איזי תמכור את פעילותה בארה"ב ב-64 מ' ד' ותפרע את סדרת האג"ח
האם מחזיקי האג"ח של איזי אנרגיה יכולים כעת לנשום לרווחה? היום (ה') דיווחה החברה שהחברה הנכדה איזי ארה"ב חתמה על הסכם למכירת פעילותה בארה"ב בתמורה ל-64 מיליון דולר בתוספת עלות המלאים.
אם תושלם העסקה, מתכננת החברה לנצל את התמורה הכספית מן העסקה לטובת פירעון תשלום למחזיקי האג"ח ואף להציע למחזיקים לפרוע את כל סדרת האג"ח לפי המחיר ההתחייבותי.
חברת איזי אנרגיה מחזיקה 91 תחנות דלק באוהיו ופנסילבניה. מתוך סך התחנות - 69 מופעלים על ידי החברה ו-22 על ידי צדדים שלישיים. מרבית התחנות פועלות תחת המותג של ענקית האנרגיה הבינלאומית, חברת BP.
מי שתרכוש את הפעילות של איזי ארה"ב היא חברה בינלאומית העוסקת בניהול והפעלה של תחנות דלק וחנויות נוחות במקומות שונים בעולם, ביניהם ארה"ב. באיזי אנרגיה מציינים שהעסקה אינה תלויה בהשגת מימון והרוכשת יכולה להשלימה ללא קבלת מימון חיצוני.
כחלק מן העסקה תמכור איזי את מלוא זכויותיה בכל נכסי תחנות הדלק וחנויות הנוחות, את פעילותה הכוללת במכירת דלקים בתחנות הדלק, מכירת מוצרים בחנויות הנוחות וכן מכירה סיטונאית של דלקים לתחנות תדלוק המופעלות על ידי צדדים שלישיים. מועד השלמת העסקה נקבע ל-15 בספטמבר.
באיזי אנרגיה מתכננים לנצל את הסכום שיתקבל מן העסקה עבור מחזיקי האג"ח להן חייבת החברה כ-130 מיליון שקל (ערך התחייבותי). איגרות החוב נסחרות במחיר של 53.6 אגורות ליחידה וערך הפארי עומד על 121 אגורות. בכוונת איזי לפרוע תחילה את כל חובותיה בארה"ב בהיקף של 17 מיליון דולר ולייעד 26 מיליון דולר לטובת תשלום למחזיקי האג"ח מסדרה א'.כמו כן, בכוונת איזי אנרגיה להציע פירעון מוקדם של כל סדרת האג"ח על פי מחיר הפארי.
- 5.אנונימי 01/10/2013 10:53הגב לתגובה זו91 תחנות דלק+חנויות נוחות+ פעילות ענפה תמורת 64 מיליון דולר ?למה זה נראה לי כמו מחיר גנבה ?
- 4.ארקו 19/07/2012 15:38הגב לתגובה זוושימותו הקנאים
- 3.כבש 19/07/2012 13:38הגב לתגובה זוהאם המניה שווה קניה???
- 2.קוטלר רצה להשתלט על החברה בזול חחח (ל"ת)משקיע 19/07/2012 10:14הגב לתגובה זו
- 1.יש לתשובה מה ללמוד 19/07/2012 09:07הגב לתגובה זומוריד את הכובע מהיום שהשתלטת על עדירון היה ברור לי שהעסק לא יתרומם בעיקר בגלל שזה עסק שעובד על מרווח ריבית בבסיס וההון שגויס לרכישת התחנות היה בריבית גבוהה מאוד לא האמנתי שתחזיר את מלוא החובות אבל התבדיתי - שאפו אולי אתה איש עסקים גרוע אבל בנאדם מהמעלה הראשונה וזה מה שחשוב לא מחזיק באיזי אנרגיה ומעולם לא החזקתי
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגפריים אנרג'י מזנקת 15%, אוריון 8%; הבנקים יורדים 1% - המדדים במגמה מעורבת
הרפורמה בדיווחי החברות - איך לאזן בין שקיפות למשקיעים לבין עומס על החברות; ההנפקה החדשה של ג'י סיטי - אוריון - ממשיכה לזנק; על הפרישה של עמית בירק מאקוואריוס ואיזה דגלים אדומים היו לנו עוד לפני; על החלטת הריבית מחר בארה"ב שמשפיעה גם עלינו
המסחר במדדים במגמה מעורבת אחרי נעילה מעורבת אתמול ללא שינויים מהותיים. ת"א 35 מוסיף 0.1% העליות בת"א 90 נמחקות והמדד יורד 0.1%.
במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-1%, בעוד ת"א ביטוח יורד 0.3%. ת"א נדל"ן חיובי עם עליה של 0.3% בעוד ת"א נפט וגז יורד 0.1%.
נתוני ביצועי התקציב לנובמבר שפרסם משרד האוצר הפתיעו לטובה את האנליסטים והכלכלנים - הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%. עופר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, אומר כי מדובר בנתונים אומר טובים בהרבה מהציפיות "שמשנים את התמונה הכלכלית של ישראל. "הכנסות המדינה ממסים עמדו על כ-43 מיליארד ש"ח (ללא מע"מ יבוא ביטחוני), עלייה נומינלית של כ-18% לעומת נובמבר אשתקד, שהם כ-10% גידול ריאלי בניכוי שינויי חקיקה", מפרט קליין. "הן ההכנסות הישירות והן ההכנסות העקיפות היו גבוהות מהצפוי." במקביל לזינוק בהכנסות, נרשמה ירידה דרמטית בהוצאות. "הוצאות הממשלה ירדו משמעותית בנובמבר ועמדו על כ-49 מיליארד ₪, עדיין רמה גבוהה אך הנמוכה ביותר מאז פברואר השנה", מציין קליין, "בעיקר בשל ירידה בהוצאות המנהליות ובהוצאות מערכת הביטחון." - "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רפורמה בדיווחי החברות יוצאת לדרך כבר ב-2026: ד"וח הדירקטוריון המלא לצד תיאור עסקי התאגיד והדוחות עצמם ופרטים נוספים על תאגיד הם כמות בלתי נתפסת של מידע חלקו לא רלבנטי, חלקו חוזר על עצמו. מדובר על מאות עמודים שמתקבלים בדוח השנתי, וגם המשקיעים הרציניים ביותר, לא באמת קוראים את כל הדוח. רשות ניירות רוצה לעשות בו סדר. הבעיה היחידה היא שלפעמים כשמצמצמים "זורקים" בלי לשים לב מידע חשוב על הדרך. בגישה הקיימת הוחלט שכל המוסיף הרי זה משובח. זו גישה בעיתית, אבל לפחות לחרוצים יש יכולת לקבל את המידע שנדרש לצורך קבלת החלטת השקעה ולצורך הבנת העסק. כעת, בגישה החדשה, ירדו סעיפים ויהיה מיקוד, אבל בדרך אנחנו עלולים לאבד מידע חשוב.
