הסדרה 'בשבילה גיבורים עפים'
צילום: ניתאי נצר
רייטינג

'בשבילה גיבורים עפים' הושקה עם 16.9% - ופגעה ב'אח הגדול'

'האח' איבדה נק' ביחס לפרק האחרון. ערב אחרי האירוויזיון, כאן 11 חוזר לממדיו האמיתיים. ערוץ 20 הקדיש את הערב ליום ירושלים, תכניות הבוקר ברשת וקשת הפגיזו
אלכסנדר כץ |

השקת הסדרה המדוברת בשבילה גיבורים עפים (קשת 12) הניבה נתון טוב של 16.9% (481 אלף צופים באוכלוסייה הכללית) - כך עולה מנתונים ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה.  פרק נוסף ששודר לאחר מכן הניב 15.2% (435K).

 

ההשקה הזו פגעה ברייטינג של האח הגדול (רשת 13) שירדה בנקודה והסתפקה ב-18.1% (506K). סלפי - ציידי התמימות (ערוץ עשר) חילצה 3% (110K), ואילו בכאן 11 הנחיתה אחרי נתוני האירוויזיון קשה - כשנקודת מפנה קיבלה 2.6% (74K).

 

ערוץ 20 התרכז ביום ירושלים, ואת שידוריו החל ב-17:00 עם משדר מיוחד שרשם 0.5%. בהמשך ב-19:48 שידרו את טקס יום ירושלים מגבעת התחמושת, שהניב 1.3%. משדר מיוחד מישיבת מרכז הרב שהחל ב-21:53, נמשך שעתיים וחצי ורשם 0.5%.

 

'לילה טוב ישראל' (חדשות 2 ברשת) הניבה 8.5%, 'חי בלילה' (קשת 12) רשמה 5.7%, 'נקסט' (קשת 12) קיבלה 3.7%, 'הצינור עם טל ברמן' (ערוץ עשר) ניפקה 3.2%, בדיוק כמו 'היום שהיה' (ערוץ עשר), ו'אומרים שהיה פה' (ערוץ עשר) עם 1.7%.

ועוד קצת מספיחי האירוויזיון בכאן 11 בלילה שבין שבת לראשון:

1:51–2:22 - אולפן אירוויזיון 2018 - רגע אחרי - 20.2% (605K)

2:23-3:20 - מסיבת עיתונאים עם נטע ברזילי - 10.3% (327K)

 

בגזרת הבוקר:

אולי בהשפעת הלילה המשמח שאחרי זכיית ישראל באירוויזיון, אבל הרצועה רשמה נתונים גבוהים. העולם הבוקר (רשת 13) עם שיא מאז 6%,

חדשות הבוקר (קשת 12) גם כן עם נתון גבוה של 4.7%,

אורלי וגיא (ערוץ עשר) עם 2.7%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:  

'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) קיבלה 10.2%, ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות 2 בקשת) עם 11.6%.

'לפני החדשות' (רשת 13) זכתה ב-5.1%,

'הכל כלול בשבע' (ערוץ עשר) הניבה 3.7%,

'העולם היום' (כאן 11) רשמה 2.3%, יותר מהתכנית אחריה 'והרי החדשות' (כאן 11) עם 2.2%.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 2 בקשת עם 14.3% (434K)

מול אותה מהדורה ברשת עם 9.6% (233K)

(בחישוב מצרפי: 23.9% ו-667K).

חדשות עשר פושרת עם 6.4% (224K),

חדשות הערב (כאן 11) עם 4.5% (111K

וחדשות ערוץ 20 במהדורה מוקדמת בין 19:00 ל-19:47 - עם 0.6%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

שלמה קרעי
צילום: שלמה קרעי

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.