גרף

שוברים את הראש איפה להשקיע כעת? כדאי שתקראו את הניתוח הקצר הבא

כלכלנים ומנהלי השקעות שבעבר ניתחו נכסים בכדי להבין את כיוון השוק, צריכים כעת לשנות את כיוון החשיבה
מערכת Bizportal | (8)
נושאים בכתבה שער הדולר

שלושה וחצי חודשים מאז פתיחת שנת 2015, המדדים בוול סטריט רשמו תשואה מזערית בעוד באירופה הדאקס טס כבר 26%. כלכלנים מקיר לקיר מצביעים על סוגיית המט"ח כגורם המרכזי בפער התשואות הדרמטי בין ה-S&P500 למדד הגרמני. השקת תכנית ה-QE באירופה (ועוד קודם לכן הצפי להשקת התכנית) הביאה את האירו להתרסקות של כ-25% מול הדולר, וזה מספק רוח גבית חזקה מאוד לבורסות אירופה, ומנגד מעיב באופן דרמטי על רווחי חברות ה-S&P500 ובהתאם על ביצועי המדד. לראיה, הרווח למניה השנה צפוי לרשום עלייה של 1.8% בלבד, זאת מול תחזית מלפני קצת יותר מחודשיים שדיברה על צפי לעלייה של 6.4% השנה ברווחי החברות. 

השאלה הגדולה כעת היא כנראה מה יהיה בצמד אירו-דולר. בשבוע שעבר צלל האירו בשיעור של 3.4% וכעת המטבע האירופי קופץ 1% מול הדולר. הנפילה בדולר בשעה זו קשורה לנתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב לחודש מארס  שפורסם היום ב-15:30 ואמנם רשם עלייה של 0.9% אחרי 3 חודשי ירידות אבל פספס את התחזיות שעמדו על גידול של 1.1%. כך או כך, ברור שהצמד אירו-דולר נסחר בתנודתיות חריפה כאשר כלכלנים ומנהלי השקעות שרגילים לנתח מחירי נכסים, פתאום נאלצים להבין את כיוון הצמד בכדי לתעדף את כיוון ההשקעה באפיק המנייתי. היחלשות נוספת באירו מול הדולר תוביל ככל הנראה להמשך ראלי באירופה, והמשך דשדוש בוול סטריט. ירידה בדולר תעשה את הפעולה ההפוכה. 

אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal: "אין עוררין על כך שהיורו מצוי במגמת ירידה. אלא שזה אינו הסיפור. במשך חודשים ארוכים, כפי שאפשר לראות על הגרף, נבנתה תבנית מסוג "משולש יורד". מדובר בתבנית המתאפיינת ברמת תמיכה אופקית כפי שאפשר לראות. רמת תמיכה זו מאפיינת את הקונים המגיעים במחירים קבועים ואוספים סחורה. מאידך, המוכרים המאופיינים על ידי קו המגמה היורד מגיעים לשוק במחירים הולכים ויורדים ומעידים על דחיפות ולחץ תבניות אלו נוטות במרבית המקרים להישבר כלפי מטה וזה בדיוק מה שקרה. עומק התבנית בחלקה הרחב ביותר מעיד על פוטנציאל הירידות המינימאלי הצפוי ליורו מול הדולר. כפי שאפשר לראות עומד עומק התבנית על שיעור של כ-20%. חישוב פשוט מנקודת השבירה מוביל ליעד מחירים מינימאלי המצוי סביב 0.9440 יורו לדולר. ההערכה היא שבחודשים הקרובים כל עלייה ביורו תהיה לצורך ירידה." 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    איציק 14/04/2015 23:05
    הגב לתגובה זו
    זאת לא הפעם הראשונה שעובדים על הקוראים יוצאים עם כותרת מפוצצת-אבל התוכן (כן גם לו יש חשיבות ,לידיעת עורך האתר) חלול ,ובלי שום קשר לכותרת. זילזול בקוראים
  • 5.
    משה 14/04/2015 20:34
    הגב לתגובה זו
    כל עוד שבנק ישאל מתערב בקביעת שערי המט"ח אין משמעות לשערים האמיתיים בעולם והכל מעוות אצלינו
  • 4.
    עם זכרון 14/04/2015 20:31
    הגב לתגובה זו
    זה לא אותו גורביץ' שאמר אותו הדבר על הדולר כשהיה ב-3.5 ?
  • 3.
    איזה פער בין הכותרת לתוכן. בושה (ל"ת)
    שאול 14/04/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מוטי 14/04/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    לא להשקיע ביורו.
  • 1.
    חיים 14/04/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
    ממש היה כדאי לקרא את הכתבה, כעת אני רגוע ויודע בדיוק !!!!! במה להשקיע. ממש המלצת השנה.
  • שרה 14/04/2015 17:15
    הגב לתגובה זו
    לא למדנו דבר מהכתבה..וחבל
  • 22 14/04/2015 19:05
    הנבואה נתנה לשוטים במערכות אי לינאריות אי אפשר לנבא את העתיד זה כל השיטות הם רק אשליה של ידע
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.