אל תפגעו בפנסיה - איך לחסוך, כמה לחסוך והאם להתייחס לקורונה?
בצל משבר הקורונה אתם מתלבטים איך לנהל את ההשקעות בחיסכון הפנסיוני שלכם? הנה חמש סיבות נפוצות לכך שאנשים מגיעים לפרישה עם פחות כסף ממה שתכננו
בצל משבר הקורונה אתם מתלבטים איך לנהל את ההשקעות בחיסכון הפנסיוני שלכם? אנשים עדיין מנהלים את החסכונות שלהם על סמך תחושות בטן. הנה חמש סיבות נפוצות לכך שאנשים מגיעים לפרישה עם פחות כסף ממה שתכננו.
משקיעים בבלטות
חוששים מסיכון? מקבלים צמרמורת מהמילים מניות או תעודות סל? כנראה שכל הכסף שלכם שוכב בבטחה בפק"מ בבנק. אבל הביטחון היחידי הוא שלא יהיה לכם מספיק כסף בפרישה.
כל חצי אחוז יותר בתשואה לאורך שנים עשוי להגדיל לכם את הפנסיה ב- 15%. שהריבית במשק היא 0.1% כנראה שתקבלו כלום…
חוששים מסיכון בגיל צעיר, אתם מחבלים לעצמכם בפנסיה.
הכוח החזק ביותר ביקום הוא הריבית דריבית, את הדברים האלה לא אני אמרתי, אמר אותם זוכה פרס נובל אלברט איינשטיין. אפקט הריבית גורם לכסף שנחסוך לפנסיה בגיל 24 להיות שווה עבורנו הרבה יותר בגיל הפרישה. למעשה אנו נחסוך 40% מהחיסכון הפנסיוני שלנו בין הגילאים 27 ל-37.
ככל שמתחילים לחסוך בגיל מוקדם יותר, הכסף מספיק לצבור יותר ריבית ואז הריבית הזאת צוברת ריבית ועוד ריבית. עד שבעצם הרווחים שהשגנו שווים יותר מהכסף שהפקדנו לתכנית מלכתחילה.
- מדיניות חדשה של טראמפ: חשבונות פנסיה יוכלו להשקיע בנכסים אלטרנטיביים
- מי מקבל את כספי הפנסיה, איך מושכים אותם - ומה צריך לדעת על המיסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לי זה לא יקרה
לכל אחד יש את רמת הסיכון שמתאימה לו, אבל אתם לא מפחדים מכלום. המומחים ממליצים להקטין את רמת הסיכון ככל שמתקרבים לגיל הפרישה אבל אתם יורקים לסכנה בפרצוף.
אחרי שרכבתם על זנב הדרקון כל כך הרבה שנים, הגיע הזמן לקפוץ הצידה לפני שהוא יסובב את הראש וינשוף עליכם אש.
לכל אחד יש את האוקטובר 2008 שלו והנה החודש גם שלכם הגיע.
אם יש לכם זמן עד הפרישה כנראה למדתם את הלקח ומעכשיו תתאימו את רמת הסיכון לטווח ההשקעה.
קופצים מצד לצד
אתם יודעים טוב יותר מכולם איך לתזמן את השוק, מתי צריך להיכנס ומתי הגיע הזמן לצאת. במשבר של 2008 אתם מיהרתם להעביר את הכספים למסלול אגרות חוב.
הבעיה שבעליות של 2009 שכחתם להוציא את הכסף מהמרתף. וכך הפסדתם פעמיים, גם נפגעתם בנפילה של 2008 וגם פספתם את העליות שבאו מאוחר מידי.
ידעתם שאחרי שנים של עליות שהמשבר הנוכחי נמצא מעבר לפינה, רק שאתם מחכים לו כבר חמש שנים ובזמן הזה הכסף שלכם היה יכל לעשות קצת יותר ממה שעשה עד היום.
אתם נדיבים מידי עם רשות המיסים
טוב, החלק הזה לא רלוונטי לחוסכים במוצרים הפנסיונים אבל הוא נוגע לכל יתר החסכונות שלכם, אלה שמנוהלים בבנק או בחשבון השקעות. במקום להשקיע במניות (או בתעודת סל) לפרקי זמן מוגדרים אתם עסוקים בלגלגל את תיק ההשקעות.
