות שכבר הגיעו לישראל אך הבינו כי מדובר במשימה מורכבת שיהיה קשה לבצע ולכן החליטו על ראשית השנה. המערכת לבקרת המהירות נועדה לוודא כי הנהגים שומרים על מהירות הנסיעה החוקית ודומה במובן מסוים למובילאיי שמצפצפת כאשר היא מזהה סטייה מהנתיב או התקרבות חרגיה לרכב שממול או להולך רגל. צריך לזכור כי בתחילת הנה הייתה צפויה להיכנס לתוקפה גם ההעלאה של המס על רכבים חשמליים מ-10% ל-20%. אלא שכעת נפל האסימון שזה אבסורד גדול לעודד רכבים ירוקים ומצד שני להעלות מסים. הממשלה תשאיר את מגבלת מס הרכישה לרכישת רכבים חשמליים על 10% עד לסוף שנת 2024, וכנראה לא תפעל על פי התכנון של העלאה המס ל-20% ב-2023 ו-35% כבר ב-2024. יהיה מעניין לראות האם הממשלה החדשה תפעל לביטול ההנחיה החדשה למערכת בקרת המהירות החכמה רק בגלל הרצון למחוק כל זכר שך שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי. דבר מעניין נוסף הוא האם השרה המסתמנת - מירי רגב - שגם הייתה בעבר, תפעל ממניעים אישיים כפי הממשלה היוצאת ביטלה את הנחייתה התקנת מערכות כנגד שכחת ילדים ברכב שהובילה ושלא יצאו לפועל.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל יום מחפשים איך לדפוק את האזרח שוב ושוב (ל"ת)
    רונן 30/11/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
אלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולסאלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולס

אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית

על כתפיה המעוצבות של הג'וניור (יחד עם האלפא טונאלה) מוטלת משימה לא פשוטה, להביא את אלפא לקהלים חדשים, ולא בהכרח כאלה שמחפשים את המורשת הספורטיבית של המותג, אלא מחפשים את הייחודיות והעיצוב. 

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, סביבת נהג

פחות אהבנו: הספק מנוע, מחיר, בטיחות

ציון מסכם: 3.9 במדד פולס

יואב פולס |

תאום ציפיות

מותג אלפא רומיאו הוא אחד הנחשקים בעולם. לחובבי המותג עובר רטט קטן בלב כשהם רואים אלפא אחות בכביש, או כשהם שומעים על השקת אלפא חדשה. המסורת שהמותג מביא עימו היא מהגדולות בענף הרכב, מסורת של דגמים ספורטיביים נחשקים, מסורת של ספורט מוטורי ענפה. חובבי המותג סולחים לו על הכל, אבל זה בדיוק גם מה שהביא את אלפא רומיאו לחוסר וודאות לגבי עתידה הכלכלי. תחת כנפי פיאט, ועכשיו סטלנטיס אלפא חייבת לפנות לקהלים חדשים, לקהלים שהעיצוב מדבר אליהם, והם לא חולמים על רעם מנוע 3.0 V6. וכאן באה אלפא עם שני דגמים מהשנים האחרונות, האלפא טונאלה, ולאחרונה גם האלפא ג'וניור שתיהן מהמכוניות היפות ביותר על הכביש, בתנאי שתבחרו אותן בצבע אדום.

       

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.173 /רוחב 1.781 /גובה 1.533 /בסיס גלגלים 2.562
מספר מושבים        חמישה
הנעה                בנזין, היברידי קל. קדמית
הספק ומומנט        145 כ"ס (משולב), 23.4 קג"מ מנוע בנזין, 5.2 קג"מ תגבור חשמלי
צריכת דלק        20.4 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לדגם CORE. יתר הדגמים - 3. כרגע ללא EuroNcap
מחיר        החל מ 175.0 אש"ח עד 203.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב של הג'וניור החדשה מצריך כמה דקות התבוננות על מנת לראות שהיא באמת יפה. מעצבי אלפא ידעו לצקת בה את המאפיינים המזוהים עם המותג. הגריל המורכב מכמה אלמנטים, עם סמל אלפא גדול במרכז, שמרחוק הוא נראה כמו סתם גריל שחור, אבל מקרוב רואים את ההטבעה של סמל אלפא עם הצלב והנחש. יחידות תאורה המורכבות מארבעה פסי לד אופקיים, שלושה למעלה ואחד למטה, וביניהם התאורה הראשית. עוד משחקים עם פתחי אוויר משולבים בתוך הפגוש עצמו. מהר מאוד חובבי המותג יאהבו את החזית שלא דומה לאף רכב אחר בכביש. צללית הג'וניור מציגה חישוקי סגסוגת יפים, קורות מושחרות, וקו חלונות עולה מאמצע הדלת האחורית, ומשתלב עם הקורה האחורית השחורה. ואז מגיע החלק האחורי עם יחידות תאורה משולבות בספוילר, כיתוב alfa Romeo, והיתר בתבע הרכב. קצת מוזר, מאוד שונה. אישית, אהבתי.


