הלילה של אדלר חומסקי וראובני פרידן: המנצחים הגדולים של תחרות האפי
תחרות אפי 2011 של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום בישראל למהלכי השיווק והפרסום האפקטיביים נחתמה הלילה כאשר 2 משרדי הפרסום: אדלר חומסקי וראובני פרידן מוכתרים כמנצחים הגדולים.
בדירוג הסופי אדלר חומסקי תופס את המקום ה-1 עם לא פחות מ-6 זכיות, ביניהן המקום ה-1 והמכובד באפי פלטינום (בזק) עבור הישגים לאורך זמן. ראובני פרידן סוגרים שנה נוספת עם שלל מרשים באפי כאשר באמתחתם זכייה בגראנד אפי (MSD) ו-3 זכיות נוספות.
מסך כל המקומות הראשונים: משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey זכו בשלושה פרסים. שלמור אבנון עמיחי Y&R וראובני פרידן IPG זכו בשני פרסים כל אחד. בזק זכתה בשתי קטגוריות, אחת מהן בקטגוריה היוקרתית ביותר, הפלטינום.
הישג משמעותי נוסף נרשם ללוח WIN WIN, שזכה עם משרד הפרסום ענבר מרחב שקד במקום השני בקטגוריית התקשורת, במהלך פרסומי-שיווקי משמעותי ראשון עבור הלוח המקוון, שהצליח להגדיל את חלקו בשוק הלוחות המקוונים.
אדלר חומסקי - הכי אפקטיביים ב-2011
משרד הפרסום אדלר חומסקי רושם ב-2011 הישגים מרשימים לא רק בהיקף הזכיות אלא גם באיכות הקטגוריות בהן הוא לקח את המקום ה-1: בקטגוריית תקשורת עבור המהלך "מהבית מדברים בזק" לחברת בזק ובקטגוריית קמעונאות עבור המהלך "לוטו - איך המספרים סידרו לנו את החיים" למפעל הפיס.
גולת הכותרת של הערב בהקשר של אדלר חומסקי מגיעה מקטגוריית הפלטינום - בה מוענקים פרסים על הישגים לאורך זמן. המשרד זכה ב-2 המקומות הראשונים בקטגוריה זו. במקום ה-1 עבור המהלך "מחברת תקשורת ממשלתית למותג תקשורת חדשני ומוביל" עבור בזק ובמקום ה-2 עבור המהלך "תמי 4 ממציאה מחדש את קטגוריית מי השתייה" עבור תמי 4.
ראובני פרידן לא נשאר ספקטי - זוכה בגראנד אפי על המהלך ל-MSD
הזכייה הגדולה של האפי עבור שנת 2011 שייכת למשרד הפרסום ראובני פרידן עבור "נלחמים בתופעת הסקפטיות הגברית" של חברת MSD. המשרד לקח הביתה את פרס הגראנד אפי המוגדר כ'אלוף האלופים' - מהלך השיווק והפרסום של השנה אשר נבחר בין כל הזוכים במקומות הראשונים. בנוסף זכה המשרד ב-3 פרסים נוספים, 2 מקומות ראשונים ומקום שני.
רשימת הזוכים המלאה של אפי 2011
מוצרי צריכה - לא מזון
במקום ה-1: MSD עבור המהלך "נלחמים בתופעת הסקפטיות הגברית" של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG.
במקום ה-2: חוגלה קימברלי עבור המהלך "כיצד Huggies השתמש בפייסבוק ליצירת מערכת יחסים עם סגמנט האימהות הטריות" של משרד הפרסום McCann Erickson.
במקום ה-3: פרוקטר & גמבל ישראל עבור המהלך "לנור - כובשים את השוק עם כל חיבוק" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey.
מוצרי צריכה - מזון
במקום ה-1: שטראוס גרופ עבור המהלך "השקת אצבעות שוקולד פרה. כובשים מחדש את לב הילדים" של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי Saatchi & Saatchi.
במקום ה-2: תנובה עבור המהלך "רק ענקים מנצחים גמדים: יופלה שטוזים מייצר מהפכה בשוק מעדני הפעוטות" של משרד הפרסום McCann Erickson.
במקום ה-3: שטראוס גרופ עבור המהלך "גבינות שטראוס - להרגיש את המרקם. היתרון המוצרי שעשה את ההבדל!" של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R.
