ווקמי
צילום: ווקמי

שוב פיטורים בהייטק: ווקמי ומינט תפטרנה יחד כ-100 עובדים

שתי החברות מנסות לחסוך בעלויות בתקופה קשה לענף ההייטק; מניית ווקמי התרסקה ב-70% מאז ההנפקה; מינט מדיה רצתה להנפיק אך לא הספיקה לפני התפוצצות בועת ההנפקות ונאלצה לסגת מהרעיון; ווקמי תסגור פעילות חלשה יותר ותתמקד בלקוחות הגדולים יותר
דור עצמון | (1)

אם למישהו היה ספק האם חברות ההייטק עברו את התקופה הקשה שלהן, הרי לו להתבדות. חברת מינט מדיה (Minute Media) פיתחה פלטפורמת פרסום וידיאו המאפשרת ייצור, עריכה ומוניטיזציה של תוכן על ידי מותגי תוכן וספורט, כמו גם מותגי תוכן ספורט ותרבות של החברה עצמה. החברה תפטר למעלה מ-50 עובדים - כעשירית מעובדיה בעולם - כאשר 15 מהם יהיו במטה החברה בישראל.

חברת מינט אף הייתה לפני כשנה וחצי בדרך להנפקה בוול סטריט לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר כך שהגעה ממצב של "תכף הנפקה" לפיטורים אכן מעיד על קשיים אמיתיים בחברה שנהנתה כמו שאר החברות בענף מהגיוסים בשנים 2020-2021.

במקביל, גם חברת ווקמי ווקמי המפתחת טכנולוגיה אשר מפשטת את חוויית השימוש באתרי אינטרנט ובתוכנות מבוססות ענן על ידי הנעה והכוונה לפעולה, מפטרת עובדים אם כי בשיעור נמוך יותר מזה של מינט - כ-4% מהעובדים. פיטורים אלו, שצפויים לכלול גם כן 43 עובדים כאשר 6 מהם בישראל, משקפים את ההידרדרות בפעילות החברה שמנייתה נפלה ב-70% מאז ההנפקה למחיר של 9.86 דולר המבטא שווי שוק של 833 מיליון דולר. בלבד. ווקמי תסגור קו מוצרים חלש יותר כדי להתייעל.

ביוני 2021 החלו מניית ווקמי להיסחר בבורסה בניו יורק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר כאשר עד למועד זה גייסה החברה 307 מיליון דולר ב-7 סבבי גיוס. לפני כ-4 חודשים עזב סמנכ"ל הכספים של ווקמי, אנדרו קייסי, את החברה, לאחר 3 שנים בלבד בחברה.

העזיבה שלו הגיעה לאחר שהחברה איכזבה את המשקיעים שוב ושוב בתוצאות הרבעונים שלה מתחילת 2022. בשנת 2021 התוצאות היו סבירות, אבל אז הגיע הרבעון האחרון של 2021 - התוצאות היו בינוניות מינוס והובילו לנפילה של 26% במניה. ברבעון הראשון התוצאות כבר היו ממש לא טובות, בעיקר התחזית, והמניה התרסקה באותו יום ב-28%.  ברבעון השני החברה דיברה על 'שאיפה לתזרים חיובי בשנת 2023' וזה הזניק את המניה. אבל בהמשך היא צללה שוב ב-13% כשהסמנכ"ל עזב. ברבעון השלישי החברה המשכיה להפסיד ואף הורידה תחזיות לעליה בהכנסות (גידול של 24% בלבד), כאשר מנגד היא צפתה שיפור ברווחיות. 

בכל מקרה, פיטורים זה דבר טוב מבחינת וול סטריט, זה צפוי לסייע לווקמי להתייעל, לחסוך עלויות ולהצליח לשרוד את התקופה הקשה, כאשר לא מיותר לציין שיש לה 320 מיליון דולר בקופה.

מחברת ווקמי נמסר בתגובה: "מתוך אחריות, לאור המצב בשוק ועל מנת לשמר מצב של תזרים מזומנים חיובי, הוחלט בחברה להתמקד אסטרטגית בלקוחות אנטרפרייז, שם יקבלו את מיטב הערך של DAP (Digital Adoption Platform). כחלק מהמהלך, לצד גיוסים למשרות אשר תומכות במיקוד העסקי של החברה יבוטלו כ-43 משרות שאינן כאלה מסך כוח האדם הגלובאלי, מתוכם כשישה עובדים בישראל. מדובר בהחלטה קשה אך הכרחית. החברה נפרדת בצער רב מאנשים נהדרים ומוקירה את תרומתם להתפתחותה ולצמיחתה."

קיראו עוד ב"BizTech"

לקריאה נוספת:

>>> הערכה - הפיטורים בהייטק יובילו לריבאונד של 20% במחירי המניות, אילו ישראליות יככבו?

>>> גל הפיטורים הגדול בענף הטכנולוגיה: אמזון תפטר 18 אלף עובדים.

>>> למרות הביצועים הטובים - אמדוקס תפטר 700 מעובדיה, 100 מתוכם בישראל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמי 08/01/2023 22:27
    הגב לתגובה זו
    אני קורא מה החברות האלה עושות, וחושב לעצמי באיזה חארטה בארטה הם מתעסקים. זה נראה לי כמו שעשועי פרויקטים של סטודנטים באוניברסיטה. אתגרי תוכנה לסטודנטים. מי צריך את הדברים האלה. כל חרש ברזל, או בנאי מצדיק את קיומו יותר מהאנשים האלה. היתה בועה, וטוב שמתנפצת.
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".