דיסני עולה ב-3% בעקבות סיכוי לספין אוף
ענקית המדיה והסטרימינג דיסני WALT DISNEY פירסמה אמש את תוצאותיה לרבעון כשמה שמשך את רוב תשומת לב היה הדיווח כי החברה מתכננת להצטרף לנטפליקס ולעלות את המחירים לשירותי הסטרימינג שלה. בנוסף לכך, הערותיו של המנכ"ל בוב איגר גרמו למשקיעים לתהות האם החברה בדרך לספין אוף (הפרדת פעילות לחברה חדשה וחלוקת המניות שלה כדיבידנד) או למכירת חלק מנכסיה.
השאלה הגדולה כעת היא האם החברה היא יותר בעלת ערך כאשר היא מפוצלת. בוב איגר אמר בשיחה לאחר הדוחות כי דיסני שוקלת אפשרויות אסטרטגיות עבור ערוצי הטלוויזיה הליניאריים שלה. האנליסטים העלו בעבר השערות לגבי האפשרות שדיסני תפריד בין ESPN ו-ABC. כעת, לאחר השיחה, ספין-אוף של ESPN נראה פחות סביר היות ואיגר אישר כי התוכנית לגבי שדרנית הספורט היא שתהיה לה גישה ישירה לצרכן. עם זאת, העתיד של ABC וערוצים ליניאריים אחרים כמו נשיונל ג'יאוגרפיק עדיין לא ברור.
לפני כשנה האנליסט סטיב קהל (Cahall) מבנק וולס פארגו אמר כי הוא בטוח שיהיה ספין-אוף והוא יקרה בשנת 2023. לדבריו, "דיסני תתחיל בתהליך הספין-אוף עבור ESPN ו-ABC כולל השקת ESPN בסטרימינג. רציונליזציה של עלויות ואפשרויות המאזן הן קריטיות להשגת תוצאה זו. התוצאה תהיה - דיסני במצב טוב יותר".
בדוחותיה לרבעון השלישי, דיסני רשמה הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת השנה שעברה וקצת מתחת לצפי בוול-סטריט ל-22.5 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.03 דולר, 6 סנט יותר מהצפי. מספר המנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, היה 105.7 מיליון, עלייה של 1% משנה שעברה. סך המנויים לשירותיה של דיסני היה 154 מיליון, מתחת לצפי של 155 מיליון. מנכ"ל החברה אמר כי 3.3 מיליון אנשים נרשמו כבר לגרסה המוזלת עם פרסומות של דיסני פלוס.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, החברה הוסיפה כי היא בוחנת דרכים, בדומה לנטפליקס, לטפל בבעיית שיתוף החשבונות וכך להגדיל את ההכנסות. איגר אמר גם לחברה יש תוכנית שתצא לפועל ב-2024 במטרה לשפר את המונטיזציה. החברה הודיעה כי היא תעלה מחירים לשירותי הסטרימינג שלה דיסני פלוס ו-Hulu. הגרסה ללא הפרסומות של דיסני פלוס צפויה לעלות 13.99 דולר לחודש, במקום 10.99 דולר כיום. עלייה של 27%. ב-Hulu המחיר צפוי לעלות ל-17.99 דולר מ-14.99 דולר, עלייה של 20%.
הכנסות מגזר המדיה והבידור של דיסני עמדו על 14 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת השנה שעברה ונמוך מהצפי של 14.3 מיליארד. במגזר הפארקים ההכנסות עמדו על 8.3 מיליארד דולר, עלייה של 13% ויותר מהקונצנזוס של 8.1 מיליארד דולר. ההכנסות מהרשתות הלינאריות היו 6.7 מיליארד, ירידה של 7% ובהתאם להערכות. ההכנסות משירותי הסטרימינג ושירותים אחרים שמוכרים ישירות לצרכן עמדו על 5.5 מיליארד דולר, עלייה של 9%, אך פחות מהצפי של 5.7 מיליארד בוול-סטריט.
