דיסני
צילום: Pixbay

דיסני עולה ב-3% בעקבות סיכוי לספין אוף

החברה רשמה בדוחותיה אמש לרבעון השלישי הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, קצת מתחת לצפי בוול-סטריט ל-22.5 מיליארד. הרווח למניה עמד על 1.03 דולר, 6 סנט יותר מהצפי. מספר המנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, עמד על 105.7 מיליון, עלייה של 1% משנה שעברה
אדיר בן עמי |

ענקית המדיה והסטרימינג דיסני WALT DISNEY פירסמה אמש את תוצאותיה לרבעון כשמה שמשך את רוב תשומת לב היה הדיווח כי החברה מתכננת להצטרף לנטפליקס ולעלות את המחירים לשירותי הסטרימינג שלה. בנוסף לכך, הערותיו של המנכ"ל בוב איגר גרמו למשקיעים לתהות האם החברה בדרך לספין אוף (הפרדת פעילות לחברה חדשה וחלוקת המניות שלה כדיבידנד) או למכירת חלק מנכסיה. 

השאלה הגדולה כעת היא האם החברה היא יותר בעלת ערך כאשר היא מפוצלת. בוב איגר אמר בשיחה לאחר הדוחות כי דיסני שוקלת אפשרויות אסטרטגיות עבור ערוצי הטלוויזיה הליניאריים שלה. האנליסטים העלו בעבר השערות לגבי האפשרות שדיסני תפריד בין ESPN ו-ABC. כעת, לאחר השיחה, ספין-אוף של ESPN נראה פחות סביר היות ואיגר אישר כי התוכנית לגבי שדרנית הספורט היא שתהיה לה גישה ישירה לצרכן. עם זאת, העתיד של ABC וערוצים ליניאריים אחרים כמו נשיונל ג'יאוגרפיק עדיין לא ברור. 

לפני כשנה האנליסט סטיב קהל (Cahall) מבנק וולס פארגו אמר כי הוא בטוח שיהיה ספין-אוף והוא יקרה בשנת 2023. לדבריו, "דיסני תתחיל בתהליך הספין-אוף עבור ESPN ו-ABC כולל השקת ESPN בסטרימינג. רציונליזציה של עלויות ואפשרויות המאזן הן קריטיות להשגת תוצאה זו. התוצאה תהיה - דיסני במצב טוב יותר".

בדוחותיה לרבעון השלישי, דיסני רשמה הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת השנה שעברה וקצת מתחת לצפי בוול-סטריט ל-22.5 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.03 דולר, 6 סנט יותר מהצפי. מספר המנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, היה 105.7 מיליון, עלייה של 1% משנה שעברה. סך המנויים לשירותיה של דיסני היה 154 מיליון, מתחת לצפי של 155 מיליון. מנכ"ל החברה אמר כי 3.3 מיליון אנשים נרשמו כבר לגרסה המוזלת עם פרסומות של דיסני פלוס. 

בנוסף, החברה הוסיפה כי היא בוחנת דרכים, בדומה לנטפליקס, לטפל בבעיית שיתוף החשבונות וכך להגדיל את ההכנסות. איגר אמר גם לחברה יש תוכנית שתצא לפועל ב-2024 במטרה לשפר את המונטיזציה. החברה הודיעה כי היא תעלה מחירים לשירותי הסטרימינג שלה דיסני פלוס ו-Hulu. הגרסה ללא הפרסומות של דיסני פלוס צפויה לעלות 13.99 דולר לחודש, במקום 10.99 דולר כיום. עלייה של 27%. ב-Hulu המחיר צפוי לעלות ל-17.99 דולר מ-14.99 דולר, עלייה של 20%. 

הכנסות מגזר המדיה והבידור של דיסני עמדו על 14 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת השנה שעברה ונמוך מהצפי של 14.3 מיליארד. במגזר הפארקים ההכנסות עמדו על 8.3 מיליארד דולר, עלייה של 13% ויותר מהקונצנזוס של 8.1 מיליארד דולר. ההכנסות מהרשתות הלינאריות היו 6.7 מיליארד, ירידה של 7% ובהתאם להערכות. ההכנסות משירותי הסטרימינג ושירותים אחרים שמוכרים ישירות לצרכן עמדו על 5.5 מיליארד דולר, עלייה של 9%, אך פחות מהצפי של 5.7 מיליארד בוול-סטריט.

