הנופש מתייקר: מחירי הטיסות והנופשונים צפויים לעלות ב-10-15%; כמה תשלמו?
יציאת מצריים 2011: חג הפסח שמגיע השנה מאוחר בשל השנה המעוברת, מסמל את פתיחת עונת התיירות. בחג שיחול השנה במחצית השנייה של חודש אפריל, צפויים לצאת לחו"ל מעל 300 אלף ישראלים.
ההערכות בשוק הן שצפוי גידול מה מול שנה שעברה בעיקר בשל העובדה שפסח יוצא מאוחר, עובדה שמביאה לכך שניתן לטוס לנפוש ביעדי הנופשונים באגן הים התיכון במזג אוויר נוח.רונן קרסו סמנכ"ל השיווק של איסתא מוסר שימי השיא ביציאת ישראלים יהיו ה- 17 באפריל יום לפני ליל הסדר ו- 21.4 - היום השני של חול המועד.
אלו שטסים ליעדים ארוכים במזרח הרחוק, אמריקה ואפריקה, מקדימים בדרך כלל וטסים כשבוע לפני ליל הסדר לנסיעות של שבועיים שלושה. לעומתם אלו שטסים לנופשונים ולחבילות ערים במזרח ומערב אירופה ואגן הים התיכון, טסים בחול המועד. רבים ממקומות העבודה סגורים בחג וכמובן גם בתי הספר וגני הילדים עובדה שמאפשרת למשפחות רבות לטוס לחופשה בחו"ל.
המחירים מול שנה שעברה - התייקרו. מחירי הטיסות והנופשונים צפויים לעלות בשיעור של 10-15% וזאת בשל העלייה החדה במחירי הדלק.
מה בנוגע לנופשוני 'הכל כלול' המפורסמים של השכנה טורקיה? ובכן, באיסתא מספרים כי נכון לעכשיו טורקיה איננה ממוקמת על מפת התייר הישראלי ועל פי ההערכות, היא לא תשוב בפסח הקרוב לככב כיעד פופולארי.
היעדים שצפויים למשוך אליהם את רוב התיירים השנה לא ממש מפתיעים וביניהם: איי יוון (כרתים, קוס ורודוס), אמסטרדם, רומא ,לונדון ופריס, כשביעדים הארוכים ניתן למצוא כרגיל את ניו יורק ובנגקוק.
אז כמה זה עולה לנו?
נופש למשפחה ברודוס או כרתים שביוון יעלה החל מ-439- 579 דולר תלוי במועד היציאה ובמספר הימים. חופשה קצרה באמסטרדם או בפריז נעה בין 747-849 דולר לאדם. טיסה לניו יורק תעלה לכם בסביבות ה-1,400 דולר ואילו עבור טיסת אל על לבנקוק תיאלצו להיפרד מ-1,650 דולר.
- 4.מיקוס 06/03/2011 21:07הגב לתגובה זוכמו כל שנה וממליץ למי שבא לו על אחלה נופש, האי היווני פארוס!
- 3.27/02/2011 15:03הגב לתגובה זולא חייבים לנסוע ובטח לא במחירים הללו.
- 2.ביליבי 27/02/2011 14:07הגב לתגובה זובכל שנה מחדש. תמיד יש סיבה: ביקוש, דלק, מתי המחירים ירדו??
- 1.מתאים בטן גב ביוון ובלי מצות (ל"ת)חופשונית 27/02/2011 14:06הגב לתגובה זו

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