בדיסני עוד אמרו כי הם צופים ירידה בהוצאות על תוכן לשנה הנוכחית ל-27 מיליארד דולר, לעומת 30 מיליארד ב-2022. מה שמשקף כנראה את השפעת השביתות המתמשכות של שחקנים ותסריטאים בהוליווד. הוצאות ההון לשנה כולה של החברה צפויות לעמוד על 5 מיליארד דולר, ירידה מהתחזית הקודמת ל-5.6 מיליארד דולר.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

מדד המחירים הכי קריטי בשנתיים האחרונות - מה ייחשב להפתעה ומה לאכזבה?
גולדמן, מורגן, סיטי, בנק אוף אמריקה, ברקליס - כולם מסמנים את אותו מספר: אינפלציה שנתית של 2.9%; אבל מה יקרה אם עוד כמה שעות תופיע קריאה של 3.0%? או 2.8%? זה יכול להצית תגובות שרשרת בכל השוק - הפד' אולי ימתין, השוק לא - הנה כל המספרים שאתם צריכים לדעת כדי להגיע מוכנים למדד המחירים האמריקאי
אחד מהדו"חות הכלכליים החשובים ביותר של השנה - אולי החשוב ביותר מאז שהפד' החל להעלות ריבית יתפרסם בשעות הקרובות. בשעה 15:30 נקבל את הנתונים של מדד המחירים לצרכן (CPI) של ארה"ב לחודש אוגוסט ובהם נתוני הליבה, האינפלציה השנתית והחודשית.
שוק עבודה במשבר ואינפלציה סיטונאית שמתקרבת ליעד
מדד המחירים שיתפרסם היום יחתום שרשרת של נתוני אינפלציה לצד נתונים משוק העבודה שגיבשו את ההבנה שהפד' הולך להוריד ריבית. דוח התעסוקה של אוגוסט שפורסם בשבוע שעבר הציג תוספת של 22 אלף משרות בלבד, לעומת תחזיות שעמדו על 75 אלף. זה נתון חלש במיוחד, השני ברציפות, אחרי שגם ביולי נוספו רק 79 אלף משרות. במקביל, שיעור האבטלה טיפס ל-4.3%, הרמה הגבוהה ביותר זה כמעט ארבע שנים.
גם קצב עליית השכר נשאר מתון: עלייה חודשית של 0.3% בלבד, ובשיעור שנתי של 3.7%. השילוב הזה שבין האטה במשרות החדשות, עלייה באבטלה והתמתנות של השכר משקפת תמונה על שוק עבודה שנמצא במשבר.
בנוסף לזה קיבלנו אתמול נתונים מעודדים (מעודדים במובן של הורדת ריבית) מהאינפלציה הסיטונאית. מדד מחירי היצרן (PPI) לחודש אוגוסט הפתיע בירידה של 0.1%, לעומת תחזיות שצפו עלייה של 0.3%. גם מדד הליבה, שמנטרל מחירי מזון ואנרגיה, ירד באותו שיעור. אבל הנתון הדרמטי יותר נמצא בקריאה השנתית זו ירדה מ-3.3% ביולי ל-2.6% בלבד באוגוסט.
- אינפלציית יולי בארה"ב - מתחת לצפי 2.7% לעומת תחזית ל-2.8%
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה החדה במדד הסיטונאי
מחזקת את ההערכה שהלחצים בצד ההיצע נרגעים, ומקטינה את הסיכון לאינפלציה חוזרת בשרשרת הייצור. גם בתוך סעיפי המדד ניכרת התקררות: מחירי השירותים ירדו ב-0.2% שזאת הירידה החודשית הכי החדה מאז אפריל כשסעיף בולט במיוחד היה ירידה של 3.9% במרווחי התיווך הסיטונאיים לציוד
מכני ורכב.