אמדוקס
צילום: יח"צ

האנליסטים מאמינים באמדוקס - מחיר יעד של 75 דולר, פרמיה של 19%

אמדוקס פרסמה דוחות מעל הצפי, הורידה מעט את התחזית בגלל הקורונה: תוצאות שיא באזור צפון  אמריקה: קשריה עם AT&T ממשיכים להתחזק
אור צרפתי | (1)
נושאים בכתבה אמדוקס

חברת אמדוקס פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון  - הכנסות של 1.048 מיליארד דולר בעוד הצפי להכנסות עמד על 1.044 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 2.8% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.08 דולר למניה בעוד שתחזית האנליסטים עמדה על 1.06 דולר  למניה.

מבחינה גאוגרפית, הכנסות בצפון אמריקה הסתכמו ב-691 מיליון דולר, מדובר בנתון שיא  וצמיחה של 4.4% מהרבעון המקביל. עיקר העלייה מיוחסת לחתימת החוזה עם לקוח גדול חדש. אירופה תרמה לחברה 148 מיליון דולר וההכנסות משאר העולם עמדו על 208 מיליון דולר. מדובר בירידה של 4.1% בהכנסות ממדינות אירופה ונפילה של 7.5% בהכנסות מכלל העולם בהשוואה  לרבעון אשתקד. החברה רשמה ירידה קלה בצבר הזמנות של החברה ל-12 החודשים הקרובים לעומת סוף שנת 2019 (1.7%-) שעומד על 3.46 מיליארד דולר.

החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 103 מיליון דולר ו-FCF (תזרים מזומנים חופשי) של 57 מיליון דולר, לצד רכישת מניות עצמית של 120 מיליון דולר. קופת המזומנים בסוף הרבעון עמדה על 762 מיליון דולר, כנגד חוב של 350 מיליון דולר.

 

למרות תוצאות טובות ולמרות האופטימיות הזהירה, הנהלת החברה מנמיכה מעט את התחזיות קדימה. בכל זאת – יש קורונה. תחזית הכנסות ברבעון הבא עומדת על  0.99-1.04 מיליארד דולר עם רווח של 1 דולר עד 1.08 דולר למניה. בשנת 2020 כולה צופה החברה צמיחה שנתית בהכנסותיה של 0.5%-3.5% עם צמיחה ברווח למניה של 0%-4%. כאמור זוהי ירידה מהתחזית הקודמת שהציגה צמיחה שנתית בהכנסות של 2.5%-5.5%.

 

התחזית כוללת גידול הכנסות בעקבות רכישה TTS wireless, אך גידול זה מקוזז אל מול ההשפעה השלילית משינויים בשערי המטבע.  החברה צופה בשנת 2020 כולה הכנסות של 4.13 מיליארד דולר  עם  רווח של 4.39 דולר למניה, ואילו ב-2021 – הכנסות של 4.21 מיליארד דולר עם רווח של 4.74 דולר למניה.

 

בבית ההשקעות אופנהיימר מעודדים מהתוצאות של החברה. האנליסטים של אופנהיימר מדגישים כי - "הנהלת החברה הורידה את תחזיותיה בהתאם  לחוסר הודאות שיצר משבר  הקורונה וכי מספר עסקאות לא נסגרו  כמתוכנן במהלך חודש מארס בגלל הנגיף לצד המתנה בעקבות  המיזוג הענק של חברת T-mobile עם חברת ספרינט  שהושלם בתחילת פברואר".

 

האנליסטים מסכמים כי בשל נראות עסקית גבוהה ומודל סולידי, ולמרות הנמכת הציפיות על ידי החברה מדובר בהשקעה מעניינת ומעניקים מחיר יעד של 75 דולר  פרמיה של 19% על מחיר השוק. מחיר היעד מתבסס על מכפיל רווח של 15.8 לתחזית רווח של 2021.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תותח 10/05/2020 17:21
    הגב לתגובה זו
    פרויקטים מתבטלים בגלל איכות העבודה וזאת בגלל שעובדים ותיקים ואיכותים מפוטרים בגלל שכר ובמקום זאת החברה מעסיקה עובדים ללא נסיון ונסיון בתחום.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
צילום: Istock

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

אדיר בן עמי |

מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


בבנק אוף אמריקה מזהירים

אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".