קרן מור
צילום: שי פרנקו

הביקורת עבדה? מור בית השקעות בחר אישה כפרזנטורית

לאחרונה פורסם ב"ביז מדיה" כי אין כמעט נשים שמובילות קמפיינים בעולמות הפיננסים. הבוקר הודיע מור בית ההשקעות על בחירתה של קרן מור שתככב בקמפיין טלוויזיוני ראשון שלו
אלכסנדר כץ | (4)

השחקנית קרן מור נבחרה לפרזנטורית החדשה של מור השקעות -2.45% , ותוביל את פעילות הפרסום של הקבוצה. הקמפיין שיעלה הערב ויכלול תשדירים בטלוויזיה, דיגיטל ושלטי חוצות, יושק במקביל לפתיחת קרן הפנסיה הנבחרת של החברה-הבת, מור גמל ופנסיה.

מדובר על קמפיין טלוויזיוני ראשון של מור בית השקעות, וחתום עליו משרד הפרסום סיטימדיה. הבמאי הוא אוהב פלנץ, ההפקה של אוג הפקות, וסמנכ"לית השיווק של מור בית השקעות היא הדר רז.

  

מור בית השקעות הוקם בשנת 2006 ונסחר מ-2017 בבורסה בתל אביב. הקבוצה, שנהנית מצמיחה משמעותית, מציעה קופות גמל וקרנות השתלמות, קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות, קרנות השקעה ללקוחות כשירים וקרן פנסיה שפעילותה מתחילה השבוע. בסך הכל הקבוצה מנהלת נכון ל-15 במרץ האחרון, כ-68.3 מיליארד שקלים.

 

בעלי השליטה בבית ההשקעות הם משפחת מאירוב ומשפחת לוי, והוא מנוהל על ידי יוסי לוי ואלי לוי המשמשים כמנכ"לים משותפים במור השקעות. יו"ר הדירקטוריון הוא מאיר גרידיש. יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל משותף, אמר כי "קרן מור היא שחקנית מוערכת ומנוסה, שמייצגת מקצועיות בלתי מתפשרת ופונה לקהל רחב. לצד זאת, אנו מקווים שנוכחות נשית בתשדירים של גופים פיננסים תסייע לשבירת הפרדיגמה המגדרית של עולם ההשקעות. אנו שמחים וגאים לצרף את קרן למשפחת מור בית השקעות".

 

תחום בלי נשים בפרונט

לפני כחודש פרסמנו כאן ב"ביז מדיה" כי בתי ההשקעות בישראל מעדיפים בצורה מובהקת פרזנטורים גברים. מבדיקה שערכנו באמצעות יפעת בקרת פרסום, עלה כי רק משרד אחד התהדר בפרזנטורית אישה - לימור גולדשטיין שעובדת עם בית ההשקעות IBI.

מנהל השיווק של IBI גדי שנבל, הסביר בשיחה עם "ביז מדיה" את החשש לכאורה מנשים בפרסומות לבתי השקעות: "תמיד נדמה היה שבקרב מוסדות פיננסיים היה את החשש להשתמש בדמויות נשיות. קהל היעד המיידי שלנו ושל שוק ההון הוא גברים. ההנחה היא שעל מנת שהקהל יוכל להקשיב למסר או להזדהות אתו, כדאי להציג פרזנטור שהוא רוצה להידמות אליו. בעקבות הקמפיין ברור לנו שזה לא נכון, אין שום סיבה שלא להשתמש בדמות נשית מובילה בקמפיין פיננסי. המספרים של המתעניינים והלידים שקיבלנו בעקבות הקמפיין היו גבוהים... פנינו לקהל היעד - ברובו גברי - אבל מה שמעניין פה הוא שהקהל היעד הגיב לפרסומת בהובלתה של אישה. בסוף כנראה מה שחשוב זה הקריאייטיב והמסר, כמה המסר נוגע בצרכן, וכמובן האמת של המוצר".

בנוסף, גם חברת הפינטק הישראלית BTB המאפשרת הלוואות משמעותיות לעסקים, מעסיקה כפרנזטורית את השחקנית יבגניה דודינה זו השנה השנייה ברציפות. לאחרונה אף צילמו קמפיין ל-BTB. ב-BTB מסרו כי "לאור ההצלחה של הקמפיין הראשון יחד עם יבגניה, הבחירה להמשיך לקמפיין שני נראתה לנו כדבר טבעי. יבגניה היא שחקנית מוערכת ואיכותית, ואנו שמחים שדמותה החיובית מלווה את חברתנו ומייצגת אותנו בכבוד זו השנה השנייה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שרה 24/04/2022 23:16
    הגב לתגובה זו
    באם כך אני יוצאת מהחברה הזאת, עדיף היה שידאגו לתת תשואות טובות לנו מאשר להשקיע בקרן מור.
  • 2.
    נמרוד פדלון 24/04/2022 12:48
    הגב לתגובה זו
    אתם אתר נהדר שמעלה נקודות חשובות וכתבות מזוויות נשאים בדרך כלל בתאריך אחרים. עם זאת, התקשרות עם פרזנטור כזה או אחר סביר להניח שהתרחשה הרבה לפני הכתבה שלכם.
  • *זוויות שאין בדרך כלל באתרים אחרים (ל"ת)
    נמרוד 24/04/2022 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יובלי 24/04/2022 12:24
    הגב לתגובה זו
    הוא יודע שנשים יש להם כישרון מבריק לשקר ולתחמן זה בטיבעם בלי להתאמץ ולהניד עפעף וזו הסיבה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.