עובדים בהייטק 210421
צילום: Annie Spratt on Unsplash

סקר: 85% מהעסקים בארה"ב יקפיאו גיוסים, חלקם גם יפטרו

המצב הכלכלי הותיר את בעלי העסקים בארה"ב ללא ברירה - וזה צפוי לבוא לידי ביטוי במשק האמריקאי. אלו חברות עם הסיכויים הגבוהים ביותר להגיע להקפאה ופיטורים?
נתן טגי |

רבות דיברנו כאן על הקפאת גיוסים של חברות ופיטורי עובדים. חברות ענק כמו אפל וגוגל מאטות גיוסים, אם ענקיות כמוהן עושות צעד כזה, בעלי העסקים בארה"ב ילכו גם הם בדרך הזו. גל הפיטורים והקפאת הגיוסים פוקדים את החברות הנסחרות בארה"ב כבר מתחילת שנת 2022, הקושי בייצור רווחים בסביבה מאקו כלכלית קשוחה שיוצרת אי וודאות בחברות, מובילה את החברות לפטר עובדים ולצמצם גיוסים, וכך גם בעלי העסקים בארה"ב, פיטורי עובדים זה הצעד הראשון אותו עושים החברות ובעלי העסקים כשהם רוצים לצמצם עלויות.

85% מבעלי העסקים בארה"ב מתכננים להקפיא גיוסי עובדים בתקופה של ההאטה הכלכלית הנוכחית, כך עולה מסקר שערכה חברת פייבר פייבר ביזנס בקרב 1000 בעלי עסקים במדינה.

על פי הממצאים, חברות שעובדות באופן היברידי הן בעלות הסבירות הגבוהה ביותר של 88% ליישם הקפאת גיוסי כוח אדם. מרבית בעלי העסקים בארה"ב, 78%, אומרים שהם נוטים יותר להעסיק פרילנסרים על מנת להשלים פערים בכוח האדם שלהם בתקופות של אי ודאות כלכלית, זאת על מנת לשמור על אותם כישורי עובדים. בנוגע לפרילנסרים 81% מבעלי העסקים אמרו כי הם כבר נעזרים בטאלנטים פרילנסרים על מנת לתמוך בצוות הקבוע למילוי החוסרים. נתון נוסף שעולה מין הסקר שלא מחדש הוא כי האינפלציה והגידול בעלויות משפיעים על עסקים בכל הגדלים בארה"ב.

שני מלבין מנכל"ית פייבר עסקים התייחסה מצידה לתוצאות הסקר: "עסקים הוכיחו את חוסנם במהלך השנים האחרונות, אבל השפל הכלכלי - כולל משבר יוקר המחיה, האינפלציה ושוק המניות הפכפך - סיפק מכשול נוסף להוסיף לרשימה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.