האנליסטים מאמינים באמדוקס - מחיר יעד של 75 דולר, פרמיה של 19%
חברת אמדוקס פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון - הכנסות של 1.048 מיליארד דולר בעוד הצפי להכנסות עמד על 1.044 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 2.8% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.08 דולר למניה בעוד שתחזית האנליסטים עמדה על 1.06 דולר למניה.
מבחינה גאוגרפית, הכנסות בצפון אמריקה הסתכמו ב-691 מיליון דולר, מדובר בנתון שיא וצמיחה של 4.4% מהרבעון המקביל. עיקר העלייה מיוחסת לחתימת החוזה עם לקוח גדול חדש. אירופה תרמה לחברה 148 מיליון דולר וההכנסות משאר העולם עמדו על 208 מיליון דולר. מדובר בירידה של 4.1% בהכנסות ממדינות אירופה ונפילה של 7.5% בהכנסות מכלל העולם בהשוואה לרבעון אשתקד. החברה רשמה ירידה קלה בצבר הזמנות של החברה ל-12 החודשים הקרובים לעומת סוף שנת 2019 (1.7%-) שעומד על 3.46 מיליארד דולר.
החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 103 מיליון דולר ו-FCF (תזרים מזומנים חופשי) של 57 מיליון דולר, לצד רכישת מניות עצמית של 120 מיליון דולר. קופת המזומנים בסוף הרבעון עמדה על 762 מיליון דולר, כנגד חוב של 350 מיליון דולר.
למרות תוצאות טובות ולמרות האופטימיות הזהירה, הנהלת החברה מנמיכה מעט את התחזיות קדימה. בכל זאת – יש קורונה. תחזית הכנסות ברבעון הבא עומדת על 0.99-1.04 מיליארד דולר עם רווח של 1 דולר עד 1.08 דולר למניה. בשנת 2020 כולה צופה החברה צמיחה שנתית בהכנסותיה של 0.5%-3.5% עם צמיחה ברווח למניה של 0%-4%. כאמור זוהי ירידה מהתחזית הקודמת שהציגה צמיחה שנתית בהכנסות של 2.5%-5.5%.
- אמדוקס מקימה חטיבה ייעודית להטמעת AI ליבת החברה
- אמדוקס עקפה את התחזיות אבל הציגה ירידה של 8.5% בהכנסות: הרווח 1.72 דולר למניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית כוללת גידול הכנסות בעקבות רכישה TTS wireless, אך גידול זה מקוזז אל מול ההשפעה השלילית משינויים בשערי המטבע. החברה צופה בשנת 2020 כולה הכנסות של 4.13 מיליארד דולר עם רווח של 4.39 דולר למניה, ואילו ב-2021 – הכנסות של 4.21 מיליארד דולר עם רווח של 4.74 דולר למניה.
בבית ההשקעות אופנהיימר מעודדים מהתוצאות של החברה. האנליסטים של אופנהיימר מדגישים כי - "הנהלת החברה הורידה את תחזיותיה בהתאם לחוסר הודאות שיצר משבר הקורונה וכי מספר עסקאות לא נסגרו כמתוכנן במהלך חודש מארס בגלל הנגיף לצד המתנה בעקבות המיזוג הענק של חברת T-mobile עם חברת ספרינט שהושלם בתחילת פברואר".
האנליסטים מסכמים כי בשל נראות עסקית גבוהה ומודל סולידי, ולמרות הנמכת הציפיות על ידי החברה מדובר בהשקעה מעניינת ומעניקים מחיר יעד של 75 דולר פרמיה של 19% על מחיר השוק. מחיר היעד מתבסס על מכפיל רווח של 15.8 לתחזית רווח של 2021.
- 1.תותח 10/05/2020 17:21הגב לתגובה זופרויקטים מתבטלים בגלל איכות העבודה וזאת בגלל שעובדים ותיקים ואיכותים מפוטרים בגלל שכר ובמקום זאת החברה מעסיקה עובדים ללא נסיון ונסיון בתחום.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
