דיסני
צילום: Pixbay

דיסני עולה ב-3% בעקבות סיכוי לספין אוף

החברה רשמה בדוחותיה אמש לרבעון השלישי הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, קצת מתחת לצפי בוול-סטריט ל-22.5 מיליארד. הרווח למניה עמד על 1.03 דולר, 6 סנט יותר מהצפי. מספר המנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, עמד על 105.7 מיליון, עלייה של 1% משנה שעברה
אדיר בן עמי |

ענקית המדיה והסטרימינג דיסני WALT DISNEY פירסמה אמש את תוצאותיה לרבעון כשמה שמשך את רוב תשומת לב היה הדיווח כי החברה מתכננת להצטרף לנטפליקס ולעלות את המחירים לשירותי הסטרימינג שלה. בנוסף לכך, הערותיו של המנכ"ל בוב איגר גרמו למשקיעים לתהות האם החברה בדרך לספין אוף (הפרדת פעילות לחברה חדשה וחלוקת המניות שלה כדיבידנד) או למכירת חלק מנכסיה. 

השאלה הגדולה כעת היא האם החברה היא יותר בעלת ערך כאשר היא מפוצלת. בוב איגר אמר בשיחה לאחר הדוחות כי דיסני שוקלת אפשרויות אסטרטגיות עבור ערוצי הטלוויזיה הליניאריים שלה. האנליסטים העלו בעבר השערות לגבי האפשרות שדיסני תפריד בין ESPN ו-ABC. כעת, לאחר השיחה, ספין-אוף של ESPN נראה פחות סביר היות ואיגר אישר כי התוכנית לגבי שדרנית הספורט היא שתהיה לה גישה ישירה לצרכן. עם זאת, העתיד של ABC וערוצים ליניאריים אחרים כמו נשיונל ג'יאוגרפיק עדיין לא ברור. 

לפני כשנה האנליסט סטיב קהל (Cahall) מבנק וולס פארגו אמר כי הוא בטוח שיהיה ספין-אוף והוא יקרה בשנת 2023. לדבריו, "דיסני תתחיל בתהליך הספין-אוף עבור ESPN ו-ABC כולל השקת ESPN בסטרימינג. רציונליזציה של עלויות ואפשרויות המאזן הן קריטיות להשגת תוצאה זו. התוצאה תהיה - דיסני במצב טוב יותר".

בדוחותיה לרבעון השלישי, דיסני רשמה הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת השנה שעברה וקצת מתחת לצפי בוול-סטריט ל-22.5 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.03 דולר, 6 סנט יותר מהצפי. מספר המנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, היה 105.7 מיליון, עלייה של 1% משנה שעברה. סך המנויים לשירותיה של דיסני היה 154 מיליון, מתחת לצפי של 155 מיליון. מנכ"ל החברה אמר כי 3.3 מיליון אנשים נרשמו כבר לגרסה המוזלת עם פרסומות של דיסני פלוס. 

בנוסף, החברה הוסיפה כי היא בוחנת דרכים, בדומה לנטפליקס, לטפל בבעיית שיתוף החשבונות וכך להגדיל את ההכנסות. איגר אמר גם לחברה יש תוכנית שתצא לפועל ב-2024 במטרה לשפר את המונטיזציה. החברה הודיעה כי היא תעלה מחירים לשירותי הסטרימינג שלה דיסני פלוס ו-Hulu. הגרסה ללא הפרסומות של דיסני פלוס צפויה לעלות 13.99 דולר לחודש, במקום 10.99 דולר כיום. עלייה של 27%. ב-Hulu המחיר צפוי לעלות ל-17.99 דולר מ-14.99 דולר, עלייה של 20%. 

הכנסות מגזר המדיה והבידור של דיסני עמדו על 14 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת השנה שעברה ונמוך מהצפי של 14.3 מיליארד. במגזר הפארקים ההכנסות עמדו על 8.3 מיליארד דולר, עלייה של 13% ויותר מהקונצנזוס של 8.1 מיליארד דולר. ההכנסות מהרשתות הלינאריות היו 6.7 מיליארד, ירידה של 7% ובהתאם להערכות. ההכנסות משירותי הסטרימינג ושירותים אחרים שמוכרים ישירות לצרכן עמדו על 5.5 מיליארד דולר, עלייה של 9%, אך פחות מהצפי של 5.7 מיליארד בוול-סטריט.

בדיסני עוד אמרו כי הם צופים ירידה בהוצאות על תוכן לשנה הנוכחית ל-27 מיליארד דולר, לעומת 30 מיליארד ב-2022. מה שמשקף כנראה את השפעת השביתות המתמשכות של שחקנים ותסריטאים בהוליווד. הוצאות ההון לשנה כולה של החברה צפויות לעמוד על 5 מיליארד דולר, ירידה מהתחזית הקודמת ל-5.6 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -9.66%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


ספייס איקס
צילום: רשתות חברתיות

SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026

סיכוי טוב שזו תהיה הנפקת השנה בוול סטריט - עם שווי חברה שמתקרב ואפילו עולה על טריליון דולר - מי זאת SpaceX ואיך היא הגיעה לשווי כזה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ספייס איקס

חברת החלל של אילון מאסק, SpaceX, צפויה לצאת למהלך של מכירת מניות פנימית (סקנדרי - מכירה של עובדים למשקיעים חיצוניים) בהיקף שיא, עם הערכת שווי של עד 800 מיליארד דולר. מדובר בזינוק חד לעומת שווי של 400 מיליארד דולר שנקבע רק לפני כחצי שנה, מהלך שממקם את החברה כאחת הפרטיות הגדולות בעולם.

המהלך מציב את SpaceX מעל לחברות כמו OpenAI ומאותת על הנפקה אפשרית לקראת סוף 2026. על פי הדיווחים, מחיר המניה עשוי להיות גבוה מ־400 דולר, מה שמציב את החברה בעמדה להפוך לאחת מ־20 החברות הציבוריות הגדולות בעולם, אם תחליט להנפיק.

מאז הוקמה, SpaceX הפכה לשחקנית המובילה בתחום שיגור הלוויינים, בעיקר בזכות רקטות הפאלקון 9 ושירות Starlink לאינטרנט לווייני, שמונה כבר מעל ל־9,000 לוויינים במסלול נמוך. החברה ממשיכה לפתח את Starship, הרקטה החזקה בעולם, שמתוכננת לשמש להעברת ציוד ואנשים לירח ולמאדים.

במקביל, SpaceX פועלת בזירה הרגולטורית והפיננסית. מכירת המניות הפנימית מאפשרת לעובדים ומשקיעים קיימים לממש רווחים, תוך שמירה על מבנה שליטה פרטי. עם זאת, הנפקה תחשוף את החברה ללחצים ציבוריים, דרישות רגולטוריות ושקיפות פיננסית רחבה יותר.

החברה עדיין בוחנת האם להנפיק את פעילות Starlink בנפרד, או לשלב אותה כחלק מההנפקה הכללית. בתוך כך, שוק החלל צובר עניין רב ממשקיעים, וחברות בתחום כמו Karman ו־Firefly כבר ביצעו הנפקות השנה.