הזינוק בשווי החברות נמשך: טיפלתי תנסה לגייס לפי שווי של עד 10 מיליארד דולר
חברת הפינטק Tipalti (טיפלתי) שעוסקת באוטומציה של ניהול התשלומים היוצאים מחברות לספקים שאיתן הם עובדים, יוצאת לגיוס חדש של עד 400 מיליון דולר, ורוצה לקבל שווי חברה של עד 10 מיליארד דולר.
עד כה גייסה החברה 280 מיליון דולר, מתוכם בגיוס האחרון כ-150 מיליון דולר. אז - לפני שנה - הוערכה החברה בשווי של 2 מיליארד דולר. האם זה סביר שהשווי של חברה יקפוץ כל כך בחדות תוך שנה? בדרך כלל לא. אבל כשהשוק רותח וכל מטאטא יורה - אז גם כל מספר יכול להתקבל.
החברה הוקמה ב-2010 בידי חן עמית המשמש כמנכ"ל ואורן זאב. המערכת שלה תומכת בפעולות כמו קליטת ספקים, טפסי מס, מניעת הלבנת הון, תמיכה במטבעות, תיאום בין החשבוניות למערכת הרכש, ועוד.
בחברה אמנם לא מוכנים לציין מה קצב הכנסות החברה המדויק, כאשר לפני כשנה הן עמדו על עשרות מיליוני דולרים ושקצב צמיחת החברה הוא ב-80% משנה לשנה.
טיפלתי מנסה לצמוח לא רק בצורה אורגנית, ורכשה לפני כחצי שנה את אפרוב (Approve) המספקת פתרונות רכש דרך פלטפורמת ענן בכ-40 מיליון דולר. "שיפור תהליכי הרכש הוא חלק חשוב מחזון המוצר שלנו לטווח הארוך" הסביר מנכ"ל טיפלתי חן עמית.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפקה ב-2022?
בחברה גם לא מוכנים להתייחס לנושא ההנפקה, אך סביר להניח שלאחר גיוסים בסדרי גודל כאלה, וכל עוד הנאסד"ק ימשיך להיות סביבה רותחת לחברות חדשות - נראה את החברה מגיעה להנפקה, אולי כבר בשנה הבאה. לפני שנה אמר חן עמית לביזפורטל כי הוא לא לצאת ממהר להנפקה, ושכל עוד הוא יוכל לגייס בשוק הפרטי בצורה יעילה, הוא ימשיך לעשות זאת. לדבריו, דרייבר לגיוס בשוק הציבורי יהיה אם החברה תצטרך יותר כסף ממה ממה שניתן יהיה לגייס בשוק הפרטי אן שהשווי לא יהיה מתאים. אבל אפשר לעשות הרבה מאוד בשוק הפרטי. המתחרה Stripe, למשל, היא חברה פרטית כאשר באותו זמן הערכת השווי שלה עמדה על 40 מיליארד דולר.
- 3.לד זפלין 02/11/2021 00:27הגב לתגובה זוכן כן, אבל נעשה אחלה כסף ונצא ממרוץ העכברים בזמן שאתה תמשיך כמו עבד. יצללו כמו צפלין מעופרת אה
- 2.אופיר 01/11/2021 11:27הגב לתגובה זויצללו כעופרת במים אדירים
- 1.לא מתרשם 01/11/2021 09:56הגב לתגובה זו1X2

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.