האפליקציה בפייסבוק נתקעה, DSAY "הרוויח" מיליון שקל מתקציב בזק
בסוף השבוע האחרון עלתה לאוויר פעילות הפייסבוק של בזק כחלק ממהלך ה-NGN - אינטרנט במהירות 100 מגה של החברה. מסתבר שמאחורי האפליקצייה של מרוצי המכוניות (הכוללת טיסה לניו יורק כפרס) ומשלימה את הקמפיין עמדה מיני דרמה משולשת שכוללת את בזק, משרד הפרסום אדלר חומסקי ומשרד האינטראקטיב DSAY.
בשורה התחתונה של הסיפור - משרד הפרסום אדלר חומסקי נאלץ להיפרד מנתח של יותר ממיליון שקל אשר יועד לאינטרנט מתוך קמפיין ה-NGN (כ-10% מהמהלך הכולל), לאחר שלא הצליח לספק לבזק את החלק המשלים של המהלך - אפליקציית משחק נושאת פרסים בפייסבוק - כך נודע לאייס.
כחלק ממהלך ה-NGN היו אמורים אדלר חומסקי להשיק עבור בזק אפליקציית פייסבוק בעמוד החברה אליו מופנים הגולשים. הבעיה החלה כאשר שינוי קוד על ידי פייסבוק העולמית בא לידי ביטוי גם באפליקצייה של אדלר וזו לא יכולה הייתה לעלות כפי שתוכננה במקור. המצב חייב את אנשי אדלר לפחות בשבוע עבודה נוסף כדי להטמיע את השינויים לתוך האפליקצייה אך לזה בזק כבר לא הייתה מוכנה.
המשמעות הייתה פגיעה ביכולת של המהלך למקסם את הפוטנציאל שלו, שכן חלק מרכזי בו נתמך על ידי ההפנייה לאינטרנט מסרטון הפרסומת כדי להניע את הצופים להפוך לפעילים ברשת.
הגולשים שניסו לחפש את האפליקצייה נושאת הפרסים ברשת הגיעו לעמוד ושם לא חיכה להם כלום. בבזק הבינו בסופו של דבר שה'בור' בגזרת הדיגיטל מעכב את ההצלחה של המהלך בו הושקע לא מעט כסף ופנו ל-DSAY כדי למזער את הנזק.
DSAY אינטראקטיב הרוויחה מן ההפקר כאשר באה לעזרת בזק עם אפליקצייה שהייתה כבר מוכנה לשימוש. לאחר מספר שינויים בעבודה מאומצת מסביב לשעון, הותאמה האפליקצייה למהלך ה-NGN של בזק ולבסוף DSAY עלו עם פעילות הפייסבוק בשישי בצהריים. DSAY שנתנו משמעות חדשה לביטוי בזמן הנכון ובמקום הנכון גרפו לעצמם את שווי פעילות האינטרנט מתוך המהלך הכולל בשווי של יותר ממיליון שקל.
מהלך ה-'NGN - אינטרנט במהירות 100 מגה של בזק' יעמוד על בין 8 ל-10 מיליון שקלים ויתוקשר במהלך החודש הקרוב. בתקופה זו יעלו סרטוני פרסומת נוספים ואפליקציות נוספות בפייסבוק, שיעלו אף הן דרך DSAY אינטראקטיב.
מבזק נמסר: "בזק עובדת באופן שוטף עם אדלר חומסקי ועם DSAY ומרוצה מפעילותם. בכל רגע נתון אנחנו בוחרים את הספק הטוב ביותר עבור כל פעילות ובכלל זה ה-100 מגה".
- 14.מנהלת מותג 25/07/2011 12:40הגב לתגובה זומוזר מאוד שמשרד פרסום קיקיוני כזה, מרשה לעצמו לצאת בידיעה שמביישת לקוח ועוד חושפת מידע פנימי שלו. ועוד לקוח שהרגע שילם לו מיליון שקל! וכל זה רק כדי להאדיר את עצמו. אם הייתי סמנכ"ל השיווק של בזק, DSAY מזמן היו עפים.
- 27/07/2011 17:01הגב לתגובה זוצודקת ב-100 אחוז. זו התנהגות מחפירה של DSAY. למרות שכבר היו כאלה שמועות עליהם
- תכלס 25/07/2011 13:50הגב לתגובה זולקוח פונה אליכם כדי לפתור משבר ואתם מנצלים את זה כדי לקדם את עצמכם ולבזות את הלקוח באייס?? בעיטה ומהר!!!!!
- צודקת ! (ל"ת)יוסי 25/07/2011 13:02הגב לתגובה זו
- 13.כל הדיגיטל באדלר נראה כמו בדיחה עצובה (ל"ת)אחד שמגיב 25/07/2011 10:48הגב לתגובה זו
- 12.י 25/07/2011 10:14הגב לתגובה זווגם לא היה שום שינוי בתקופה האחרונה...סתם לידיעה
- 11.מומחה פייסבוק 25/07/2011 09:22הגב לתגובה זוזה מה קורה כשעובדים עם ספקים לא רציניים
- דה גימפ 25/07/2011 10:41הגב לתגובה זואם היית כזה מומחה גדול היית יודע שפייסבוק מודיעים על באגים בapi שלהם בערך כל יומיים. אין פלא שאתה לא מזדהה.
- 10.רכלן במסווה של עיתונאי (ל"ת)משה בנימין 24/07/2011 23:26הגב לתגובה זו
- 9.אנונימוס 24/07/2011 18:38הגב לתגובה זותסלחו לי, אבל אם בשביל להכין אפליקציית מרוץ מכוניות שמזכיר משחק משנות ה-80 אתם מחזיקים איש קריאייטיב...תקנו לו אוהב ושילך הביתה.
- 8.האמת כואבת במיוחד לכיס (ל"ת)ציפורה 24/07/2011 18:14הגב לתגובה זו
- 7.נעמה 24/07/2011 18:13הגב לתגובה זולירה לירה אבל הפסדתם מיליון שקל :-)
- 6.נועה 24/07/2011 18:00הגב לתגובה זודי.סי - מה הקטע לרוץ ולפרסם. ?? דברים כאלה קורים כל הזמן. אז מה הקטע בלהפ]יץ את זה הלאהה. זו הסיבה שתהיו בינוניים. אדלר- מביך, זה היהרות שלכם שאתם יכולים הכל, ואתם בעצם לא יכולים כלום. תפסיקו עם היהרות הזו
- 5.כמה כיף שלDSAY יש חברים באייס... (ל"ת)איציק הגדול 24/07/2011 17:58הגב לתגובה זו
- 4.אתה עיתונאי בלירה, תלמד תפרטים ותדייק פעם (ל"ת)משה בנימין 24/07/2011 17:54הגב לתגובה זו
- משה בנימין 24/07/2011 18:11הגב לתגובה זוואני עיתונאי בשקל, לא בלירה
- 24/07/2011 18:16ואני עיתונאי במיליון שקל...אם לאדלר חומסקי חסר..
- 3.לא יפה ככה לנצל מידע פנימי ילדים רעים DSAY (ל"ת)דני 24/07/2011 17:52הגב לתגובה זו
- 2.כל הכבוד משה על הכתבה (ל"ת)שירלי 24/07/2011 17:47הגב לתגובה זו
- 1.בפייסבוק 24/07/2011 16:45הגב לתגובה זוהתגובות שלהם הן בדיחה והם מרחיקים גולשים מהעמוד באופן קבוע. לא משהו שצריך לנפנף בו.
- יוחאי 25/07/2011 09:17הגב לתגובה זוחח

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
