ורוניס הצליחה להפתיע את המשקיעים - המניה מזנקת ב-9%
חברת אבטחת המידע הישראלית ורוניס (סימול:VRNS) מרכזת הערב עניין בוול סטריט עם עליות של יותר מ-9% לשווי שוק של 3.4 מיליארד דולר. ברקע לזינוק, החברה פרסמה דוחות טובים באופן יחסי לרבעון האחרון.
ורוניס איננה רווחית, ונמצאת עדיין בשלב הצמיחה של מחזור החיים העסקי שלה, המודל העסקי המשתנה שלה מסתיר את הצמיחה האמיתית של החברה. יכולת הרווח של ורוניס בעידן הטכנולוגי הנוכחי הן עצומות, ועל המשקיעים לחקור את המיקום התחרותי של החברה כדי להבין טוב יותר את המודל העסקי שהיא מאמצת.
אם אתה חברה בעולם אבטחת הסייבר אתה נדרש ליצור נישה איתנה, בעלת פלח שוק רחב. השוק מאופיין בתחרות עזה בין חברות קטנות וגדולות כאחד, אשר מספקות מוצרים יחסית דומים, ורוניס הצליחה להשיג את חלקה ע״י אסטרטגיה של התמקדות באבטחת נתונים. המתחרה העיקרית של החברה בתחום זה היא Forcepoint אשר נרכשה על ידי ענקית הסייבר Raytheon בשנת 2015.
היתרון של ורוניס הוא ללא ספק בגיוון, לחברה יש 26 רישיונות מוצר מתוך סל של שישה משפחות. ההתמקדות של ורוניס באסטרטגיה ספציפית אך מופרטת מאפשרת לה ליצור סל של מוצרים המגן במספר דרכים על נתונים, מה שיכול לעודד חברות גדולות לבצע שיתופי פעולה ואף השקעות מאסיביות בחברה.
- ורוניס מתרסקת מעל 30% - פספסה את הצפי והורידה תחזיות
- ורוניס רוכשת את SlashNext בעסקה שמוערכת בכ-150 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היכולות של החברה נבדקו בזמן התפשטות נגיף הקורונה. היא הצליחה להגיב במהירות באמצעות עדכונים הכוללים יכולות הגנה לאירועים מסוימים, הגנה על office 365, ועל שירותי קצה. ההתמודדות של החברה עם ריבוי של אירועים, מדגים את יכולת ההסתגלות שלה בעתיד, שתכלול הרבה מאד צוותים מבוזרים. מול התחרות ההולכת וגובה נדרשת ורוניס גם לחדשנות מהירה, מה שהניע את הצורך של ורוניס לעדכן ללא הרף את האלגוריתמים השונים מפני איומים.
גידול בהכנסות בטווח הקצר הוא חסר משמעות בגלל המעבר ממכירת רישיונות למודל מבוסס מנוי. מודל שכזה פונה אל העתיד, מרבית החברות בתחום עושות כל שביכולתן לממש את חלום המנויים, המודל מגדיל את ההכנסות וחשוב מכך שומר אותם יציבות לאורך זמן, מה גם שהלקוחות רוכשים יותר מוצרים בהשוואה למכירה פרטנית לצד חיסכון משמעותי בעלויות.
מכאן הנתונים שחשוב לשים אליהם לב כאשר אנו מגיעים לנתח את דוחותיה הכספיים הם הכנסות חוזרות בחישוב שנתי (ARR), ושיעור שימור הלקוחות (NRR).
ברבעון האחרון ורוניס פרסמה תוצאות מעל הצפי, החברה דיווחה על הכנסות של 66.6 מיליון דולר לעומת הקונצנזוס של 56.9 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 12% ואף מעל הרף העליון של טווח תחזיות החברה.
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ה-ARR של החברה הסתכם ב-236 מיליון דולר, מדובר על צמיחה שנתית גבוהה של 52%. שיעור שימור הלקוחות עלה לרמה של 120%, סימן לנראות גבוהה.
נתח מכירות מנויי הענן עלה ל-99% מסך ההכנסות מרישיונות, לעומת 56% ברבעון המקביל והסתכם ב-34 מיליון דולר. הכנסות משירות ותחזוקה עמדו על כ-32 מיליון דולר בדומה לרבעון המקביל, כאמור החברה בראייה אסטרטגית משמרת ומגדילה מנויים.
נתח לקוחות החברה, המשתמשים ביותר משני מוצרים עלה ל-77%, יותר מ-3 מוצרים ל-47%. חברת ורוניס השלימה את המעבר למודל מנויים, ובכך נהנית מהאצה בשיעורי הצמיחה, לצד שיפור בנראות העסקית. צבר הזמנות של החברה נותר חזק, לאור הגברת מודעות הארגונים לנושא פריצות סייבר בסביבת עבודה מרחוק בתקופת הקורונה, כאשר החברה מגדילה את מגוון המוצרים הנמכרים ללקוח ממוצע.
״המצב מעיד על החשיבות הגבוהה של פתרונות החברה עבור לקוחותיה, ומאפשר להגדיל את מכירות מוצריה החדשים ללקוחות קיימים, במקביל לגידול בסיס הלקוחות״, כפי שנכתב בסקירת הדוחות של בית ההשקעות אופניימר.
הרווח התפעולי של החברה נמוך כרגע, הוא הושפע מתמריצים שסיפקה החברה לטובת הנעת המעבר לעסק המנויים. כעת המעבר לאסטרטגיית המנויים הושלם, וכי ורוניס יכולה להתחיל בזמן הקרוב לייעל את המכירות ולהביא רווחים למניה.
ההפסד הנקי למניה הצטמצם ל-15 סנט, בהשוואה לצפי להפסד של 35 סנט למניה, השיפור מיוחס לצמיחה הגבוהה בהכנסות לצד הוצאות נמוכות מהצפוי.
הכספים שבוזבזו בורוניס מתארים את עלות ההון העצומה הנדרשת בכדי להשיג נתח שוק. היעדר הרווחיות ותזרים המזומנים התנודתי פירושו שיש לבחון את אפשרויות יצירת הערך שלה. ורוניס צריכה להוכיח את יכולת הצמיחה ולהציג רווחיות ותזרים מזומנים חיובים בעתיד הלא רחוק.
על פי הדוח האחרון לחברה 326 מיליון דולר מזומנים, כנגד אג״ח להמרה בסך של 215 מיליון דולר, אותו גייסה לאחרונה. קצב צריכת המזומנים השנתית שלה ב-12 החודשים האחרונים היה 44 מיליון דולר, כלומר לורוניס יש עוד מספיק שנים כדי למקסם את קצב הצמיחה שלה. האנליסטים מעריכים כי היא תגיע ליצירת תזרים מזומנים חיובי משמעותי עוד קודם לכן.
אופנהיימר כתבו בסקירתם, כי הנהלת ורוניס צופה ברבעון השלישי לשנת 2020 הכנסות של 68-71 מיליון דולר, צמיחה שנתית של כ-6%, מעל הצפי של 65 מיליון דולר, עם צמצום הפסד למניה לטווח של 11 ועד 14 סנט, בהשוואה לקונצנזוס של 17 סנט למניה.
- 2.יש משרות פתוחות 06/08/2020 18:40הגב לתגובה זובמגוון מקצועות
- 1.אחלה חברה! (ל"ת)אחלה חברה 05/08/2020 11:03הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