מרבית החוסכים לא רק שאינם מנסים לצמצם את המס והעמלות שהם משלמים הם גם משלמים יותר בכך שהם סוחרים יותר מידי.
בגדול, ככל שאתם סוחרים יותר וככל שאתם משקיעים יותר בקרנות נאמנות כך סביר להניח שאתם משלמים יותר מיסים ועמלות.
אם אתם מרבים לסחור?
במקרה הטוב אתם מצליחים לתזמן את השוק ולמכור את המניה שלכם בזמן אחרי שעשיתם עליה סיבוב נאה. אבל בכל מקרה, טוב או רע, אתם משלמים פשוט יותר מידי.
הרווחתם? אתם נדרשים לחלוק את הרווחים שלכם עם רשות המיסים.
הרווחתם או הפסדתם? זה לא משנה אתם עדיין חייבים בעלויות קניה ומכירה.
יועצי ההשקעות שלכם הם מתן חודורוב ונדב אייל
כתבי הכלכלה נמצאים שם כדי לספק לכם את המידע, אבל אין לכם את אותה המטרה. בעוד שאתם מעוניינים למקסם את החיסכון שלכם הם מעוניינים למקסם את הרייטניג של מהדורת החדשות.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
כדי לעשות את זה הם צריכים לתפוס את תשומת הלב שלכם. למזלם קל לתפוס את את תשומת הלב של המשקיעים. כל מה שהם צריכים לעשות זה פשוט לעשות כתבה כזאת או אחרת על כך שמעולם לא היה טוב יותר להשקיע בבורסה, או לספר לכם על חברת התרופות שעתידה למצוא תרופה לסרטן.
או מצד שני לספר לכם שהעולם הולך ליפול (כן, שוב).
נראה שהעולם הלך ליפול לא מעט פעמים בשנים האחרונות, איך זה השפיע על החיסכון שלכם לאורך זמן? כנראה שלא כל כך.
שורה תחתונה
לפני שנכנסים לשוק ההון יש להגדיר מטרה וטווח לכל השקעה. בהתאם לטווח שהוגדר ניתן לקבוע את רמת הסיכון, ככל שמתקרב המועד המתוכנן יש להקטין את רמת הסיכון, גם במחיר של אבדן של אחוז תשואה או שניים.
הכלל הזה נכון לחיסכון פנסיוני שמיועד לפרישה ונכון גם לחיסכון האישי של כל אחד מאיתנו.
הכותב הינו נדב טסלר, סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, בעל רישיון משווק פנסיוני, מרצה במכללת נתניה ובעל הבלוג: פנסיוני, להבין את הפנסיה.
* אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 4.אורי 16/03/2020 08:17הגב לתגובה זוכולם מדברים על העצמאיים שמפסידים. כולם מדברים על המבוגרים שבסכנת הדבקה. אף אחד לא מדבר על המבוגרים שמפסידים מידי יום את חסכונותיהם ! כל אותם שחסכו כל חייהם בקופות הגמל ועכשיו הכל מתנדף באויר. עצרו את הבורסה. אין בה צורך עכשיו. אין פעילות כלכלית. אלא אם כן אותו אחד שעושה הכל כדי להתחמק ממשפט - עושה הכל כדי לגזול את כספכם.
- אלכס 18/03/2020 21:33הגב לתגובה זוכמה אותם מבוגרים הפסידו מתחילת השנה, אתה יודע? הרבה פחות ממה שהם הרוויחו בשנה שעברה ובשנים שקדמו לכך.
- 3.לרון 15/03/2020 09:57הגב לתגובה זופשוט נהדר!!!באמת!!!חסר לי רק גילוי נאות קטן!!!
- 2.כל הגאונים מתעוררים. איפה היית לפני חודש? (ל"ת)יאללה יאללה 15/03/2020 09:43הגב לתגובה זו
- 1.ציון 15/03/2020 09:41הגב לתגובה זושמור את העצות שלך לעצמך
- אתה נשמע כמו אחד שעושה את כל הטעויות (ל"ת)אלכס 18/03/2020 21:33הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.