במקום הראשון בתוכן השיווקי באפריל: מיציבושי בתכנית המופע המוטורי

כך מנתוני Effect-TV המודדת את מהלכי התוכן השיווקי בטלוויזיה; במקום השני עוד מותג רכב - הונדה
משה בנימין |

חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת את מדד חודש אפריל למהלך התוכן השיווקי האיכתי ביותר. במקום הראשון במדד חודש אפריל נמצא המותג מיצובישי בתכנית "המופע המוטורי".

דירוג החמישייה הראשונה בתוכן השיווקי

שם התכנית הזכיין המותג BCE Quality Index

1. המופע המוטורי 10 מיצובישי 7.08

2. העולם הבוקר רשת הונדה 6.86

3. הדוגמניות 10 VOUGE 6.81

4. שגב במטבח רשת Kenwood 6.72

5. מונית הכסף קשת Samsung 6.65

ניתוח התוצאות לחודש אפריל: "מיצובישי" בתכנית "המופע המוטורי"

לדברי אורי אלמן, מנכ"ל Effect-TV, הציון הגבוה של המותג מיצובישי במדד ה BCE נובע מפעילות תוכן שיווקי איכותית שמתחילה בחיבור מדויק בין נושא התוכנית לקטגוריה אליה משתייך המותג ומלווה באינטגרציה חזקה בתוך התכנית במגוון דרכים.

הנוכחות והאינטגרציה של מיצובישי לאורך כל התכנית בולטות בשימושים רבים לרבות: נהיגה בג'יפ מיצובישי ע"י שני הפרזנטורים של התכנית במהלך הטיולים והמשימות (Plot Placement), צילומים מבחוץ ומבפנים של הרכב (Product Placement) בתנאי שטח וכביש ומיקום של דגמי המותג בתוך האולפן. מרכיב נוסף בפעילות התוכן השיווקי בא לידי ביטוי בהצגת תועלות השימוש ברכב (דגם ה Outlander) כאשר בכל פרק מוצפת יכולת אחרת.

החיבור של הצגת היכולות הללו דוגמת מכשיר GPS לניווט, מתקן לאופניים ויכולות נוספות, עם נושא הטיול הספציפי, נעשה בצורה טובה ומקנה למסר השיווקי של המותג יכולת להשתלב עם חווית הצפייה של הצופים בתכנית.

תחרות "עסקים ירוקים" של המותג "הונדה" בתכנית "העולם הבוקר"

פעילות התוכן השיווקי נערכת תחת הכותרת "עסקים ירוקים" ובשילוב של הונדה עם עמותת אדם טבע ודין. פעילות זו של מותג הרכב "הונדה" ייחודית במובן שמדובר בפעילות תוכן שיווקי המחברת בין מותג רכב לבין עמותה "ירוקה" העוסקת באיכות הסביבה ושמירה על הטבע.

במסגרת הפעילות נערכת תחרות בין עסקים שונים בארץ המגדירים את עצמם כפעילים בתחום של שמירה על איכות הסביבה והפיכת העסק "לירוק" החל מקווי הייצור, דרך תהליכי העבודה וכלה במודעות של העובדים והחומרים המשמשים אותם במהלך היום יום .

בכל תכנית מוצג עסק נבחר אחר אשר התאים את פעילותו לשמירה על הסביבה והוא מתמודד על פרס מתנת הונדה civic hybrid – הממוצבת תחת הסלוגן "המשפחתית הירוקה".

אינטגרציה זו בין הערך המותגי של דגם הרכב הספציפי לבין נושא התחרות, מועברת בצורה איכותית וייחודית ומקבלת העצמה באמצעות החיבור לעמותה המובילה את התחום בישראל.

בפועל, נהנית הונדה משני פרמטרים חשובים: הראשון הוא בניית המודעות לדגם ההיברידי שלה והשני הוא ניכוס "הערכים הירוקים" של עמותת אדם טבע ודין.

הנוכחות של המותג הונדה בתוך התכנית באה לידי ביטוי בשימוש של נציג העמותה אשר נוהג ברכב ההיברידי בהגעה וביציאה מכל עסק נבחר (התבססות על ה Look & Feel האמיתיים של הרכב בעל הצורה החיצונית הייחודית) ובשקופיות החסות מציגות את הפרס לזוכים בתחרות Act Cool.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת

מדד המחירים לצרכן היה בהתאם לתחזיות. בכמה עלה שכר הדירה, כמה עולה דירה ממוצעת, מה קרה במדד תשומות הבנייה והאם הריבית תרד? ביזפורטל עושה לכם סדר

תמיר חכמוף |

מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.5%.  עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.

בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 2.5% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.5%. 

מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים, שחשוב לרוכשי הדירות שההתחייבות שלהם לקבלנים צמודה למדד זה, עלה ב-0.1%. בשנים עשר החודשים האחרונים (אוקטובר 2025 לעומת אוקטובר 2024) עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-5% בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-9.2%.




מה קרה למחירי הדירות?

מחירי הדירות על פי הלמ"ס ירדו ב-0.3%. הלמ"ס נזכיר בודקת את המחירים בעיכוב של חודשיים וחצי. מדובר על ירידת המחירים בחודשים אוגוסט-ספטמבר (אמצע הטווח - 1 בספטמבר). בדיווח הקודם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%, וכשבוחנים את כל ששת החודשים אחרונה למדים שעל פי הלמ"ס המחיירם ירדו בממוצע של 0.4% בחודש, כלומר סדר גודל של 5% בשנה. אלא שבפועל, הלמ"ס לא מודדת את ההנחות והמבצעים. רק לצורך הדוגמה - יש עכשיו עסקאות של מכירת דירות ללא תשלום של 1 מיליון שקל שניתן בפועל כהלוואה לרוכשים ללא הצמדה וריבית. חישבנו מה העלות של המבצע הזה והיא סדר גודל של 500 אלף שקל, זה יכול להגיע לכ-105 ממחיר הדירה, אבל הלמ"ס לא סופרת את ההנחה הזו.

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג קפץ ב-12.4%, בהתאוששות המהירה ביותר מאז הקורונה

הלמ״ס מפרסמת אומדן ראשון לרבעון השלישי של 2025: הצריכה הפרטית זינקה ב-23%, ההשקעות בנכסים קבועים קפצו ב-36.9%, והיבוא עלה ב-38.6%; בהשוואה לשנה שעברה, המשק רשם צמיחה שנתית של 3.5% למרות השפעות המלחמה

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג

אחרי הרבעון השני הקשה של 2025, שהושפע עמוקות ממלחמת “עם כלביא” וגרר ירידה חדה בפעילות המשקית, הכלכלה הישראלית מציגה התאוששות מרשימה: לפי אומדן ראשון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון השלישי של השנה, התמ״ג עלה ב-12.4% בחישוב שנתי, התאוששות משמעותית שהחזירה את הכלכלה למסלול צמיחה מהיר. מדובר בקצב הצמיחה הרבעוני הגבוה ביותר מאז תקופת היציאה ממשבר הקורונה.

על פי הלמ״ס, כמעט כל רכיבי הפעילות הכלכלית הציגו עליות חדות, ובראשן הצריכה הפרטית, שעלתה ב-23% (5.3% רבעוני). הצריכה לנפש זינקה ב-21.3%, נתון המשקף קפיצה משמעותית במוצרים ברי-קיימא וברי-קיימא למחצה, אחרי ירידות חדות שנרשמו ברבעון השני. הוצאות משקי הבית על ריהוט, ציוד חשמלי ומוצרי צריכה אחרים זינקו ביותר מ-90% בחישוב שנתי, בעוד ההוצאה על הלבשה והנעלה נסקה ב-108%.

בנוסף נרשמה עלייה של 17.3% בצריכה פרטית שוטפת לנפש (ההוצאות למזון, משקאות וטבק, לשירותים אישיים, לדיור, לדלק וחשמל לאחזקת בית, ולמוצרי תעשייה לצריכה שוטפת).

מבחינת הוצאות בחלוקה לסקטורים, ההוצאה לצריכה ציבורית עלתה ב-4.4% ברבעון השלישי של שנת 2025 בחישוב שנתי. ההוצאה לצריכה האזרחית עלתה ב-15.6% בחישוב שנתי. ההוצאה לצריכה ביטחונית ירדה ב-20.1% בחישוב שנתי ברבעון השלישי של שנת 2025 (5.5% בחישוב רבעוני).

גם ההשקעה בנכסים קבועים רשמה האצה יוצאת דופן עם עלייה של 36.9%, כולל עלייה חדה בהשקעה במכונות וציוד (38.2%), חלק ניכר ממנה נובע מגידול ברכש של משרד הביטחון. ההשקעה בבנייה למגורים קפצה ב-32.1% (7.2% בחישוב רבעוני) וההשקעה בבנייה שלא למגורים ועבודות בנייה אחרות עלתה ב-11% בחישוב שנתי אך עדיין נותרת נמוכה ב-15.1% מהרמה שנרשמה ברבעון השלישי של 2023, בעדות נוספת להאטה ולתנודות בענף.