ילין, מיטב ואלטשולר ראשונים; הפניקס פספסה
תשואה חיובית ראשונה מתחילת השנה, הממוצע עומד החודש על 0.74%. ילין לפידות ראשונה עם 0.89%, אלטשולר שחם בחודש טוב במקום השלישי. הפניקס מאכזבת מאחור עם 0.39% בלבד. מי הקרנות הטובות והחלשות בטווחי הזמן השונים?
קרנות ההשתלמות הן המסלול היחיד כיום שמאפשר לכם לחסוך לעתיד וליהנות מפטור מלא על מס רווחי הון. זו ההטבה הכי משמעותית שיש בשוק, שמהווה תמריץ משמעותי לחיסכון ולמעשה גורמת לאנשים לוותר על בזבזנות היום כדי שיהיה להם יותר כסף בעתיד. כמובן, מדי כמה שנים פוליטיקאים-פופוליסטים מנסים לפגוע בהטבה הזו, מה שמעיד שהם כנראה לא ממש למדו כלכלה וגם שלא באמת אכפת להם מכם או מהעתיד הכלכלי שלכם. בינתיים הם לא מצליחים לפגוע בכם ונקווה שהם ייכשלו גם בעתיד (בעקבות המחאה החברתית ב-2011 פוליטיקאים-פופוליסטיים הצליחו להעלות את המס על רווחי הון ל-25% ופגעו מאוד במשקיעים הישראליים).
חיסכון לטווח ארוך מאפשר לכם להגדיל את כמות הכסף שיש לכם - ובצורה משמעותית. המסלול המנייתי בדרך כלל מייצר תשואה גבוהה משמעותית מאשר במסלול הכללי (לדירוג חודש מרץ: 1.4% בחודש מרץ, 70% ב-50 שנים, למרות הירידות של 2018 ולמרות הנפילה של הקורונה), אבל גם המסלול הכללי נותן בהחלט תשואות יפות - כאשר התשואה הממוצעת במסלול הכללי בחודש מרץ עומדת על 0.74%, ו-39% ב-5 השנים האחרונות.
אבל בעוד על התשואות אין לכם שליטה - על דמי הניהול יש לכם. ובתי ההשקעות יקחו לכם אותם גם כאשר הם יפסידו כסף. זו לא המצאה שלנו, המשקיעים הגדולים בעולם אומרים את זה וממליצים מאוד לריב על דמי הניהול ולצמצם אותם ככל הניתן. לדברי אחד מהם, אבי שיטת ההשקעה הפאסיבית - ג'ון בוגל, דמי הניהול עשויים לכסח לכם עד 60% מהתשואה כולה! הנה 10 כללי ההשקעה שלו.
מעבר לכך מה שעשוי לפגוע בתשואה הוא הפחד שתופס את המשקיעים כשיש ירידות - המשקיעים מוציאים את הכסף ומפסידים את העליות. אף אחד לא יודע לתזמן את השוק (מי שאומר לכם שהוא יודע - טוב, כדאי שתתרחקו ממנו) ולכן כנראה כדאי לדבוק בתוכנית השקעה לטווח ארוך (כן, 20 שנה ויותר) ולדבוק בכך באש ובמים - אחרת תמיד תהיו בחוץ. תימנעו מהירידות אבל גם תפספסו כמובן את העליות.
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- למה קרנות ההשתלמות של אנליסט מאכזבות בחודשים האחרונים ומה צפוי בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ונעבור למספרים:
רוב בתי ההשקעות השיגו תוצאות דומות בחודש מרץ. התשואה מתחילת השנה עדיין שלילית ועומדת על 1.49%- אבל בשביל הפרופורציות - כדאי לזכור שבשנה שעברה הקרנות השיגו יותר מ-14% במסלול הכללי ו-24% במסלול המנייתי.
ילין לפידות היא הראשונה בחודש מרץ עם תשואה של 0.89%, אחריה מיטב עם 0.86%. השלישית היא אלטשולר שמצליחה להתאושש החודש והשאלה היא כמובן האם מדובר סוף סוף בשינוי מגמה אחרי השנה הקשה?
בתחתית הטבלה נמצאת הפניקס שהשיגה רק 0.39%.
