
איציק עוז - סוכן הביטוח העשיר במדינה
מאיש ביטוח למיליארדר: הסיפור של איציק עוז שמוכר חלק מסוכנות הביטוח שלו להפניקס ב-763 מיליון שקל ושהונו מוערך בכ-1.2 מיליארד שקל
איציק עוז, בן 60, השבוע השלים אחת העסקאות הגדולות בענף הביטוח הישראלי. הפניקס רכשה ממנו 17% מאחזקותיו בחברת הסוכנויות של הקבוצה תמורת 763 מיליון שקל, במהלך שמעלה את שווי האימפריה שבנה לכ-4.4 מיליארד שקל
הדרך
מ"אגם לידרים" למיליארדי שקלים
הסיפור מתחיל לפני כשלושה עשורים כשעוז, יחד עם שותפו משה ששון, הקימו את "אגם לידרים". החברה התמחתה בפיתוח פלטפורמות תפעול ומערכות מחשוב ייחודיות עבור ענף הביטוח והפנסיות. מה שהתחיל כחברת טכנולוגיה הפך עם השנים לאחד
ממנועי
הצמיחה החזקים ביותר בשוק הישראלי.
המהלך המכונן היה מיזוג אגם לידרים לתוך הפניקס סוכנויות, תהליך שהוביל לזינוק דרמטי בשווי. ב-2015, השווי עמד על כ-209 מיליון שקל בלבד. היום, לפי הערכות השווי הנוכחיות, האימפריה של עוז מוערכת ב-4.4
מיליארד שקל, עלייה
של למעלה מ-2,000% בתוך עשור.
עוז הבין את החשיבות של סוכני הביטוח בשוק הביטוח ובשוק החיסכון. בניגוד לחברות רבות שתלויות בביצועים משתנים, פעילות הסוכנויות מבוססת על מודל הכנסות יציב במיוחד. החברה מרכזת פעילות ענפה בתחומי
ביטוח, ייעוץ פנסיוני וניהול הסדרים
פנסיוניים, כולל שירותים לחברות גדולות ותפעול הפקדות.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- רבו בכביש והתנגשו - האם זו תאונת דרכים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מודל ההכנסות מבוסס על עמלות מדמי הניהול שהחברה גובה, מבנה שמייצר הכנסות יציבות לאורך זמן. בישראל למבנה הסוכנויות יש ערך ייחודי: הלקוח נצמד
לסוכן לאורך שנים, במיוחד בנושאים כמו חיסכון
פנסיוני וביטוח בריאות. הסוכן מקבל עמלות ניוד והיקף גם בהעברת לקוחות בין קרנות או חברות, וההכנסה המתקבלת מצטברת לאורך זמן. הסוכנות בעצם מאגדת תחתיה מאות רבות של סוכנים.
ב-2024 הפיקה פעילות הסוכנויות
רווח תפעולי של 381 מיליון שקל, עלייה
נאה לעומת 332 מיליון שקל בשנת 2023. ברבעון הראשון של 2025 נרשם רווח לפני מס של 113 מיליון שקל, זינוק מ-72 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הפניקס צופה כי הצמיחה בסוכנויות תואץ בשנים
הקרובות: יעד ה-EBITDA לשנת 2027 הועלה ל-700–800
מיליון שקל, ויעד רווח הליבה ל-350–450 מיליון שקל. החברה מעריכה כי הרכישה של חלקו של עוז ועדכון התוכניות העסקיות יגדילו את הרווח ב-2026 ב-50–70 מיליון שקל.
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
- הפרשים של עשרות אלפי שקלים בביטוח החיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל...
הפניקס
מעלה את אחזקתה בסוכנויות ל-95%. עוז לא יוצא לגמרי מהעסק. הוא
ימשיך לכהן כיו"ר חברת הסוכנויות ויקבל מניות חסומות נוספות בשווי 32 מיליון שקל שיבשילו בשלוש שנים.
הפניקס מבינה היטב מה היא קונה. חברת הסוכנויות נחשבת לאחד
ממנועי הצמיחה העיקריים של הקבוצה. במבנה השוק הישראלי, ובזכות החיבור
העמוק בין סוכן ללקוח, הפעילות הזו מייצרת בסיס הכנסות יציב מאוד, כל עוד לא ישתנה מבנה העמלות הרגולטורי.
הרכישה מסמנת לא רק אקזיט מרשים לעוז, אלא גם את האמון
- 4.אנונימ 17/07/2025 09:33הגב לתגובה זוהכותרת מקטינה. לא מדובר בשוקה. אלא כנראה באיש פיננסים ויזם בחסד.
- 3.סוכן לא אובייקטיבי 16/07/2025 22:18הגב לתגובה זומתווכים נוכלים מטעם חברות הביטוח!
- 2.שם הכיס הקטן את אוזן. (ל"ת)אלוני 16/07/2025 09:26הגב לתגובה זו
- 1.החיים 16/07/2025 08:53הגב לתגובה זואם הייתם נעזרים בסוכנות אחרת או יותר טוב לא נעזרים בעלל בסוכןהיה לכם הרבה יותר כסף בחשבון הפנסיהגמלביטוח שלכם
- אנונימי 30/07/2025 10:43הגב לתגובה זואנחנו דאגנו שהוא יהפוך למיליונר אין לי בעייה שיהיה לו לבריאות תמיד היו ויהיו פראיירים......

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".