סלקום מסכמת רבעון חלש: צניחה של 61% ברווח הנקי ל-67 מיליון ש'
חברת התקשורת סלקום מקבוצת דיסקונט השקעות מסכמת רבעון חלש שכלל ירידה חדה במכלול הפרמטרים העסקיים של החברה בצל התחרות הגוברת בשוק הסלולר. כך, בשורה העליונה, חברת התקשורת רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 1.258 מיליארד שקל, ירידה חדה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקביל, בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי של 67 מיליון שקל, צניחה של 61% לעומת הרבעון הראשון ב-2012.
בצל התוצאות הכספיות המאכזבות, דירקטוריון סלקום החליט שלא להכריז על דיבידנד רבעוני, וקבע "כי לאור המשך התחרות הגבוהה והשינויים המשמעותיים בתעריפים, והמשך ההשפעה השלילית שלהם, הן הנוכחית והן הצפויה, על תוצאות החברה, יש להמתין להתבהרות המצב התחרותי, לחזק את מאזן החברה ולא לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה". דירקטוריון סלקום ציין כי יחזור וישקול את החלטתו ברבעונים הבאים.
נציין כי למרות הירידה החדה בפרמטרים, התוצאות הכספיות עקפו במעט את תחזיות מנהל המחקר של בית ההשקעות IBI אורי ליכט, שציפה כי סלקום תרשום הכנסות של 1.235 מיליארד שקל ורווח נקי של 65 מיליון שקל.
סלקום מסבירה את הירידה החדה בהכנסות כפועל יוצא מירידה בהכנסות מהשירותים והציוד בצל התחרות הגוברת בשוק עם כניסתן של הוט מובייל וגולן טלקום לקלחת. כך, ההכנסות משירותי סלולר רשמו ירידה של 17% ברבעון הראשון של 2013 והסתכמו ב-985 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-1.186 מיליארד שקל ב-2012. במקביל, ההכנסות משירותי סלולר רשמו ירידה של כ-32% שהסתכמו ב-273 שקל לעומת 399 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.
בד בבד, עלות והמכירות והשירותים של סלקום הסתכמו ב-784 מיליון שקל בלבד, ירידה של 12.8% לעומת הרבעון המקביל. סלקום מסבירה כי עיקר הירידה מיוחסת לצניחה בעלות המכר של מכשירי הסלולר, בעיקר כתוצאה מירידה בכמות המכשירים ומקיגום מהלכי התייעלות שהובילו לירידה בהוצאות שכר ותמלוגים.
תזרים המזומנים הפנוי של סלקום ברבעון הראשון גדל בכ-17% ל-168 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-144 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012. סלקום מסבירה את הגידול בתזרים המזומנים בעיקר כפועל יוצא מירידה בתשלומים בגין רכישת רכוש קבוע ומירידה בתשלומים לספקים עבור רכש מכשירי סלולר.
נטישה של 33 אלף לקוחות ברבעון הראשון
סלקום מעדכנת כי מצבת מנויי הסלולר נכון לסוף הרבעון הראשון עמדה על כ-3.166 מיליון מנויים, כאשר במהלכו קטנה מצבת המנויים בכ-33 אלף מנויי סלולר נטו. שיעור הנטישה ברבעון החולף הסתכם ב-9.4%, לעומת 6.3% ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל, דקות השימוש החודשי הממוצע למנויי סלולר (MOU) הסתכם ב-432 דקות, עלייה של כ-18% לעומת הרבעון הראשון של 2012 על רקע תוכניות 'הכל כלול'. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (APRU) עמדה ברבעון הראשון על 75.9 שקל, בהשוואה ל-90.5 שקל ברבעון הראשון של 2012, צניחה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- 1.fff 13/05/2013 13:14הגב לתגובה זושלא מוכנים לעבור חברה