בשורה לנהגים: מחיר הדלק ממשיך לרדת - יוזל השבוע ב-31 אגורות לליטר

מחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 7.26 שקל לליטר. מחיר הדלק בעולם צנח ב-8.45%
יעל גרונטמן | (3)

מחירי הדלק בישראל ממשיכים לצנוח והנהג הישראלי מקבל היום בשורה משמחת. בלילה שבין שלישי לרביעי ירדו מחירי הדלק בתחנות הדלק בישראל בשיעור חד של 4.1% או ב-31 אגורות, כך שהמחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 7.26 שקל לליטר. מאז חודש מארס ירד מחירו של ליטר בנזין בישראל ב-69 אגורות, ירידה של 8.7%.

נהגים שירצו לקבל בתחנה שירות במחיר מלא יוסיף גם בחודש הקרוב 18 אגורות לליטר, כמו בחודש הקודם, כך על פי נתוני משרד האנרגיה והמים שפורסמו היום (א').

מי שירחיק עד לאילת יהנה מפטור מהמע"מ כך שהמחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת לא יעלה על 6.21 שקל לליטר, ירידה של 26 אגורות מהחודש הקודם (ירידה של 4.02%). ומחיר עמלת תדלוק בשירות מלא באילת תעמוד על 15 אגורות נוספות, בדומה לחודש הקודם.

על פי הנתונים על הרכב הירידה במחיר בתחנה לליטר, הירידה במחיר הבנזין התאפשרה על רקע הירידה החדה במחירו של הנפט בעולם, כאשר מחיר Cif Lavera צנח ב-8.45% ל-70.38 סנט לליטר, כאשר הירידה בשער החליפין בשיעור של 1.19% לרמה של 3.6361 שקלים.

בסה"כ אחראי מחיר הדלק Cif Lavera (כולל תוספות) ל-35% או ל-2.556 שקלים מהמחיר לליטר בנזין לצרכן, סל הוצאות השיווק נותר ללא שינוי על 0.641 שקל או 9%, הבלו אחראי כעת ללא פחות מ-41% מסך המחיר או ל3.008 שקלים מהמחיר לליטר וחלקו של המע"מ במחיר ירד ב-0.05 ל-1.055 שקל לליטר שמהווים 15%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא להרבה זמן הממשלה תדאג להטיל מיסים נוספים על הדלק. (ל"ת)
    יונה 28/04/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חי במינוס 28/04/2013 14:28
    הגב לתגובה זו
    אגב,לי אין פייסבוק ולפיד יכול מצידי ללחוש לאשתו את מה שהוא כותב שם. זה לא מופנה אלי כאזרח מעלה מס עובד.
  • 1.
    מנשה 28/04/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    כלבוטק צריך לעשות תכנית לגבי אחוזי הרווחים של הרשתות/חנויות. כולם יהיו מופתעים!!מחירי המוצרים לצרכן הם לפחות פי 3 מהעלות ליבואן או היצרן המקומי. במקרים רבים בעל הרשת הוא גם היבואן כך שהוא מוכר את המוצר פי 3 או יותר מהעלות שלו.
דינה בן טל גננסיה מנכלית אל על
צילום: שלומי יוסף

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?

אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?

רונן קרסו |

רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.

הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה. 

בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד. 

פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים. 

אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון. 

עוזי לוי, מנכ"ל מבנה. קרדיט: איל תגרעוזי לוי, מנכ"ל מבנה. קרדיט: איל תגר
דוחות

מבנה נדל"ן: עלייה של 4% ברווח הנקי ו-4% ב-NOI מנכסים זהים

הרווח הנקי לבעלי המניות עלה ל-129 מיליון שקל, ה-NOI מנכסים זהים בישראל צמח ל-208 מיליון שקל וה-AFFO (המתואם) עלה ב-2% ל-158 מיליון שקל; שיעור התפוסה בישראל עלה ל-94.1% לקראת אכלוס פרויקט הדגל "מבנה הסוללים" בתחילת 2026

צלי אהרון |

חברת מבנה נדל"ן  מבנה 1.03%  , העוסקת בנדל"ן להשקעה לתעשיה,משרדים ומרכזים מסחריים, וייזום פרוייקטי בנייה - דיווחה על תוצאות די טובות לרבעון השלישי של השנה, מהן עולה תמונה של יציבות וצמיחה מתונה בפרמטרים התפעוליים המרכזיים. הרווח הנקי לבעלי המניות עלה בכ-4% והסתכם בכ-129 מיליון שקל, לעומת כ-123 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה הרווח הנקי בכ-33% והגיע ל-550 מיליון שקל, בעיקר בזכות שערוכים ועליית ערך נדל"ן להשקעה כמו גם מכירת דירות בפרויקט "מבנה הסוללים" בתל אביב לקרן מגוריט מגוריט 1.21%  .

במהלך הרבעון נרשמה גם עלייה של כ-4% ב-NOI מנכסים זהים בישראל, שהסתכם בכ-208 מיליון שקל, לעומת כ-200 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול מיוחס לעליית דמי השכירות הריאליים ולעליית המדד. ה-NOI הכולל עמד על כ-218 מיליון שקל ומצביע על עלייה מתונה לעומת 216 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר החברה מציינת כי העלייה בישראל קוזזה חלקית על ידי ירידה בפעילות בחו"ל, לאחר מימוש נכסים כחלק מהאסטרטגיה להתמקדות בשוק המקומי. כמו כן, החברה אשררה את תחזיתה השנתית ל-NOI בטווח של 850-875 מיליון שקל.

מדד נוסף המצביע על יציבות יחסית מבחינה תפעולית הוא ה-AFFO (FFO לפי גישת ההנהלה), שעלה ברבעון בכ-2% והסתכם בכ-158 מיליון שקל, לעומת כ-155 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם כאן החברה שומרת על תחזית שנתית של 600-620 מיליון שקל.

בתחום התפוסה, מציגה מבנה שיפור יחסי: שיעור התפוסה בנכסים בישראל עלה ל-94.1%, זאת בנטרול נכסים המצויים בשלבי אכלוס ראשוני. לשם השוואה, שיעור התפוסה עמד על 93.6% בסוף 2024 ועל 92.7% בסוף 2023. נראה כי המגמה החיובית נובעת הן מגידול בביקוש לנכסים מניבים בתחומי תעסוקה ולוגיסטיקה, והן מהמשך השבחת נכסים קיימים ברחבי הארץ.ההון העצמי המאוחד של החברה עלה לכ-8.6 מיליארד שקל לעומת 8.3 מיליארד שקל בסוף 2024, וזאת למרות חלוקת דיבידנד של 70 מיליון שקל וביצוע רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-194 מיליון שקל. יתרות המזומנים ושווי המזומנים עמדו בסוף ספטמבר על כ-665 מיליון שקל, והחוב הפיננסי נטו הסתכם בכ-8 מיליארד שקל.