
מלנכולי אופטימי: מזרחי-טפחות מתמודד על זירה שבנקים לא ביקרו בה מעולם
בשורה התחתונה: הגיע הזמן שבנק יצטרף לזירת העסקים שעושים לנו שמח ולא רק עצוב.
קטגוריית הבנקים מצויה בצומת הסטורית בין אם לחזור להיות כספת תחליפית ל"בלטה", בין אם להצטרף לאקשן של הפתרונות הפיננסיים שנוסקים מחוץ למערכת הבנקאית, והופכים יותר ויותר ידידותיים, שימושיים, נגישים וזמינים ללקוח הסופי.
הצומת היא צומת T - לחזור להיות קומודיטי או להתפתח למותגים נושאי ערך ומשמעות בחיי הלקוח. במזרחי כנראה הבינו את זה ויפה שעה אחת קודם. אם כל מה שאתה רואה בלקוח זה שק כסף שאמור להיות אצלך, אז תקופת הזוהר מאחוריך, לא משנה כמה ידידותי, שירותי ומנומס תתאמץ להיראות. במזרחי רואים את זה והם בחרו לפנות בצומת ה-T למקום שבו כבר מזמן יש מותגים שאנשים אוהבים ושמחים בהם, הגם שהם עולים כסף.
הקמפיין מסמל יריית פתיחה של מהלך שיווקי כולל שמעביר את הבנק מתפקידו הקלאסי המצוי בסכנת הכחדה - לתפקיד החדש. במקום "אנחנו ואתם" כשהלקוח 'מושא' והבנק הוא הנושא, יוצר המזרחי את הקונספציה "אתם צריכים להיות שמחים ואנחנו מאמינים בכך ושואפים לפגוש את זה בכל מיני צורות מוצריות ושירותיות".
הקמפיין מתאר את הרגע הראשון ביומו של אדם, רגע בו הוא בוחר אם להיות אופטימי או פאסימי, ובכך להשפיע על התנהלות חייו. דביר השאנן וארקדי דוכין המלנכולי מסמלים את שני הצדדים המצויים בקונפליקט ומתווכחים בינהם מה אנשים יותר - פאסימיים או אופטימיים. בהיעדר נתונים הם פונים לצופה ופותחים בכך במשאל עם. יהיה מעניין.
מהעיתונות ברור שמזרחי לוקח על עצמו את התפקיד לשמש נדבך באופטימיות האישית של הפרט, לצד שאר הדברים שעושים אותנו שמחים. בכך נוטש המזרחי את הזירה המובנת מאליה של הבנק הדחוי, ומתמודד על זירה שבנקים בישראל לא ביקרו בה מעולם. זירה של לקוח שחש אהדה כלפי הבנק שלו ושמח בו.
בדומה למותגים כמו אפל, פולקווסגן ודיסני, המזרחי גם רוצה לעשות את ההבדל בחיי הצרכן ולהפוך אותו ממלנכולי לאופטימי. אפל הפך את שונאי המחשבים שגם חשבו שמחשבים שונאים אותם - לאנשים שאוהבים מחשבים שהם ידידותיים אליהם. פולקסווגן מאמינים שטכנולוגיה נועדה לא רק לפתור סוגיות פונקציונאליות ופיתחו את ה-Fun Theory על פיה נבחר תמיד באופציה המהנה יותר גם אם היא מאתגרת יותר. דיסני מאמינים שאנימציה נועדה להקל על רצינותם של החיים ולהפוך אותנו לשמחים יותר ועל כן הם הפכו את האנימציה לעולם שגובל ב"דת".
בנוסף לשלש הדוגמאות הללו, גם ה-citi bank וגם ה-HSBC הבינו כי לקוחות לא יעדיפו אותם בגלל אחוזי ריבית, עמלות או קו אשראי. ברור שהמוצרים חייבים לתת פייט ולפגוש את ההבטחה, אבל מה שחשוב היא אידיאולוגיה חזקה ששמה את רגשות הצרכן ואמונותיו במרכז ומשמשת פלטפורמה השראתית למוצרים.
הסיטי בנק מציע לנו להסתכל על החיים כבעלי ערך "רב יותר ממה שכסף יכול לתת". ה-HSBC, בדומה למזרחי, גם מאמין שאנשים נבדלים באיך שהם רואים את החיים, ומה שפועם בעורקיו זו התשוקה ללמוד ולהבין את השוני בין השקפות העולם המנוגדות - כי שם טמונות ההזדמנויות, ושם נולדים המוצרים הפיננסיים.
גם הסיטי וגם ה-HSBC לא מדברים במאניפסט הכללי שלהם לא על כסף אלא על גישה אוניברסאלית לחיים, ובכך הם שואפים להרחיב את מנעד המימוש והאושר שיש לאדם בחייו. בתור שכאלה הם מתחייבים לתרגם שאיפות אלו לפתרונות מוצריים/ שירותיים שיקיימו את ההבטחות ולא רק לדבר בפרסומות...
- 16.גיל תמיר 08/12/2014 18:46הגב לתגובה זוגועל נפש, ארקדי איך אתה נותן לנודניק הזה לגעת בך? ממש מגעיל.