הדופק עולה: דרורי שלומי ואלפא רומיאו עולים על הבמה
מוצרי צריכה - לא מתכלים
במקום ה-1: סמל"ת עבור המהלך "אלפא MiTo - רכב הסופר מיני הקטנצ'יק שהעלה את הדופק למותג אלפא רומיאו" של משרד הפרסום דרורי שלומי.
במקום ה-2: גינדי ת"א מקבוצת גינדי השקעות וריבוע כחול נדל"ן עבור המהלך "פרויקט של פעם ב-100 שנה: מגדירים מחדש את ענף הנדל"ן בישראל" של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R.
במקום ה-3: תדיראן גרופ עבור המהלך "מדיבורים לביצועים - מקררים את הסהרה ושוברים שיאי מכירות" של משרד הפרסום McCann Erickson.
תקשורת (אדלר 1): מדברים בזק - מדברים פרסים
תקשורת
במקום ה-1: חברת בזק עבור המהלך "מהבית מדברים בזק: משנים את הרגלי השיחה" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey.
במקום ה-2: לוח winwin עבור המהלך "עושים הכלללל עבור הלקוחות שלנו. winwin משנה את שוק הלוחות בישראל" של משרד הפרסום ענבר מרחב שקד.
במקום ה-3: חברת HOT עבור המהלך "HOT - המקום למשפחה שלך. יצירת זירה תחרותית חדשה וכיבושה" של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי Saatchi & Saatchi.
קמעונאות (אדלר 2): מספרי הלוטו מסדרים עוד פרס
קמעונאות
במקום ה-1: מפעל הפיס עבור המהלך "לוטו - איך המספרים סידרו לנו את החיים (וגם 38 מיליון בחמישה חודשים בלבד)" של משרד הפרסום אדלר, חומסקי & ורשבסקי Grey.
במקום ה-2: פוקס עבור המהלך "Basic is beautiful" של משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB.
במקום ה-3: מגה קמעונאות עבור המהלך "מלחמת העגלות של מגה בול: המלחמה של דוד בגוליית" של משרד הפרסום McCann Erickson.
'אשר' - הלוזר מבנק אימפריה מנצח את דביר ומודי בר און
פיננסים
במקום ה-1: הבנק הבינלאומי עבור המהלך "חשבון להשקעות בלבד - היצירתיות של הבינלאומי עושה פריצת דרך בעולם הבנקאות" של משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב.
במקום ה-2: בנק מזרחי טפחות עבור המהלך "המומחים שמנצחים את כולם" של משרד הפרסום ראובני פרידן IPG.
במקום ה-3: בנק דיסקונט עבור המהלך "השקת מפתח דיסקונט - הכרטיס היחיד שמעודד אותך לחסוך" של משרד הפרסום יהושע TBWA.
מגזרים
במקום ה-1: פלאפון עבור המהלך "חיזוק הקשר עם הצעירים במגזר הערבי באמצעות הפייסבוק" של משרד הפרסום אפאק טריו.
במקום ה-2: בזק עבור המהלך "חידון שמירת הלשון הגדול: פעילות פורצת דרך לחיזוק הקשר בין בזק למגזר החרדי" של משרד הפרסום אפיקים.
במקום ה-3: איקאה עבור המהלך "איך הופכים את נשות המגזר הערבי לשגרירות המותג" של משרד הפרסום McCann Cultures.
מלכ"רים מגזר ציבורי ואחריות חברתית
במקום ה-1: הוועד למלחמה באיידס עבור המהלך "פרוייקט SDIA. תראו כמה קל להדביק באהבה" של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R באהבה.
במקום ה-2: עמותת ידידי הסיסים עבור המהלך "הריאליטי הסלולרי להצלת הסיסים" של משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי DRAFTFCB.
במקום ה-3: תנועת קול אחד עבור המהלך "יוצרים את המחר היום" של משרד הפרסום דה בריף.
חברות מהמגזר העסקי שהובילו מהלכים חברתיים
במקום ה-1: פרטנר תקשורת עבור המהלך "Orange Rockcorps - הנוער של orange מוכיח שיש לנו דור מצוין!" של משרד הפרסום ראובני פרידןIPG .
