מלם תים: עלייה של 5.8% בהכנסות וקיטון ברווח הנקי ל-16.8 מ' ש'
היום הגישה חברת מלם תים 2.01% את הדו"חות שלה לרבעון הראשון של 2022.
ההכנסות ברבעון היו 604 מיליון שקל, לעומת 571 מיליון ברבעון הראשון של שנת 2021. מדובר בעלייה של 5.8% בהכנסות. הרווח הגולמי היה 75 מיליון ₪, לעומת 81 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 7.8%. הרווח מפעולות רגילות היה 29 מיליון שקלים, שהם 4.8% מההכנסות. ברבעון המקביל, היה הרווח מפעולות רגילות 37.5 מיליון שקלים, שהיוו 6.6% מההכנסות. מדובר בקיטון של 22.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות של החברה הושפעו מהגידול בתחום החומרה והענן, וכן מפרויקט הבחירות לכנסת שהתנהל ברבעון המקביל בשנת 2021. כמו כן, היתה השפעה גם לגידול במספר ימי העבודה ברבעון הנוכחי ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מרכיב נוסף שהשפיע על ההכנסות היה שער הדולר, שירד ב-2.2% ביחד לשער ברבעון הראשון של 2021.
הקיטון ברווח הגולמי הוא בעיקר תוצאה של פרויקט הבחירות לכנסת ה-24, שהתקיימו ברבעון המקביל בשנה שעברה והעלה את הרווחים. בשנה שעברה, הרווח הגולמי הגיע לכדי 14.2% מההכנסות, בעוד ברבעון הנוכחי הוא הצטמק לכדי 12.4% בלבד.
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- הכנסות אודיוקודס עלו ב-2.2% ל-61.5 מיליון דולר; הרווח למניה עקף את הצפי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכנסות לפי מגזרי פעילות
חברת מלם פועלת בכמה מגזרי פעילות:
המגזר הראשון הוא תשתיות חומרה וענן. במגזר הזה חלה עלייה ברווחים, שהסתכמו ברבעון הראשון ב-293,445 מיליוני שקלים. מדובר בגידול של 12.2% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אז היו הרווחים ממגזר זה 261,360 מיליון שקלים.
מגזר הפעילות השני של החברה הינו תוכנה, פרויקטים ופתרונות עסקיים. גם במגזר הזה חלה עלייה צנועה של 0.9%, מ-257,081 מיליון ל-259,366 מיליון.
המגזר השלישי שבו פועלת מלם הינו שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון ארוך טווח בעסקים. במגזר הזה חל קיטון של 2%, מסך של 52,571 מליון שקל בשנה שעברה, ל-51,526 מיליון השנה.
מגזר פעילות נוסף של מל"ם הינו הקמה והשקעה בחברות הזנק. במגזר הזה הגדילה מלם את ההשקעה שלה ב-30%, מסך של 145 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, לסכום של 189 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2022.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
חלוקת דיבידנד לבעלי המניות
ביום 21 במרץ 2022 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך 0.5 שקל למניה. בסך הכל חולק דיבידנד בסך של 11 מיליון שקל, ששולם במהלך חודש אפריל. כמו כן, התקבלה החלטה לחלק דיבידנד מינימאלי בגין שנת 2022, בסך של 2 שקלים למניה. בסך הכל יסתכמו הדיבידנדים בשנת 2022 בסכום של 43.8 מיליון שקל. הסכום ישולם בשתי פעימות – הראשונה ביוני השנה ושהנייה בדצמבר 2022.
הדו"חות הכספיים מצביעים על צמיחה יציבה הן בפעילות החברה והן בהכנסות, וכן על גידול בהשקעות של החברה. המניה עולה בשיעור של 0.3% לאחר הדו"חות.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
