סלקום מסכמת רבעון חלש: צניחה של 61% ברווח הנקי ל-67 מיליון ש'
חברת התקשורת סלקום מקבוצת דיסקונט השקעות מסכמת רבעון חלש שכלל ירידה חדה במכלול הפרמטרים העסקיים של החברה בצל התחרות הגוברת בשוק הסלולר. כך, בשורה העליונה, חברת התקשורת רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 1.258 מיליארד שקל, ירידה חדה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במקביל, בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי של 67 מיליון שקל, צניחה של 61% לעומת הרבעון הראשון ב-2012.
בצל התוצאות הכספיות המאכזבות, דירקטוריון סלקום החליט שלא להכריז על דיבידנד רבעוני, וקבע "כי לאור המשך התחרות הגבוהה והשינויים המשמעותיים בתעריפים, והמשך ההשפעה השלילית שלהם, הן הנוכחית והן הצפויה, על תוצאות החברה, יש להמתין להתבהרות המצב התחרותי, לחזק את מאזן החברה ולא לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה". דירקטוריון סלקום ציין כי יחזור וישקול את החלטתו ברבעונים הבאים.
נציין כי למרות הירידה החדה בפרמטרים, התוצאות הכספיות עקפו במעט את תחזיות מנהל המחקר של בית ההשקעות IBI אורי ליכט, שציפה כי סלקום תרשום הכנסות של 1.235 מיליארד שקל ורווח נקי של 65 מיליון שקל.
סלקום מסבירה את הירידה החדה בהכנסות כפועל יוצא מירידה בהכנסות מהשירותים והציוד בצל התחרות הגוברת בשוק עם כניסתן של הוט מובייל וגולן טלקום לקלחת. כך, ההכנסות משירותי סלולר רשמו ירידה של 17% ברבעון הראשון של 2013 והסתכמו ב-985 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-1.186 מיליארד שקל ב-2012. במקביל, ההכנסות משירותי סלולר רשמו ירידה של כ-32% שהסתכמו ב-273 שקל לעומת 399 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.
בד בבד, עלות והמכירות והשירותים של סלקום הסתכמו ב-784 מיליון שקל בלבד, ירידה של 12.8% לעומת הרבעון המקביל. סלקום מסבירה כי עיקר הירידה מיוחסת לצניחה בעלות המכר של מכשירי הסלולר, בעיקר כתוצאה מירידה בכמות המכשירים ומקיגום מהלכי התייעלות שהובילו לירידה בהוצאות שכר ותמלוגים.
תזרים המזומנים הפנוי של סלקום ברבעון הראשון גדל בכ-17% ל-168 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-144 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012. סלקום מסבירה את הגידול בתזרים המזומנים בעיקר כפועל יוצא מירידה בתשלומים בגין רכישת רכוש קבוע ומירידה בתשלומים לספקים עבור רכש מכשירי סלולר.
נטישה של 33 אלף לקוחות ברבעון הראשון
סלקום מעדכנת כי מצבת מנויי הסלולר נכון לסוף הרבעון הראשון עמדה על כ-3.166 מיליון מנויים, כאשר במהלכו קטנה מצבת המנויים בכ-33 אלף מנויי סלולר נטו. שיעור הנטישה ברבעון החולף הסתכם ב-9.4%, לעומת 6.3% ברבעון המקביל אשתקד.
- 1.fff 13/05/2013 13:14הגב לתגובה זושלא מוכנים לעבור חברה

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