מתחילת השנה אנליסט ממשיכה להוביל עם התשואה השלילית הנמוכה ביותר 0.87%- מה שגם מאפשר לה להיות הראשונה ב-12 החודשים האחרונים עם תשואה חיובית של 9.72%, השניה מתחילת השנה היא כלל עם 1%-.
- השקעה באנרגיה מתחדשת - שמוליק ינאי מסביר למה Solar Drone אטרקטיבית להשקעה?
- חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- חברת הזיהוי הביומטרי הקולי Multi B.T מגייסת דרך פיפלביז
אלטשולר היא כמובן עדיין אחרונה עם 2.36%- והיא גם האחרונה לתקופה של 12 חודשים עם תשואה של 4.47% בלבד, כאשר הממוצע עומד על 8.26%.
בטווח של 3 שנים מיטב דש היא הראשונה עם 28.77%, אחריה כלל עם 28.58%, השלישית היא הפניקס עם 28.52.
האחרונה ל-3 שנים וגם ל-5 שנים היא מנורה, עם תשואה של 23% בלבד ו-35.3% בהתאמה.
המובילה ל-5 שנים היא כלל עם 42.6%, אחריה הפניקס עם 41.42%, השלישית היא מיטב דש עם 40.8%
המסקנה היא כזו: בכל תקופה מוביל מנהל השקעות אחר - ולמעשה אין שום דרך לדעת איזה מנהל יהיה יותר טוב בעתיד. הדבר היחיד שאפשר לומר הוא זה: יש 'נסיגה לממוצע' - כלומר, הרבה פעמים מנהל טוב בשנה אחת יהיה מנהל פחות טוב בשנה אחרת, ומי שהיה פחות טוב בשנה אחת עשוי להיות יותר טוב בשנה אחרת.
המשמעות היא שלא ממש משנה אצל איזה מנהל השקעות אתם משקיעים את הכסף - מה שבעיקר חשוב זה - פשוט להשקיע, ולטווח ארוך.
- 7.משקיע קטן 21/05/2022 12:01הגב לתגובה זוהשקעה ל״טווח ארוך״ היא מתנה לספקולנטים, שורטיסטים ושאר טפילים ואיה תלויה כלל ב״ניהול״ המיותר של ההשקעה שעולה לך כסף ללא תמורה.
- 6.קרןשקלית 20/05/2022 08:29הגב לתגובה זועל מנת להציל את הקרן השתלמות מקריסת הבורסה - נותנים הוראה לקרן השתלמות לעבור למסלול השקלי.
- 5.אריק 13/05/2022 09:32הגב לתגובה זומי באמת מרוויח גם לטווח קצר וגם לארוך. זה הסוכנים והבנקים. מ י שמבין יכול לעשות תשואות יפות יותר.קחו לדוגמא קופת פנסיה לגילים 60 ומעלה ירדה 5% בפחות מחודש. כמו הקרנות אבל פה אתה יכול לעצור.
- 4.זה כל כך שקוף אחרי הנפילה בסין צריך להחזיר את האובדן (ל"ת)דן 13/05/2022 07:45הגב לתגובה זו
- 3.ציונה 08/05/2022 11:48הגב לתגובה זוילין לא מובילים בשום חתך זמן חוץ מבחודש האחרון. בינוניות.
- 2.מפתיע כיצד השיגו תשואה חיובית?? (ל"ת)שולמן 25/04/2022 13:58הגב לתגובה זו
- 1.נכון 25/04/2022 12:22הגב לתגובה זובתי השקעות שמנהלים קרנות השתלמות ופנסיה הניבו תשואה חיובית??
- שי 09/05/2022 03:46הגב לתגובה זוכל שאר החודשים ב-2022 שליליים,אלטשולר יהיו טובים יותר בעליות,מי שיורד חזק בדרך כלל גם עולה חזק.
