אקזיט ענק: חברת הביומד הישראלית נוירודרם נמכרת תמורת 1.1 מיליארד דולר
חברת הפארמה הישראלית נוירודרם (סימול: NDRM), שנמצאת בשלבים קליניים מתקדמים, הודיעה היום (ב') כי תירכש על ידי תאגיד מיצובישי טנאבה היפני, בתמורה ל-39 דולר למניה במזומן, מה שמשקף לחברה ערך של כ-1.1 מיליארד דולר. המניה מזנקת כעת ב-15% בשלב של טרום הפתיחה בוול סטריט.
ל-Bizportal נודע כי כל אחד מעובדי החברה צפוי ליהנות מבונוס מכירה כתוצאה מהעסקה. בין בעלי המניות הגדולים שצפויים ליהנות מהעסקה כתוצאה מהחזקה ישירה במניותיה של נוירודרם, ניתן למצוא את קרן סקופיה, אחריה את יו"ר החברה רוברט טאוב, פרופ' שמואל קבילי ומנורה מבטחים. המפסידה העיקרית מהעסקה זו הבורסה הישראלית, והציבור, לאחר שבשנת 2011 נוירודרם משכה את התשקיף שהגישה בניסיון להנפיק בת"א.
נזכיר כי נוירודרם דיווחה במארס האחרון על הצלחה בניסוי הקליני שלב 2 ב-ND0612H, התרופה במינון גבוה לחולים בשלבים מתקדמים של מחלת הפרקינסון. לאחר ההצלחה המניה זינקה ביותר מ-26% באותו היום, ושלושה חודשים לאחר מכן פתחה חדר מצב לקראת מכירה. כפי שנחשף ב-Bizportal, החברה שכרה בנק השקעות לקראת המכירה.
העסקה אושרה פה אחד על ידי דירקטוריון נוירודרם ומשקפת לחברה שווי שוק של 1.1 מיליארד דולר. ההצעה, של 39 דולר למניה במזומן, מייצגת פרמיה של 79% על מחיר מניותיה הרגילות של נוירודרם בנאסד"ק ב-9 ביוני 2017, יום המסחר האחרון לפני פרסום השמועות על מכירתה באמצעי התקשורת ופרמיה של 17% על מחיר הסגירה של המניה ב-21 ביולי 2017. אסיפה מיוחדת לאישור העסקה צפויה להתקיים בסתיו. בהנחה, שהאישורים הרגולטוריים ואישור בעלי המניות יתקבלו בלוח הזמנים המקובל לעסקאות מסוג זה, נוירודרם צופה שהעסקה תושלם ברבעון הרביעי של 2017.
- נסגרה עסקת הענק: נוירודם תימכר למיצובישי טנאבה
- הישראלית שזוכה לסיקור ראשוני מדויטשה בנק - המלצת 'קנייה' באפסייד של 40%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ד"ר עודד ליברמן, מנכ"ל נוירודרם: "אנו מאמינים שהעסקה תניב יתרונות חשובים לבעלי המניות של נוירודרם ולחולי מחלת פרקינסון הזקוקים בדחיפות לטיפולים חדשניים. מיצובישי טנאבה, הפגינה מומחיות בפיתוח ומסחור בתחום הנוירולוגי ואנו בטוחים ששילוב משאביהם והנתונים החזקים התומכים ב-ND0612, התרופה המתקדמת שלנו למחלת פרקינסון והנמצאת בניסוי שלב III, יסייע להפוך את הטיפול החדש והחשוב הזה לזמין במהירות האפשרית. העסקה גם מעניקה לבעלי המניות שלנו תשואה משמעותית על השקעתם בנוירודרם ומשקפת את הערך שכבר יצרנו".
העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של נוירודרם כמו גם לאישורים, פקיעה או סיום של תקופות המתנה על פי חוקי ההגבלים העסקיים החלים ומילוי תנאי קלוזינג מקובלים אחרים. העסקה תבוצע באמצעות מיזוג על פי חוק החברות הישראלי. הסכמי הצבעה ותמיכה התומכים בעסקה נחתמו על ידי בעלי המניות של נוירודרם שגם משמשים כדירקטורים ומחזיקים מניות אשר במצטבר מהוות כ-34% מהון המניות הרגילות שטרם נפרעו של נוירודרם המזכות את בעליהם בזכות הצבעה על אישור העסקה.
נוירודם מפתחת תכשירים שמטרתם לשפר את דרך צריכת הטיפולים התרופתיים למחלות במערכת העצבים המרכזית. המוצר המוביל של החברה, NDO612, זו משאבה לצורך מתן לוודופה קרבידופה (Levodopa Carbidopa) - החומר הפעיל בתרופה המובילה לטיפול בתסמינים של מחלת פרקינסון בחולים בשלב מתקדם של המחלה.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
סנטרוויו פרטנרס (Centerview Partners LLS) משמשת כיועצת הפיננסית, ווייט & קייס (White & Case LLP) ומיתר, ליקוורניק, גבע, לשם טל משמשים כיועצים משפטיים של חברת נוירודרם.
נזכיר כי בסוף השבוע האחרון בדויטשה בנק החלו לסקר את המניה בהמלצת קנייה עם אפסייד של יותר מ-40%. (לכתבה המלאה)
- 2.גבי 24/07/2017 09:39הגב לתגובה זומתאים שבריינסטורם תזנק בעקבות המכירה.כמו שפורסייט זינקה בעקהות מכירת מובילאיי
- בינתיים פורסייט מדממת (ל"ת)אולי 24/07/2017 13:20הגב לתגובה זו
- גבי 24/07/2017 14:12וכן בריינסטורם תגיע לגדולות!!
- בריינסטרום מפתחת תרופה לals לא לפרקינסון (ל"ת)אבי3 24/07/2017 10:49הגב לתגובה זו
- 1.יש יש 24/07/2017 09:24הגב לתגובה זו=10 מיליון דולר!!!!

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
