הרפורמה בשוק התקשורת יוצאת לדרך; בזק והוט ימכרו את התשתיות הנייחות שלהן לשאר חברות התקשורת
משרד התקשורת מפרסם היום את מסמך המדיניות הסופי של שר התקשורת, משה כחלון, בנושא הרחבת התחרות בתחום התקשורת הנייחת שוק סיטונאי. הדו"ח שבא בעקבות הרפורמה בסלולר מאמץ את עיקר המלצות ועדת חייק.
הרפורמה נועדה לעודד את התחרות בשוק הנייח. במסגרת הרפורמה חברות בזק והוט יחויבו למכור את התשתיות הנייחות שלהן לשאר חברות התקשורת שתוכלנה לספק גם הן טלפוניה ואינטרנט. שירותים כ-Bitstream Access, החכרת מקטעי גישה (פירוק למקטעים), החכרת סיבים אפלים, החכרת קנים ושירותי תמסורת ("השירותים הסיטונאיים"), ינתנו לבעלי רישיונות התקשורת, כדוגמת 012 סמייל, נטוויז'ן למשל, וזאת על בסיס תנאים בלתי מפלים.
בזק והוט טלקום תפרסמנה לכל באופן שקוף וברור הצעת מדף שתוצע לכל דורש באופן שוויוני קטן או גדול ואשר תכלול את ההסכמים שנחתמו וכן תנאים ומחירים לאספקת שירותים סיטונאיים שלא יכללו בהסכמים אלה.
נציין כי בנוסף אם יתברר כי ההסכמים והצעות המדף כוללים תנאים לא סבירים שעלולים לפגוע בתחרות ובציבור או בעניינו של ספק שירותים, יתערב בכך שר התקשורת ויקבע זאת בעצמו. מועד התערבות השר לאחר שנחתם הסכם וגם אם לא נחתם - בתוך 6 חודשים מפרסום מסמך זה. השר יתערב גם במקרה שהמחירים שיקבעו מעלים חשש לפגיעה בתחרות.
עם התבססות השוק הסיטונאי תבוטל ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי והוט והוט נט ובכך תבוטל הכפילות שבה צרכן משלם תשלום נפרד לספק תשתיות ולספק אינטרנט. ההפרדה תבוטל בתוך תשעה חודשים מפרסום הצעת המדף אלא אם סבור משרד התקשורת שביטולה עלול לגרום לפגיעה ניכרת בתחרות או בעניינו של הציבור.
בתוך 6 חודשים מפרסום הצעת המדף על ידי חברת בזק יפעל שר התקשורת לשינוי שיטת הפיקוח על תעריפי חברת בזק כך שהפיקוח ייעשה על ידי קביעת תעריף מרבי. יפורסם שימוע בעניין פריקות שידורי הטלויזיה בסלי השירותים של חברת "הוט" (הטריפל).
- 3.כל הכבוד לשר (ל"ת)משו 02/05/2012 18:39הגב לתגובה זו
- 2.לא כתבו מתי זה מתחיל..... (ל"ת)גיל 02/05/2012 16:56הגב לתגובה זו
- 1.אבי 02/05/2012 16:46הגב לתגובה זומהוט הרבה לקוחות.

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל
הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה
קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.39% הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.
מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה
בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- תחרות בתחום המשכנתאות - שחר אושרי יו"ר Now-On בראיון על השוק, הלקוחות, והפוטנציאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.
שרון גולדנברג, מנכ"ל מיטרוניקס; קרדיט: מיטרוניקסאיך מיטרוניקס נותנת למנכ"ל החדש את ה"גרייס" שהוא צריך
התוצאות החלשות של הרבעון השלישי ממחישות מהלך של ניקוי מאזן, מחיקות והתייעלות - אם כבר כואב אז שיכאב עוד קצת כדי שהמנכ"ל החדש של מיטרוניקס יקבל בריכה קצת פחות עכורה
מיטרוניקס מיטרוניקס 6.68% מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה קלה בהכנסות, אבל עם חיתוך משמעותי ברווחיות. המכירות עלו בכ-6% ל-339 מיליון שקל, לעומת 320 מיליון שקל ברבעון המקביל, אבל הרווח הגולמי נחתך מ-121 ל-102 מיליון שקל, וגם שיעור הרווחיות הגולמית צנח ל-30% במקום 37% לפני שנה. זה ממשיך גם לשכבות הבאות כשההפסד התפעולי התרחב ל-24 מיליון שקל, מכ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
ברמת השורה התחתונה, התוצאה אפילו יותר קשה: ההפסד הנקי ברבעון הוכפל והגיע ל-40.2 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל. ואם נסתכל על תשעת החודשים הראשונים של השנה מיטרוניקס עוברת מהתייצבות יחסית בשנה הקודמת להפסד מצטבר, במקום רווח של כ-64.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, נרשם הפסד של 13.7 מיליון שקל.
משיא לשפל
כדי להבין את הדוח
האחרון צריכים לחזור אחורה, לשנות השיא. תקופת הקורונה הייתה כמעט אנומליה עבור שוק הבריכות הביתיות. העולם כולו נכנס לסגר, אנשים מצאו את עצמם מבלים הרבה יותר זמן בבית, וחיפשו דרכים להפוך את המציאות החדשה לנוחה ונסבלת יותר. בריכות ביתיות הפכו לפתרון הגיוני. בהשקעה
חד-פעמית יחסית, קיבלתם בילוי, שקט ותחושה של שליטה בתוך הכאוס. אלפי משקי בית ברחבי העולם הרחיבו או שדרגו את הבריכה שלהם, ורכשו ציוד נלווה בקצבים שלא ראינו קודם. ומיטרוניקס מצאה את עצמה בלב המגמה הזו הביקושים לרובטים שלה קפצו, המפיצים הזמינו מלאים בקצב מסחרר,
וקווי הייצור פעלו בתפוסה גבוהה. גם המניה זינקה. בתוך כשנתיים חברת הרובוטים הקיבוצית זינקה מכ-8 מיליארד שקל ל-14.
אבל המציאות הזאת הייתה זמנית בהרבה ממה שנראה באותו הזמן. כשהעולם חזר בהדרגה לשגרה, הסחורה שנערמה אצל המפיצים הפכה לבעיה. המלאי שנבנה
בשיא הקורונה כבר לא תאם את רמת הביקוש החדשה, והרשתות ניסו למכור מלאים עודפים לפני שיבצעו הזמנות חדשות. זה יצר האטה חדה כבר בתחילת 2023 והלך והחריף לתוך 2024 ו-2025.
- יציף ערך במיטרוניקס? המניה קופצת לאחר מינוי רפי בן עמי למנכ"ל
- מיטרוניקס בהסכם פשרה: ביקשה פיצוי של 69 מיליון ותקבל 45
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לתוך הוואקום הזה נכנסה גם תחרות חזקה. יצרנים סינים, שחלקם למדו את תחום הרובוטים
לבריכות במהירות והציעו מוצרים בסיסיים במחירים נמוכים משמעותית, התחילו לנגוס בפלחי השוק של מיטרוניקס. באירופה ובעיקר בצרפת, אחד השווקים החזקים של החברה נרשמה ירידה חדה במכירות, דווקא כי המחיר הפך לגורם דומיננטי יותר. בארה"ב, המעבר למכירה ישירה לצרכן היה מהלך
שאמור היה לפתוח מנוע צמיחה חדש, אבל בפועל התברר כמורכב הרבה יותר: עלויות לוגיסטיקה גבוהות, תחרות אגרסיבית, מחירי משלוח משתנים ומכסים שהתווספו הפכו את השוק לבלתי יציב.