אלפא רומיאו ג'וניור - סביבת נהג. צילום יואב פולס


פנים הרכב מרגיש אלפא, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.25 הממוקם לכאורה בתוך שני צילינדרים עמוקים, זכר לאלפא של פעם. מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מוטה קלות לעבר הנהג. הצימוד קל ואינטואיטיבי. קונסולה צרה בין הנהג לנוסע, ובמרכזה מתג התנעה, ולצידו בורר הילוכים, מתג מעצור יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. המושב עצמו נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעבר למושב האחורי מזכיר שאנחנו בקרוסאובר B-Suv ולא מהגדולים שבהם, עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, מעט צפוף, ולתחושה הצפופה משהו תורם גם קו חלונות גבוה יחסית. שני מבוגרים יוכלו להסתדר, שלושה ילדים גם, רק כל עוד הם לא גדולי מידות.

אלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולסאלפא רומיאו ג'וניור 1.2. צילום יואב פולס

אלפא רומיאו ג'וניור - יותר מעוצבת, פחות ספורטיבית

על כתפיה המעוצבות של הג'וניור (יחד עם האלפא טונאלה) מוטלת משימה לא פשוטה, להביא את אלפא לקהלים חדשים, ולא בהכרח כאלה שמחפשים את המורשת הספורטיבית של המותג, אלא מחפשים את הייחודיות והעיצוב. 

אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, סביבת נהג

פחות אהבנו: הספק מנוע, מחיר, בטיחות

ציון מסכם: 3.9 במדד פולס

יואב פולס |

תאום ציפיות

מותג אלפא רומיאו הוא אחד הנחשקים בעולם. לחובבי המותג עובר רטט קטן בלב כשהם רואים אלפא אחות בכביש, או כשהם שומעים על השקת אלפא חדשה. המסורת שהמותג מביא עימו היא מהגדולות בענף הרכב, מסורת של דגמים ספורטיביים נחשקים, מסורת של ספורט מוטורי ענפה. חובבי המותג סולחים לו על הכל, אבל זה בדיוק גם מה שהביא את אלפא רומיאו לחוסר וודאות לגבי עתידה הכלכלי. תחת כנפי פיאט, ועכשיו סטלנטיס אלפא חייבת לפנות לקהלים חדשים, לקהלים שהעיצוב מדבר אליהם, והם לא חולמים על רעם מנוע 3.0 V6. וכאן באה אלפא עם שני דגמים מהשנים האחרונות, האלפא טונאלה, ולאחרונה גם האלפא ג'וניור שתיהן מהמכוניות היפות ביותר על הכביש, בתנאי שתבחרו אותן בצבע אדום.

       

תעודת חובה        
קטגוריה        קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)אורך 4.173 /רוחב 1.781 /גובה 1.533 /בסיס גלגלים 2.562
מספר מושבים        חמישה
הנעה                בנזין, היברידי קל. קדמית
הספק ומומנט        145 כ"ס (משולב), 23.4 קג"מ מנוע בנזין, 5.2 קג"מ תגבור חשמלי
צריכת דלק        20.4 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לדגם CORE. יתר הדגמים - 3. כרגע ללא EuroNcap
מחיר        החל מ 175.0 אש"ח עד 203.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי 

העיצוב של הג'וניור החדשה מצריך כמה דקות התבוננות על מנת לראות שהיא באמת יפה. מעצבי אלפא ידעו לצקת בה את המאפיינים המזוהים עם המותג. הגריל המורכב מכמה אלמנטים, עם סמל אלפא גדול במרכז, שמרחוק הוא נראה כמו סתם גריל שחור, אבל מקרוב רואים את ההטבעה של סמל אלפא עם הצלב והנחש. יחידות תאורה המורכבות מארבעה פסי לד אופקיים, שלושה למעלה ואחד למטה, וביניהם התאורה הראשית. עוד משחקים עם פתחי אוויר משולבים בתוך הפגוש עצמו. מהר מאוד חובבי המותג יאהבו את החזית שלא דומה לאף רכב אחר בכביש. צללית הג'וניור מציגה חישוקי סגסוגת יפים, קורות מושחרות, וקו חלונות עולה מאמצע הדלת האחורית, ומשתלב עם הקורה האחורית השחורה. ואז מגיע החלק האחורי עם יחידות תאורה משולבות בספוילר, כיתוב alfa Romeo, והיתר בתבע הרכב. קצת מוזר, מאוד שונה. אישית, אהבתי.


אלפא רומיאו ג'וניור - סביבת נהג. צילום יואב פולס


פנים הרכב מרגיש אלפא, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10.25 הממוקם לכאורה בתוך שני צילינדרים עמוקים, זכר לאלפא של פעם. מולטימדיה בגודל ''10.1 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מוטה קלות לעבר הנהג. הצימוד קל ואינטואיטיבי. קונסולה צרה בין הנהג לנוסע, ובמרכזה מתג התנעה, ולצידו בורר הילוכים, מתג מעצור יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. המושב עצמו נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מעבר למושב האחורי מזכיר שאנחנו בקרוסאובר B-Suv ולא מהגדולים שבהם, עם בסיס גלגלים של 2.56 מטר, מעט צפוף, ולתחושה הצפופה משהו תורם גם קו חלונות גבוה יחסית. שני מבוגרים יוכלו להסתדר, שלושה ילדים גם, רק כל עוד הם לא גדולי מידות.