ללכת אחרי היזם – אחרי 3 אקזיטים, ד"ר זלוטקין מציע לכם להיכנס לסטרטאפ שלו
השקעה מוצלחת בסטרטאפים תלויה כמובן ברעיון, תלויה בשוק, תלויה בשורה ארוכה של גורמים, אבל אחד מהגורמים העיקריים הוא היזמים ומנהלי החברה. ליזמים מנוסים כאלו שכבר עשו את זה בעבר יש סיכויים גבוהים יותר להצליח. הם מכירים את השוק, הם יודעים איך וממי לגייס, הם אטרקטיביים בעיני הקרנות הון סיכון וגופי ההשקעה והם גם עם קשרים לעולמות הטכנולוגיה ולגופים הגדולים שעשויים לקנות את המוצרים העתידיים ואפילו לרכוש את החברה.
לכן, משקיעים מתוחכמים מחפשים "שמות מוכרים" מבין היזמים ומנהלי הפירמות, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. הסטארטאפ שנציג היום הוא יוזמה של היזם הסדרתי ד"ר גלעד זלוטקין בעל רקורד של 3 אקזיטים מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל. לצידו צוות ניהולי עתיר ידע וניסיון מקצועי, יזמי ועסקי. אז במקרה של OVO Automotive – יש את האנשים המתאימים וזה הרבה מאוד, ומה עם הרעיון והכיוון של החברה?
מוצר ייחודי בשוק גדול
OVO Automotive שפועלת בשוק הרכבים המקושרים שהוערך אשתקד בהיקף של 59.7 מיליארד דולר ונמצא בצפי צמיחה של יותר מ-18% בשנה (2021-2028), היא החברה הראשונה שמאפשרת הרצת אפליקציות בענן ושידורם (streaming) למסך הרכב. זו בשורה לתחום ובמיוחד לייצרני ויבואני הרכבים שכן מדובר על פלטפורמת ענן (SaaS) שמאפשרת למכור לצרכן שירותי ערך מוסף.
החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס SAFE דרך פלטפורמת ההמונים של פיפלביז. מדובר בגיוס שמאפשר למשקיעים להיכנס כבעלי מניות בחברה ולהנות מהנחה משמעותית על מחיר המניה הצפוי בגיוס העוקב. הגיוס פתוח רק ל-35 ניצעים.
החברה הגישה בקשות לרישום פטנטים על הגישה החדשנית של שימוש בטכנולוגיה ברכבים ולהערכת הנהלתה היא נמצאת ביתרון של חלוציות טכנולוגית שיוצרת פער של כמה שנים על פני מתחרים שעתידים להופיע. לחברה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים. בין שיתופי הפעולה גם לקוחות פוטנציאליים.
בין המשקיעים בחברה - קרן Regah Ventures השקיעה בחברה יחד עם עוד משקיעים פרטיים (ביניהם נמצאים מנכ"ל סקייפ לשעבר ושותף בבנצ׳מרק קפיטל, קרן ההון סיכון מעמק הסיליקון).
גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE
אז יזם סדרתי, ניהול של צוות מנוסה, רעיון מוביל, משקיעים בעלי שם ושותפות מהתעשייה. וזה לא הכל. החברה נמצאת במקום ובזמן שצריכים אותה - הפתרון של OVO עתיד ליצור הכנסות ורווחים ללקוחות בתעשיית הרכב אשר סופגים ירידה משמעותית ברווחיות בשנים האחרונות. הגופים הענקיים האלו נמצאים בהשקעות עתק בדור העתיד של הרכבים כשלצד התחרות , הרווחיות שלהם נשחקת. הם משוועים להכנסות והפתרון של OVO יכול להיות חלק מסל המוצרים הרחב שלהם.
הפתרון של OVO הוא פתרון כולל לגישה ישירה, בטוחה ובטיחותית אל מסך הרכב, ללא תלות ביצרני הרכב, אפל, גוגל או הנהגים. כיום ישנם שלושה פתרונות לצורך של חברות המנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב, בין אם הם עובדים או לקוחות: הרצת האפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב - דורש שיתוף פעולה של יצרן הרכב (משיקולי אבטחה ובטיחות). התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית או נוספת. וגם – שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב.
שלושת הפתרונות הללו מסובכים ויקרים מאוד לתחזוקה וניהול או מחייבים שימוש בטלפון הנייד של הנהג באופן לא בטוח או לא חוקי. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. השירות משדר אפליקציות מפלטפורמת ענן (streaming) ישירות אל מסך הרכב. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בפתרונות האחרים.
גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE
