יעקב נדבורני מנכל FREETV
צילום: יחצ
פרסום ראשון

דרישה מ-FREETV: התחייבו בכתב להשקיע 21 מ' ש' בתוכן מקורי

אחרי שמנכ"ל שירות הסטרימינג יעקב נדבורני התחייב בוועדת הכלכלה להשקיע עשרות מיליונים, דורש מנכ"ל אקט איתמר אביטן לעגן זאת בהסכם חתום. FREETV: "דאגנו להעלות על כתב את ההתחייבות שלנו כלפי כלל קהילת היוצרים, וכבר חתמנו על מספר הסכמי תוכן במיליונים רבים ונוציא בעתיד הקרוב עוד עשרות מיליונים"

אלכסנדר כץ | (1)

האם ההתחייבות של מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני במהלך ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת כי מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE ישקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן מקורי, תסנדל אותו עכשיו להסכם חתום? במכתב שנשלח לנדבורני והגיע לידי "ביז מדיה", דורש מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה (אקט) איתמר אביטן "להביא את ההתחייבויות שנאמרו בעל פה לכדי הסכם מחייב בין מיזם FREETV לבין איגודי העובדים היוצרים והשחקנים".

.

* רוצים לקרוא עוד על טירוף הסטרימינג בישראל? לחצו כאן

.

ועל כמה תהיה ההתחייבות? מכיוון שנדבורני אמר בדיון כי FREETV ישקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן ישראלי מקורי, ה"הסכם שבו יהיה כתוב את ההתחייבות להשקעה של לפחות 21 מיליוני שקלים בשנה בהפקות מקומיות (עשרות מיליונים זה לפחות מעל 20 מיליון שקל) וסעדים למקרה שהמיזם יפעל בניגוד להסכם ובניגוד להתחייבויות שנאמרו בכנסת".

 

ועדת הכלכלה דנה השבוע בחוק התקשורת ובחיוב גופי סטרימינג המשדרים בישראל – ישראלים וזרים, להשקיע חלק מהכנסותיהם בתוכן מקורי. HOT ו-yes למשל מחויבות רגולטורית להשקעה של 8% מהכנסותיהן בכבלים ובלוויין. ואולם סלקום TV, פרטנר TV, וכמובן השירותים הזרים כמו נטפליקס ודיסני, וגם שירותי ה-OTT של HOT (אפליקציית NEXT-TV) ו-yes (yes פלוס) לא מחויבות בהשקעה בתוכן מקורי. גם המיזם החדש FREETV כמו שאר אחיו המשודרים על גבי האינטרנט, אינם מחויבים רגולטורית.

 

ואולם לאחרונה התחייב FREETV כי ישקיע 8% מהכנסותיו בתוכן מקורי, ובוועדת הכנסת אמר המנכ"ל נדבורני: "התחרות בעולם הטלוויזיה הרב ערוצית נמצאת בעצימות נמוכה מאוד, בשונה מעולם הסלולר.  FREETVתהיה קטליזטור תחרותי שיציע מוצר תוכן רב מאוד, שישקיע בתעשייה הישראלית, בהפקה מקומית, ביצירה ישראלית. אנחנו נשקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה ביצירת ישראלית. בכל מקרה אנחנו נחיל על עצמנו מראש ובהתנדבות את כל החובות שיש על חברות הכבלים והלווין. התמחור שלנו יהיה עשרות שקלים, שיאפשרו לכל צרכן להצטרף ולצפות בתוכן איכותי".

 

מ-FREETV נמסר: "אנחנו שמחים שאקט בוחר להצטרף לאיגודי המפיקים ולתל"י וליוצרים. FREETV כבר הקדימה את ארגון אקט בהרבה ודאגה להעלות על כתב את ההתחייבות שלה כלפי כלל קהילת היוצרים. בנוסף חשוב לציין כי מעבר למילים, FREETV חתמה כבר על מספר הסכמי תוכן במיליונים רבים ותוציא בעתיד הקרוב עוד עשרות מיליונים לפני שבכלל תראה שקל אחד של הכנסות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    8 09/06/2022 13:53
    הגב לתגובה זו
    במקום לדאוג לציבור, למחיר זול, הם מוצאים דרכים מתחת לאדמה לייקר מוצרים למען כל מיני ״מקורבים״ ואינטרסנטים. כן כן, תוכל מקורי, לא מספיק 750 מליון שאנחנו מוציאים על ״כאן״, ולא מספיקים המיליארדים לתיאטרונים מכספי משלם המיסים, עכשיו גם זה. העיקר שזה יעלה לצרכן הסופי כסף. כי נוזל לנו כסף מהאזניים, נכון?
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12

שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת

לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים. 

מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות). 

כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים. 

הריאליטי בראש הפריים טיים

מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם. 

באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית. 

בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12

שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת

לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים. 

מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות). 

כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים. 

הריאליטי בראש הפריים טיים

מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם. 

באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית. 

בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו.