כפי שפורסם ב-Bizportal, גיוון של IDB בוחנת מיזוג או מכירה

"גיוון בוחנת מספר חלופות אסטרטגיות, ובכללן אינדיקציות ראשוניות ולא מחייבות של עניין שהתקבלו ממספר גופים בקשר עם מיזוג או מכירה אפשריים"
יעל גרונטמן | (1)

כפי שפורסם לראשונה ב-Bizportal כבר ב-20 באוגוסט, גיוון אימג'ינג על המדף: חברת אלרון, שבבעלות קונצרן IDB אשר שולטת בגיוון אימג'ינג, יצרנית הגלולה לאבחון מחלות במערכת העיכול, דיווחה הבוקר (ה') כי גיוון פירסמה הודעה ובה, בין היתר, מסרה כי היא "בוחנת מספר חלופות אסטרטגיות, ובכללן אינדיקציות ראשוניות ולא מחייבות של עניין שהתקבלו ממספר גופים בקשר עם מיזוג או מכירה אפשריים של גיוון - על מנת למקסם את שיעורי הצמיחה של גיוון ואת ערך מניותיה".

על רקע ההודעה, אמש זינקה המניה במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-14%. מאז השפל אליו הגיעה באוגוסט, טיפסה המניה בקרוב ל-15% והיא נסחרת לפי שווי של 1.78 מיליארד שקל.

על פי ההודעה, גיוון מתכוונת להמשיך בפעילותה היזומה לבחינת החלופות האלה וחלופות אחרות, כולל שיתופי פעולה אסטרטגיים או רכישות נוספות בדומה לרכישה של נכסי חברת Smart Pill Corporation עליה הודיעה גיוון לאחרונה.

הדירקטוריון של גיוון מינה ועדה אקזקוטיבית אשר תפקח על התהליך. בנק ההשקעות ברקליס מסייע לגיוון בתהליך. אין כל ודאות כי התהליך יבשיל לעסקה או לפעולה כל שהיא.

כאמור, ב-4 באוקטובר הודיעה גיוון על רכישתה של חברת Smart Pill בתמורה ל-6 מיליון דולר. לחברה יש גלולה המודדת את כושר התנועה של דרכי העיכול ומאושרת לשימוש על ידי ה-FDA האמריקני.

בקופתה של גיוון שכבו נכון לסוף יוני כ-111.3 מיליון דולר במזומן, זאת לאחר שהחברה סיכמה את הרבעון השני עם רווח של 4.9 מיליון דולר על הכנסות בסך של 44.5 מיליון דולר.

החברה איבדה בפחות מחמישה חודשים כמעט שליש משוויה בצל התוצאות הפושרות וכישלון חלקי בניסוי בגלולה לאבחון סרטן המעי הגס. החברה מסרה בעת פרסום הדוחות ב-8 באוגוסט, כי הגלולה שפיתחה לא תוכל לשמש כאמצעי אבחון עיקרי אלא לכל היותר אמצעי נוסף לבדיקת קולונוסקופיה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טעויות כתיב. אין עריכה (ל"ת)
    דדוי ההודי 18/10/2012 09:15
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים




הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: