סמנכ"ל פסווה: בהיי-טק ישראלי רצים להנפיק מהר מידי

גרמזי, שהיה מעורב ב-5 הנפקות בנאסד"ק ו-5 מיזוגים, תולה בכך, בין השאר, את חוסר ההבנה והטעויות שעושות הנהלות החברות שלעיתים אינן מבינות את המציאות שהשתנתה
אסף מליחי |

"חברות היי-טק ישראליות רבות שהונפקו בשנים האחרונות בנאסד"ק נסחרות בשוויים ובמחזורים נמוכים וקשה מאוד לראות כסף מההנפקה, בין השאר, בגלל טעויות של הנהלת החברות". כך אומר היום ירון גרמזי, CFO פסווה (PMC Ltd) לקראת כנס פורום ה-CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות המובילות במשק, שיתקיים השבוע באילת. לדברי גרמזי, הנחשב לאחד המומחים בארץ בתחום הובלת חברות עד לשלב האקזיטים, חברות ישראליות רבות רצות להנפקה מבלי להבין כי מדובר רק בתחילת הדרך של גיוס הכסף ומימוש שווי החברה, ולא בסיומה. גרמזי, שהיה מעורב ב-5 הנפקות בנאסד"ק ו-5 מיזוגים, תולה בכך, בין השאר, את חוסר ההבנה והטעויות שעושות הנהלות החברות שלעיתים אינן מבינות את המציאות שהשתנתה. לדבריו, הנהלות רבות לא הפנימו את השינויים שחלו בשנים האחרונות בשוק ההון האמריקאי בכל הקשור לתימחור חברות היי-טק. "בשלוש-ארבע השנים האחרונות המשקיעים האמריקאים מסתכלים אחרת על הנפקות של חברות היי-טק ובכללן חברות ישראליות" אומר גרמזי שסיים לאחרונה את מכירת פסווה בכ-300 מליון דולר. "בעבר ניתן היה לקבל את מלוא שווי החברה מייד עם ההנפקה, אולם כיום הנפקה בנאסד"ק היא רק תחילת הדרך, והחברות נדרשות להוכיח את עצמן במשך מספר רבעונים לפחות לפני שהשוק יתמחר אותן בשווי הרצוי". גרמזי, שישתתף במושב בנושא גיוס הון בהיי-טק שיערך בכנס ה-"Best Practice 2006" של פורום ה-CFO בנוכחות מעל 120 סמנכ"לי כספים בכירים של החברות המובילות במשק, אומר כי כדי להצמיח ערך לחברה בתהליך של הנפקה לא מספיק רק להנפיק, אלא צריך לדעת לבחור מנהלים טובים שידעו לנהל את החברה כחברה ציבורית ולייצר לה ערך" גרמזי מציין, כי אחד התפקידים הקריטיים בהליך ייצור הערך לחברה הוא תפקיד ה-CFO של החברה. "צריך לזכור כי מנכ"ל הסטארט-אפ או החברה שהונפקו בהרבה מקרים הוא איש מקצוע בתחומו ויתכן כי כל עוד מדובר היה בחברה פרטית ניתן היה להסתפק ביכולות שלו. כחברה ציבורית בנאסד"ק ההתנהלות היא שונה לחלוטין. חלק ניכר מהפעילות של הנהלת החברה צריך להתרכז במשקיעים ובשוק ההון האמריקאי ולצורך כך צריך CFO מנוסה שיוכל לנהל בהצלחה את התהליך". גרמזי טוען, כי לעומת תהליך ההנפקה, תהליך המכירה מאפשר קבלת ערך מיידי, אך לא תמיד מספק וכמובן תלויי במציאת קונה ראוי. "חברות ישראליות רבות מוכנות להנפקה אולם הן צריכות להבין, כי מדובר בתחילתו של האקזיט לא בסיום ההליך" מסכם גרמזי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה