מאיר ברק
צילום: Istock, Bizprtal
TV

מאיר ברק: "אין הצדקה פונדמנטלית לעליות" - ומסמן 2 מניות חזקות

מאיר ברק מנתח את הסיטואציה בוול סטריט לקראת פתיחת שבוע המסחר - צפו בסרטון
עדי ברזילי | (6)

עוד ב-Bizportal:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    NOW ? אחד המניות הכי בועתיות. (ל"ת)
    בני 19/02/2018 15:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רוני 19/02/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    אם הדאו ירד למשל לרמה יותר נורמלית של 22000 או 21000 ויחזיק שם כחצי שנה ואז יעלה לאור שיפור בכלכלה, אז אפשר לומר שהפונדמנטלים משתפרים ומדמת עליה מוצדקת. בקיצור:ניתוק: העליות ב2-3 חודשים האחרונות היו מהירות ללא מימושים כמעט, יותר מדי אופוריה וגם ניתוק מהנתונים הכלכליים שממילא כבר היו מגולמים בעליות הקודמות בסביבות 21000 או 20000...
  • נדב 19/02/2018 16:34
    הגב לתגובה זו
    הוא לא חולק איתך על העובדות, רק אומר שלא חכם להתווכח עם שוק עולה...
  • 2.
    בא 19/02/2018 14:05
    הגב לתגובה זו
    בשביל לדוג פריירים שילמדו אצלו ניתוח טכני.
  • לנדב 21/02/2018 08:22
    הגב לתגובה זו
    הם קוראים בציורים . ניתוח טכני הוא שיטה שאין לה ערך מוסף מניחוש אקראי או לחלופין קריאת קווי הקפה של הבוקר .
  • 1.
    קשקשן לא קטן. (ל"ת)
    צחי 19/02/2018 13:45
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.