בדיסני עוד אמרו כי הם צופים ירידה בהוצאות על תוכן לשנה הנוכחית ל-27 מיליארד דולר, לעומת 30 מיליארד ב-2022. מה שמשקף כנראה את השפעת השביתות המתמשכות של שחקנים ותסריטאים בהוליווד. הוצאות ההון לשנה כולה של החברה צפויות לעמוד על 5 מיליארד דולר, ירידה מהתחזית הקודמת ל-5.6 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


אורקל
צילום: טוויטר
דוחות

אורקל עקפה בשורת הרווח אבל פספסה בהכנסות - המניה נופלת ב-4%

החברה מציגה צמיחה חדה בפעילות הענן, זינוק של מאות אחוזים בהתחייבויות העתידיות ורווחיות משופרת, לצד מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים" ושילוב מעמיק של יכולות AI במוצריה
אדיר בן עמי |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 0.67%  דיווחה על רווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 16.058 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.64 דולר על הכנסות של 16.19 מיליארד דולר. החברה הציגה זינוק חד בהתחייבויות עתידיות ובהכנסות מתחום הענן, לצד שינוי אסטרטגי משמעותי בתפיסת פיתוח החומרה. החברה דיווחה על התחייבויות ביצוע עתידיות (RPO) בהיקף של 523 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 438%. מנוע הצמיחה המרכזי נותר הענן, שבו רשמה החברה הכנסות של 8 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 34%.


תחום תשתיות הענן (IaaS) המשיך לבלוט במיוחד עם עלייה של 68% ל־4.1 מיליארד דולר, בעוד יישומי הענן (SaaS) צמחו ל־3.9 מיליארד דולר, עלייה של 11%. פתרונות ה־ERP בענן של Oracle Fusion ו־NetSuite, עלו בשיעורים דו־ספרתיים והגיעו יחד להכנסות של יותר מ־2 מיליארד דולר. מנגד, תחום התוכנה המסורתית ירד ב־3% ל־5.9 מיליארד דולר.


אורקל הציגה שיפור חד ברווחיות: הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 6.1 מיליארד דולר, בעוד הרווח המתואם עלה ל־6.6 מיליארד דולר, קפיצה של 57% משנה קודמת. הרווח למניה זינק ב־91% ל־2.10 דולרים. חלק מהעלייה קשור לרווח חד-פעמי של 2.7 מיליארד דולר ממכירת החזקות אורקל ב־Ampere, חברת השבבים שהקימה. לארי אליסון, היו״ר וה־CTO של החברה, הסביר את ההחלטה למכור את Ampere כחלק מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים": לדבריו, אורקל כבר אינה רואה צורך להמשיך ולעצב או לייצר שבבים בעצמה, והיא מבקשת להיות מסוגלת להשתמש בכל מעבד שיבחרו לקוחותיה, בין אם של אנבידיה ובין אם של יצרנים אחרים, על רקע השינויים המהירים בתחום הבינה המלאכותית.


מנכ״ל אורקל, קליי מַגוֹירק, ציין כי החברה מפעילה כיום למעלה מ־211 אזורי ענן פעילים ומתוכננים, יותר מכל מתחרה, וכי היא כבר בונה 72 מרכזי מולטיקלאוד שיוטמעו בתוך העננים של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. לדבריו, אסטרטגיית הענן הניטרלי משתלמת: פעילות מסדי הנתונים הרב־עננית של החברה צמחה ב־817% ברבעון השני והפכה למנוע הצמיחה המהיר ביותר שלה.


המנכ״ל הנוסף, מייק סיציליה, הדגיש את הפוטנציאל של שילוב AI בכל שכבות תוכנות החברה, ממערכות הדאטה סנטר, דרך מסדי הנתונים האוטונומיים ועד יישומי הארגון. לדבריו, AI מאפשר אוטומציה של תהליכים שבעבר לא ניתן היה לעשות, כולל ניהול סיכוני אשראי, תמיכה ברופאים ובמערכות בריאות, ותהליכי החזרי תשלום. הוא הוסיף כי כל חמשת מודלי ה־AI המובילים כיום רצים בענן של אורקל, מה שמעניק לה יתרון תחרותי על פני ספקי יישומים אחרים.


אורקל נסחרת כעת לפי שווי של 636.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-34% מתחילת השנה וב-25% ב-12 החודשים האחרונים.