- 15.טובה 14/11/2014 17:56הגב לתגובה זוואז הבנק יעשה לך שמח
- 14.איציק 13/11/2014 18:20הגב לתגובה זוקצת שינוי בתפיסה בנקאית בארץ
- 13.אביבית 13/11/2014 11:57הגב לתגובה זובנק באמת נתפס כמו משהו כזה משעמם ומבאס. אולי הם יצליחו לשנות את זה. :-)
- 12.אחד ש 13/11/2014 10:57הגב לתגובה זובגדול, כל מה שכתבת נכון. אבל, קברניטי הנק לקחו סיכון גדול מאד. במדינה בה האסוסאיציה הראשונה שעולה לראש למילה בנק היא 'אוי לא, זה שוב הבנקאי מתקשר להגיד לי שיש חריגה בחשבון' ושכולם כבר מבינים שהוא מרוויח עליה 13%, אם הקמפיין לא יגובה בחדשנות מוצרית מאד חזקה, זה יגרום לאנטגוניזם מאד חזק וידרדר מאד את המותג למטה. מצד שני, מי שלא מעיז, לא מתיז. אם המהלך הכולל תוכנן טוב גם בשטח- בהחלט יכול להעביר הרבה דבירים לבנק.
- 11.גורי 13/11/2014 09:39הגב לתגובה זובגלל זה רוב הבנקים אולי בוחרים בבנקאות וירטואלית (הבינלאומי השיקו עכשיו את פיבי- הבנקאית הוירטואלים שתסייע לכם.. חחח..) טפחות בעצם באה ואומרת בו נשפר את הבנקאות האישית ונעשה אותו יותר נעימהף אדיבה, אופטימית. שירות כמו שירות של פעם לפני עידן הטכנולוגיה הקרה. מעניין לראות לאן הם יקחו את זה ומה יצא מזה.
- 10.ישי 13/11/2014 06:32הגב לתגובה זו"אסטרטגיה נכונה היא כזו שבונה את עצמה אל תוך המוצרים ולא נבנית מתוכם", נשמע שהמהלך שואף אכן לבנות עצמו אל מוצרים בנקאיים שטרם נראו- ועל כך מגיע להם שאפו. ונקווה ששאר הבנקים ילכו בעקבותיהם..
- 9.קולורבי 12/11/2014 18:54הגב לתגובה זומבחינה שיווקית מעניין לראות אם זה יוביל לשינוי בדרך שכל הבנקים בישראל משווקים את עצמם, ואם נראה אותם מגיבים למהלך הזה או לא.
- 8.איתן 12/11/2014 17:25הגב לתגובה זואם מערכת שהיא מעט אפורה מהיותה בנק עושה מהלך בשביל להקל על חיי הלקוחות שלה אז למה להראות את המהלך הזה כשלילי? אף אחד לא יתנגד לקצת יותר יחס ושירות בכל בנק שהוא
- 7.נעמה 12/11/2014 17:18הגב לתגובה זואז נכון שזה חדש, ונכון שמה הקשר בין שמחה ובנקים, אבל וואלה אולי זה משהו שכדאי להתחיל להתייחס אליו, כי בנק זה עוד מקום שנותן לך שירות ואולי ככה יהיה תהליך בתודעה של הציבור שבנק זה גם משכנתא, וכסף ולפעמים פלוס ולפעמים מינוס, אבל גם שירות לקוחות.. ואפשר לעשות את זה גם אחרת ולא רק באנרגיות שלילית.
- 6.דולב 12/11/2014 16:05הגב לתגובה זולא יקרה שום דבר אם השמחה והצחוק יחזרו לישראל
- 5.ייה ה נחמד אם יהיה פה קצת שמח לשם שינוי (ל"ת)ניר 12/11/2014 15:56הגב לתגובה זו
- 4.לא קשור בכלל לשינוי התודעה הצרכנית היום (ל"ת)לקוח 12/11/2014 14:53הגב לתגובה זו
- 3.מביך ונוראי (ל"ת)בלה בלה בלה ..קמפיין 12/11/2014 14:18הגב לתגובה זו
- 2.דביר 12/11/2014 13:25הגב לתגובה זואת משווה בנק לדיסני??? נראה לך הגיוני שבנק אמור להיות אחראי על מצב הרוח שלי? אני רק מקווה שאין אמת בתיאוריה בניתוח המופרך שלך... ולגבי המהלך: עד עכשיו מהלך מביך שגם ברמה הקריאטיבית אין כיף לראות או לשמוע ברדיו. אני רק מקווה שכן תהיה בסוף חדשנות מוצרית, נניח "משכנתא עד הגג" בתנאים מדהימים שבאמת יש בה סיכוי להפוך אפילו את ארקדי לאופטימי.
- 12/11/2014 15:42הגב לתגובה זוהכול קם ונופל החדשנות שתגיע או שלא
- 1.אבשלום קור 12/11/2014 13:06הגב לתגובה זוכל השאר בלה בלה רגיל שלך

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.