חברת החשמל כובשת את צמרת דירוג "החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל"

במקום השלישי דורג בנק לאומי, שזינק מהמקום השמיני אשתקד. מעמדן של חברות הסלולר המשיך להישחק: פרטנר צנחה 12 מקומות וסלקום 13 מקומות.
יעל גרונטמן | (5)

דירוג "החברות שהכי טוב לעבוד בהן" של חברת BdiCoface התפרסם היום (א') זו השנה השמינית ברציפות. בשנה זו ניכרות התרחשויות רבות שאירעו במגזר העסקי ובמשק בכלל. השנה, לראשונה מזה 5 שנים, יורדת אינטל מן המקום הראשון אל המקום השני, ומפנה את מקומה לטובת חברת החשמל.

כמו כן, מעמדן של חברות הסלולר ממשיך להישחק על רקע המצוקות הפיננסיות של בעליהן, הפיטורים ושחיקת הרווחיות. חברות ההיי-טק והטכנולוגיה מאבדות מעט מייצוגן בדירוג, אך שומרות על ייצוג של 50% בעשירייה הראשונה.

במקום השלישי דורג בנק לאומי, שזינק מהמקום השמיני אשתקד. HP ישראל שומרת על מעמדה במקום הרביעי. את החמישייה הראשונה חותמת חברת טבע, שירדה 2 מקומות בדירוג. במקום השישי מדורגת חברת גוגל ישראל, שעלתה מקום אחד; במקום ה-7 נמצא בנק הפועלים שירד מקום אחד; במקום השמיני מדורגת מיקרוסופט שירדה 3 מקומות; אמדוקס נותרת יציבה וממוקמת 9 בדירוג; ואילו שטראוס גרופ סוגרת את העשירייה הראשונה ומצליחה לשמור על מעמדה מהשנה שעברה.

בדירוג הנוכחי, באה לידי ביטוי המכה החזקה שנחתה השנה על חברות הסלולר, על רקע הרפורמה בתחום, ובעקבותיה פיטורי העובדים והתנהלות חלק מהבעלים בפירעון חובותיהם: פרטנר יורדת 12 מקומות אל המקום ה-23; סלקום צונחת 13 מקומות אל המקום ה-29 ופלאפון מאבדת 17 מקומות ויורדת למקום ה-40. נציין כי בשנת 2011, סלקום ופרטנר כיכבו בעשירייה הראשונה.

מגמה נוספת שבאה לידי ביטוי ברשימה השנה, הן עליות משמעותיות בעיקר בבנקים הקטנים. הבנק הבינלאומי זינק 11 מקומות אל המקום ה-35; בנק יהב זינק 9 מקומות ומדורג כעת במקום ה-65. בנק אוצר החייל נכנס השנה לראשונה אל הרשימה, ומדורג במקום ה-49. בנק דיסקונט שמר על מעמדו במקום ה -12; מזרחי טפחות איבד 2 מקומות וירד למקום ה-37. הישג נוסף נרשם לזכות בנק ישראל, אשר נכנס לראשונה לרשימה אל המקום ה- 50. למרות היותו גוף ממשלתי, הצליח הבנק להשתלב ברשימה עקב בחירותיו הרבות בו כמקום עבודה נחשק, על ידי העובדים המועסקים במשק.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עופר 05/05/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    ונכון!" חוצפה שאין כדוגמתה! הציבור שבוי כבן ערובה בחברה מונופוליסטית וועד חזק , פשוט גוזרים קופונים על גב הציבור, משכורות עתק לבכירים, משכורות שמנות לעובדים אפילו על חודשים שלא עבדו (13-14) ואת זה צריך הציבור לממן
  • 2.
    הם נישלו את רוב הישראלים מהמעמד החלש מהזכות לחשמל זול (ל"ת)
    ציון 05/05/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
  • משה 05/05/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000840701
  • משה 05/05/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    לא אכנס לפרטים רק אפנה אותך למאמר של שר האנרגיה לשעבר עוזי לנדאו מגלובס ביום חמישי ! מספר עובדות א. מחיר השמל בישראל מהזולים באירופה . ב. את מחיר החשמל לא קובעת חברת החשמל אלה רשות החשמל.
  • 1.
    בטח הכי טוב לעבוד איתם לא כסף של אבא שלהם ומשלמים ביוקר (ל"ת)
    תום 05/05/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.