מחאות בשער הבורסה: 15-20 אנשי שמאל לאומי ניסו הבוקר לחסום כניסת עובדים

מדובר בכ-15-20 מפגינים שמחו כנגד יוקר המחיה בישראל והסדרי החוב מצד הטייקונים. המפגינים פונו לאחר כשעה על ידי המשטרה ללא התנגדות
תומר קורנפלד | (12)

המחאה של הציבור על יוקר המחיה בישראל נמשכת. הבוקר ניסו כ-15-20 אנשי שמאל לאומי לחדור למשרדי הבורסה בתל אביב שברחוב אחד העם שבתל אביב. הפעילים חסמו את הכניסה לבניין ולחניון. המפגינים פונו לאחר כשעה על ידי המשטרה ללא התנגדות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    האנרכיה מתחילה להרים ראש, כדאי להתחיל לשים (ל"ת)
    גבול להפגנות לא חוקי 28/07/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    " שמאל לאומי" = " שמאלסטינים לאומי" (ל"ת)
    משה 28/07/2011 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    " שמאל לאומי" - בדיחה מגעילה (ל"ת)
    שחר 28/07/2011 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    תמר 28/07/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    רק בישראל ישנה קב' שהכול מרוכז תחת ידה עם קשר ישיר לשילטון
  • 5.
    " האנרכיסט " 28/07/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    וכנראה הבורסה בכוון התרסקות .....אני הולך לקנות דולרים -לא המלצה משום סוג
  • מתקרבת 28/07/2011 15:45
    הגב לתגובה זו
    שהוא רוצה - תוכל לעשות מהדולרים של טיירה!! או אפילו טאפטים....
  • טמבל.אם הבורסה תתרסק זה בגלל הדיפולט האמריקאי (ל"ת)
    לך על קזינו בטהרן 28/07/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כריש שוק ההון 28/07/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    יאלללה שיפוצצו את יום המסחר אינשאלללה !! :)
  • 3.
    תמיר 28/07/2011 09:23
    הגב לתגובה זו
    תרגילים מלוכלים של יודעי דבר של ערפדים בשוק המעוף יצרו דור חדש של מתעשרי מעוף על גזל הונאה ויד חופשית לעשות ככול העולה על רצונם . לא בודקים אותם !!!
  • 2.
    טבעי מטבעון 28/07/2011 09:22
    הגב לתגובה זו
    אין חיה כזו " שמאל לאומי" שמאל מעצם הגדרתו לא מאמין בלאום. אנא החליפו שם או אגדנה
  • היתה פעם חייה כזו, קראו לה " נציונל סוציאליזם" (ל"ת)
    ביבי עושק ישראל 29/07/2011 04:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כשהם קוראים קריאות גנאי הם יורים לעצמם ברגל (ל"ת)
    רופא לטיפשים 28/07/2011 09:19
    הגב לתגובה זו
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.