במקום ה-2: בנק הפועלים עבור המהלך "דן חסכן: נותנים להורים כלים לדאוג לעתיד הילדים" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey.
במקום ה-3: יוניליוור ישראל עבור המהלך "הטקס האלטרנטיבי של Dove להכתרת מלכ(ו)ת היופי" של משרד הפרסום McCann Erickson.
תקציבים קטנים
במקום ה-1: שירותי פרסום מאוחדים (שפ"ם) עבור המהלך "הפרסום ברדיו עובד: מנת הפלאפל ששיגעה את המדינה" של שלמור אבנון עמיחי Y&R.
במקום ה-2: קבוצת חנן מור עבור המהלך "מובילים את הבניה הסביבתית בישראל" של משרד הפרסום McCann Erickson.
במקום ה-3: ה'בצפר' עבור המהלך "מזרימים דם חדש לענף הפרסום" של משרד הפרסום פובליסיס ישראל.
אדלר חומסקי רצים למרחקים ארוכים - כובשים את הפלאטינום
אפי פלטינום - הישגים לאורך זמן
במקום ה-1: בזק עבור המהלך "מחברה תקשורת ממשלתית למותג תקשורת חדשני ומוביל" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey.
במקום ה-2: תמי 4 עבור המהלך "תמי 4 ממציאה מחדש את קטגורית מי השתיה" של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey.
במקום ה-3: חוגלה קימברלי עבור המהלך "המהלך הדיגטלי של קוטקס יאנג. בונים את עתיד המותג בעזרת דור העתיד" של משרד הפרסום McCann Erickson.
- 14.יולי 15/07/2011 13:25הגב לתגובה זוהפרסומות שלהן אדירות, אנשים מזמזמים את השיר של דביר.. מי שמע בכלל על האחרים איזה קשקוש
- 13.איתי 12/07/2011 20:40הגב לתגובה זואין ספק שאסי כהן על המסך זה תמידמ קום ראשון, אבל ראובני פרידן עשו עבודה פנטסטית עם הפרסומת של מזרחי טפחות, כמו תמיד הפרסומות כל הזמן מפתיעות, ישראליות ופוגעות בול
- 12.פרסומי 11/07/2011 19:02הגב לתגובה זומי שמע על הפלאפל..? קמפיין בנאלי וצפוי
- 11.האמת? 11/07/2011 13:10הגב לתגובה זוכל אלה שלא קריאיטיב.
- 10.אחת שהייתה שם 11/07/2011 13:04הגב לתגובה זואם יש עובד שיכול להוציא את האסטרטגיה של הלוח בצורה כל כך טובה כשמדובר בפרויקט לא קל זו רק סמנכ"ל תקשורת שיווקית של הלוח אלה קלפנר. אלופה
- 9.שרונה 11/07/2011 08:38הגב לתגובה זואדלר חומסקי משרד מעולה רק מוכיח שהוא יודע לבחור את ההשתתפויות הנכונות בתחרויות הנכונות כל הכבוד !
- 8.נראה שמקאן ירדו משמעותית (ל"ת)ד 11/07/2011 06:53הגב לתגובה זו
- למקאן יש מספיק דאגות:תנובה,ערוץ 9 ועוד... (ל"ת)משהו רע קורה שם 11/07/2011 10:05הגב לתגובה זו
- 7.רן 11/07/2011 01:20הגב לתגובה זובדוק!
- 6.תכל'ס, זו התחרות היחידה שחשובה ללקוחות (ל"ת)him 10/07/2011 23:19הגב לתגובה זו
- 5.עובדי MSD 10/07/2011 22:24הגב לתגובה זוהכל בזכותכם! המשרד של 2011
- 4.חברים, ראובני נותנים בראש (ל"ת)10/07/2011 22:15הגב לתגובה זו
- 3.ראובני פרידן הכי אפקטיבים נקודה . (ל"ת)שימי 10/07/2011 22:07הגב לתגובה זו
- יפצ'וק 12/07/2011 20:49הגב לתגובה זובמיוחד עם הפרסומות של טפחות עם דביר...
- 2.כל הכבוד! מפרגן לכם!!!! (ל"ת)לקוח של ראובני 10/07/2011 22:06הגב לתגובה זו
- 1.תותחים! אין מה לומר.. (ל"ת)מירב 10/07/2011 22:00הגב לתגובה זו

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
