מכה לאלשטיין ובן משה: בית המשפט דחה את בקשתם לאחד כוחות

היום ב-17:30 יתכנסו מחזיקי האג"ח של אידיבי אחזקות בכדי לדון בהצעות של המשקיעים לרכישת השליטה במסגרת הסדר חוב
אבי שאולי | (3)
נושאים בכתבה אדוארדו אלשטיין

בית המשפט המחוזי בת"א מנסה לקצר ככל האפשר את הסאגה הנמשכת בחברת אידיבי אחזקות. השופט איתן אורנשטיין דחה את בקשות המשקיעים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה לאחד כוחות ולהגיש הצעה משותפת. היום תתקיים אספת אג"ח בכדי לדון ב-4 הצעות שהוגשו לרכישת השליטה בחברה במסגרת הסדר חוב.

בית המשפט: "אם נאפשר הגשת הצעה חדשה, יהיה מקום לאפשר גם לאידיבי אחזקות להגיש הצעה משופרת...הדבר יחייב דחיית שרשרת המהלכים שנקבעו לאישור ההסדר, וזאת תוך פגיעה בציפיה הלגיטימית של הנושים לסיום ההליך". השופט אורנשטיין כבר קבע לפני כן שלא יאפשר הגשת הצעה חדשה.

האג"ח של אידיבי אחזקות נסחרות בטווח של 43-48 אג'

רו"ח איציק עידן וסלע קולקר מחברת בייקר טילי מעריכים כי ללא השלמת העסקה למכירת כלל ביטוח: סה"כ השווי לנושי אידיבי אחזקות כולל מזומנים בקופה ותביעות מסתכם ב-1.453 מיליארד שקל לפי הצעת אלשטיין. לעומת זאת, הצעת דנקנר-גרנובסקי שווה 1.167 עד 1.406 מיליארד שקל.

האג"ח של אידיבי אחזקות זינקו בחודשים האחרונים מרמות השפל שהיו בהן. אידיבי אחז אגח ג, אידיבי אחז אגח ד ו-אידיבי אחז אגח ה נסחרות היום בטווח מחירים של 43-48 אג', מחיר המשקף תספורת גדולה לנושים.

ב-5 בדצמבר דיון מכריע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב

רו"ח אייל גבאי, שמונה לתפקיד מומחה מטעם בית המשפט ללוות את התהלי, העריך בשבוע שעבר שלהצעת דנקנר-גרנובסקי יתרון על פני שאר ההצעות. הסיבה העיקרית לכך היא רמת הסיכון הנמוכה ביותר בחבירה לנוחי דנקנר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אור ואמת 18/11/2013 15:13
    הגב לתגובה זו
    בושה של שופט ואיך אנחנו ממנים את רם כספי שיפעל נגדנו ? יש לעורכי הדין חובה פה למען החברה, כלל בעלי המניות (לא רק נוחי), וכמובן לבעלי החוב. הכל פה תפור מראש וכולם שחקנים בתיאטרון דנקנר
  • 1.
    YL 18/11/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    טובת הציבור קודמת לנוכל נוחי לכן אם ובמידה ותתקבל הצעה ש משפרת את מאזן הכספי חובתו של השופט לקבל זאת ואף לתת לנוחי הנוכל גם לשפר כל זמן שטובת הציבור עומדת בחזית
  • אור ואמת 18/11/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    צריך פשוט לקחת את החברה לידיים ואחר כך למכור לכל המרבה במחיר
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.