מחפשים דיבידנדים? זה הסקטור שאתם צריכים להשקיע בו

נראה כי הבנקים הגדולים בוול סטריט סוף סוף חוזרים לדרך המלך, על פי האנליסטים, השיא עוד לפנינו
מתן בן ברוך | (3)

סקטור הפיננסים צפוי להיות הסקטור העיקרי שיתן את הטון בשנים הקרובות, כך מעריכים אנליסטים רבים בוול סטריט וזאת לנוכח מתווה הריבית העולה בארה"ב. מעבר לכך, אתמול קיבלו רוב המניות מסקטור הפיננסים והבנקים הגדולים רוח גבית בשל ההצלחה במבחני הקיצון אותם העביר הפדרל ריזרב בכדי לבדוק כיצד יוכלו לתפקד הבנקים ברגעי משבר. כך לדוגמה מניית בנק סיטיגרופ זינקה 3.34% בסיום, מניית בנק ההשקעות מורגן סטנלי טסה 6.12% וכך הלאה, בסך הכל סקטור הפיננסים (סימול: XLF) עלה אתמול 2.13% בתגובה.

מיד לאחר חותמת הכשרות של הפד', יצאו הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים בהודעה לפיהם הם מעלים את שיעור הדיבידנד למשקיעים וחלקן אף החלו בתוכנית רכישת מניות עצמית בכדי לחזק את ערך המניה. על פי אתר ההשקעות MarketWatch כעת סקטור הפיננסים הוא הסקטור עם שיעורי הדיבידנד הגבוהים ביותר במדד ה-S&P500 עם שיעור של 15.13% מתוך המדד כולו, במונחי כסף סקטור הפיננסים מחלק 56.71 מיליארד דולר בדיבידנדים מידי שנה. מיד אחריו מגיע סקטור ה-IT - טכנולוגיית המידע שמהווה 14.89% מסך שיעור הדיבידנד של המדד ובמונחים כספיים - 55.5 מיליארד דולר של דיבידנדים מידי שנה. במקום השלישי אגב, נמצאות מניות הצריכה (12.6%).

אבל ייתכן וזה עוד לא השיא, לפני הקריסה ב-2008 שיעור הדיבידנדים אותו תרם סקטור הפיננסים מתוך מדד ה-S&P500 עמד על 30%. תקופה שבשיאה חילקו הבנקים דיבידנדים למשקיעים בערך של קרוב למחצית מרווחם הנקי. עם פרוץ המשבר סקטור הבנקאות והפיננסים קיצץ את שיעור הדיבידנדים שלו בצורה דרסטית אך כיום ההתאוששות נמשכת וכעת מניות הסקטור מחלקות שיעור דיבידנד של בין 30% ל-35% מהרווח הנקי שלהם.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שרון 13/03/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    2 אחוז דיבידנד שנתי. הסקטור שמחלק הכי הרבה דיבידנדים זה סקטור התקשורת
  • אין מה לכתוב אז מקשקשים (ל"ת)
    קשקוש מוחלט 13/03/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
  • שרון צודק סקטור התקשורת נותן יותר דיבידנד (ל"ת)
    שמעון פרנס 13/03/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.