סימנים להתמתנות בצמיחה
אינדיקציות נוספות ששיא הצמיחה מאחורינו - בהמשך לנתונים השבוע על ירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי בישראל בחודש מאי (מנוכה עונתיות) אתמול פרסמה הלמ"ס נתון על ירידה גם בפדיון רשתות השיווק בתקופה של מרץ-מאי, כשסביר להניח שרובה התרחש במאי.
תרמה לו במיוחד ירידה בפדיון רשתות המזון בקצב שנתי בתקופה של 7.5%- (נתוני מגמה). מי שעוד תיאר אתמול התמתנות הוא המדד המשולב של בנק ישראל לחודש מאי, שירד ל-0.24%, הרמה הנמוכה מאז הסגר בחודש ינואר ובלטה בו התמתנות חדה ביבוא מוצרי צריכה (אף שעדיין בהתרחבות נאה).
בארה"ב יפורסם היום סקרי מנהלי הרכש בתעשייה (ISM) שלפי הערכות יתאר גם הוא התמתנות קלה. אתמול פורסם בארה"ב סקר דומה מצומצם, לאיזור שיקגו, שהציג חולשה מפתיעה מאד, החדה ביותר מאז אפריל 2020, למרות אגב המשך דיווח על עליית מחירים. לסיכום, הכלכלה העולמית עדיין בהתרחבות מהירה אך מתחילה "לנחות", נחיתה שלפי הערכות תימשך עד ל-2023, שם תתבסס סביב מגמת הצמיחה הרב שנתית, השאלה אם הנחיתה באמת תהיה רכה? שאלה נוספת היא באיזה שלב ישתחררו בדרך צווארי הבקבוק, ומה השחרור יגלה לנו לגבי ש"מ החדש. בהקשר הזה תשומת לב רבה מופנית כיום לענף הרכב:
היום יפורסמו בארה"ב נתוני מכירות הרכבים החדשים, לאחר שבמהלך המשבר קריסתם הפכה לאחד מסמליו, כשטירלל את מדד המחירים לצרכן, השפיע מהותית על נתוני התמ"ג, על ההכנסות ממיסים ואף על עלות תשומות העסקים. אזכיר שבחודשים האחרונים ראינו התאוששות חדה מאד במכירות כלי רכב בארה"ב, לרמות גבוהות מאלה טרום הקורונה, אך ה"בור" במכירות מהמשבר ועדיין גדול ושוק היד שניה עדיין רותח. המכירות הגבוהות יתקשו להתמיד לאור רמת המלאיים הנמוכה, המחסור בשבבים ליצור, וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון שיבושים מחודשים של הקורונה:
- IBI: שוק האנרגיה המתחדשת יהנה מהמשבר הגאופוליטי באירופה
- אקסלנס מעניקים אפסייד של 21% למניית שיכון ובינוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממספרים את הוריאנטים של קורונה, האם הם מסלימים? - הוריאנטים הראשונים של הקורונה קיבלו שמות, כמו הוריאנט הבריטי ואחריו הדרום אפריקאי, אך כשהמספר שלהם גדל עברו לאותיות יווניות - אלפא (בריטניה), בטא (דרום אפריקה), גמא ( ברזילאית), וכעת דלתא (הודית). עד כה לפי נתונים של ארגון הבריאות העולמי הוריאנטינים נעשים יותר ויותר מדבקים, אך יש גם טענות שפחות קטלניים. למרות אמצעי הזהירות של קובעי המדיניות שוק ההון לא נלחץ למשמע סיפורי הוריאנטים, האם זאת שאננות או פשוט ניתוח קר? האם שילוב של מדבק יותר וקטלני פחות הוא לא בעצם שפעת? כאמור בעבר, השוק אולי לוקח בחשבון שחששות מקורונה עשויות להרתיע את קובעי המדיניות מהידוק, אבל נראה שלא רק אותם:
מחר יפורסמו נתוני שוק העבודה בארה"ב, כשמדגם מקדים אתמול של ADP הראה על המשך התאוששות מהירה, במיוחד בענפי התיירות והפנאי. ציפיות דומות יש גם לגבי הנתון הרשמי מחר, שצפוי לתאר ירידת שיעור האבטלה מ-5.8% ל5.6%. סקר חדש בארה"ב ומעניין מראה שאחת הטענות העיקריות של מובטלים לכך שאינם ממהרים לקפוץ על המשרות הפנויות הרבות היא עדיין החשש שהקורונה פה, מה שאומר שסיפורים על וריאנט נוסף בהחלט עשויים ליצר ריצפה לירידת שיעור האבטלה מהכיוון של מחפשי העבודה ולא של המעסיקים, גם בתום הסיוע הכלכלי למובטלים.
- 1.ג'ק 05/07/2021 18:01הגב לתגובה זוהאיש חי בפלנטה אחרת . הבורסות בשיא כל הזמנים . ההיי טק חוגג, הנפקות ,שופכים טריליונים לצמיחה (תשתיות ומה לא ? ! )

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.