מרחיבים: יש אקדח על השולחן ובנק ישראל לא חושש להשתמש בו
בנק ישראל שאב השראה מהפד על הודעת הריבית בישראל. גם אם השניים לא שוחחו לאחרונה, הרי שהתנהלות הבנק המרכזי האמריקני, ודבריו לציבור נקראים ומוטמעים היטב בדבריו של מקבילו המקומי. בנק ישראל מתייחס בהודעה בין היתר ל"אינדיקציות שהתקבלו מה-FED", שהעלו את ההסתברות להעלאת ריבית ראשונה בארה"ב בדצמבר, "אולם תוואי ההעלאות בהמשך צפוי להיות מתון".
האמירה על תוואי עליות ריבית מתון בארה"ב היא גישה שה-FED מנסה להשריש פנימה אל השוק מזה זמן. מעניינת ההתייחסות של בנק ישראל לתוואי המתון של העלאות הריבית הצפוי שם, הואיל וניתן להערכתי ללמוד ממנה על דעתו לגבי הריבית אצלנו ועל המצב המוניטרי בארה"ב.
המצב הכלכלי בארה"ב מצדיק יציאה ממדיניות מוניטרית אולטרה מרחיבה כפי שהיא היום. אבל, וזה אבל גדול, בשום אופן לא ניתן לעבור אל מדיניות מוניטרית מרסנת באמצעות העלאות ריבית תדירות - לכל היותר ניתן לצפות לחזרה מדודה ואיטית ביותר לרמת ריבית נורמלית.
כמה זה נורמלית? מפרוטוקול הפד של אוקטובר, ניכר כי נסוב דיון ארוך בסוגיית "הריבית הנורמלית החדשה", ונראה שיש הסכמה רחבה על העובדה שהריבית הנורמלית בעידן הנוכחי של ריביות 0% תהיה נמוכה משמעות מהנורמל של שנים עברו. המשמעות? אין לצפות לעליות ריבית משמעותיות גם אם מצב המשק האמריקני יציג שיפור, ולכן אין בעליית ריבית בודדת בארה"ב להשפיע על הריבית המקומית בישראל באופן מהותי.
- בפעם השלישית ברציפות: הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל הטמיע היטב את הדברים ולמעשה כאילו אומר "עליית ריבית אצלנו אינה על הפרק כעת, אולי אפילו להיפך. מוטרדים מעליית ריבית בארה"ב בקרוב? זו תהיה בעלת מאפיינים חד פעמיים ובתוואי מתון ביותר , כזה שלא ישפיע עליונו באופן מהותי".
מעבר לכך, הההתייחסות בהודעת בנק ישראל לגבי "הכלים העומדים לרשותו של בנק ישראל, שיבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים, על מנת להשיג את מטרותיו...". בנק ישראל מזכיר שיש "אקדח על השולחן" והוא עלול לירות ממנו עוד הרחבה מוניטרית, נוסף לכלי הריבית. לטעמי התזכורת הזו באה לספק לשוק קריאת כיוון לגבי מה לא יעשה בנק ישראל - והוא לא יעשה שום צעד של צמצום מוניטרי, קרי העלאת ריבית, בטווח הנראה לעין.
השימוש באמירה של "כלים נוספים להרחבה מוניטרית". למעשה הוא בא לשוק ואומר "חושבים שפנינו להעלאת ריבית כי הריבית בארה"ב עולה מעט? תחשבו שוב - אנחנו לא מהססים לבחון כלים של הרחבה מוניטרית". כאשר ברור לכולי עלמא שמי בודק ובוחן הרחבה מוניטרית לא סופר בכלל כרגע העלאת ריבית.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין...
- 1.ברק גרשוני , כתבה יפה (ל"ת)אודי 24/11/2015 14:44הגב לתגובה זו

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
