ממשלת גרמניה מחלצת את אדידס עם הזרמה של 3.3 מיליארד דולר
אדידס השלימה היום מהלך שיאפשר לה לקבל סיוע חירום ממשלת גרמניה ומהבנקים המקומיים בהיקף אסטרונומי של 3.3 מיליארד דולר (3 מיליארד אירו). החברה הודיעה כי במסגרת התנאים לקבלת הסיוע היא תעצור את חלוקת הדיבידנדים לבעלי המניות שלה.
המימון לאדידס ינתן באמצעות קונסורציום של בנקים שיקבלו ערבות מדינה לכספים. המלווה המרכזי לחברה יהיה KfW בנק שנמצא בבעלות ממשלת גרמניה ויעמיד לאדידס מימון בהיקף של 2.4 מיליארד אירו. 600 מיליון אירו נוספים יעמידו קונסורציום של בנקים גרמניים שיקבלו, כאמור, הבטחה מהממשלה שתעמוד מאחורי אדידס במידה וזו לא תיפרע את ההלוואות.
כחלק מהתנאים להעמדת המימון התחייבה אדידס להפסיק פעילות פיננסית שנועדה לתמוך במניותיה כמו רכישה עצמית וחלוקת דיבידנדים. מנהלי החברה הודיעו שיוותרו על רכיבים מסויימים בשכר שלהם כדי לתמוך בפעילות החברה.
באשר להלוואות נוספות שיש לחברה היא הודיעה לבנקים ממנים כמו בנק אוף אמריקה, דויטשה בנק, HSBC, וסיטי כי היא עומדת מאחורי ההלוואות שנטלה ותעביר תשלומים בגיון ריביות וקרן חוב בהקדם האפשרי.
- היום לפני: נעצר בעליה של חברת הנפט הגדולה ברוסיה ואדידס חותכת את השת"פ עם הראפר הבעייתי
- אדידס סוגרת שנה טובה מהצפוי - אך מזהירה מהאטה ב-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אדידס תפרסם לקראת סוף החודש את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה אולם הודיעה כי עדיין מוקדם להעריך את השפעות וירוס הקורונה והמגבלות על הסחר והתנועה שנכפו על העולם, ולכן ככל הנראה לא תספק תחזיות לשנת 2020 כולה.
- 10.פז 15/04/2020 18:18הגב לתגובה זוזה ישראבלוף ויסות מניות וכתוצאה מכך הן עולות יש רווחים יש בונוסים.וכשנופלים משלם המיסים מחלץ אותם
- 9.ממש כמו בישראל (ל"ת)מרתון 15/04/2020 18:13הגב לתגובה זו
- 8.דירה=קורת גג 15/04/2020 17:54הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 7.לין 15/04/2020 17:01הגב לתגובה זוכל הכבוד לממשלת גרמניה.
- 6.מיכאל 15/04/2020 16:23הגב לתגובה זובמקום שאדידס תתרום מיליארד יורו לאיטליה היא הפכה לנתמכת ! חחחח" נפלאות הקורונה "
- 5.שי 15/04/2020 14:59הגב לתגובה זומי שעוד יכול לצאת אפילו בהפסד מהשוק, כדאי לו לעשות זאת ומהר, אנחנו בדרך לקריסה בשוק שלא נראתה מעולם, גם לא 1929....
- 4.כשיפורסמו דוחות אנשים יחברנו קוביות (ל"ת)פנחס 15/04/2020 12:02הגב לתגובה זו
- 3.שחיתות במסווה קורונה (ל"ת)נורא 15/04/2020 11:34הגב לתגובה זו
- 2.בוזגלו 15/04/2020 08:33הגב לתגובה זויוהרה. חוסר צניעות. ו התנשאות מביאים כאלה תוצאות.!
- 1.דירה=קורת גג 15/04/2020 06:26הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
