יובל מטלון, לייבפרסון ישראל
צילום: ענבל מרמרי
משבר הקורונה

לייבפרסון מציעה שירות מרחוק לעסקים קטנים ובינוניים בחינם

בעקבות הפגיעה ההולכת וגוברת שסופגים עסקים קטנים ובינוניים מהתפשטות הנגיף, תציע החברה את שירותיה ללא עלות

חברת לייבפרסון -8.83% הדואלית (סימול: LPSN), תציע לעסקים קטנים ובינוניים בארץ את מערכות התקשורת שלה, ללא עלות. זאת, על רקע המספר ההולך וגדל של עסקים הנפגעים כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות.

 

על פי החברה, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה החליטה החברה להציע לעסקים קטנים ובינוניים בישראל לקבל את המוצר שלה ללא כל עלות, ובכך לאפשר להם למכור ללקוחות ולהעניק שירות מרחוק. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת ללקוחות לתקשר עם מותגים באמצעות הערוצים המועדפים עליהם, בעיקר באמצעות הודעות טקסט כמו וואטסאפ או פייסבוק מסנג׳ר. חברות הנפגעות מנזקי הקורונה תוכלנה לשלב ללא עלות את הטכנולוגיה של החברה הכוללת בוטים עם בינה מלאכותית, פתיחת ערוצי מסג׳ינג ללקוחות ועוד. 

לדברי החברה, בעקבות התפשטות הנגיף, מספר גדל והולך של ישראלים נאלץ להישאר בבידוד. בעלי עסקים קטנים ובינוניים, מדווחים על הפסדים כספיים גדולים הנגרמים להם כתוצאה מביטול אירועים וירידה חדה בביקורים של אנשים במקומות הומי אדם, בקניונים ורשתות מסחר.

הנטל העיקרי נופל על העסקים והעצמאים בארץ. חלק מהעסקים - בעיקר אלה הקשורים לענפי התיירות שנפגעו באופן מיידי, אך המעגל הולך ומתרחב ומצטרפים מדי יום עסקים מתחומים אחרים. 

עסקים המעוניינים לקבל את המוצר ללא כל עלות לתקופת המשבר מתבקשים להעביר את פנייתם לכתובת המייל הבאה: [email protected]

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    דירה=קורת גג 11/03/2020 21:15
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 8.
    רפי 11/03/2020 11:48
    הגב לתגובה זו
    שאפו יוסי ריפולד !!!
  • 7.
    שלומי 09/03/2020 22:13
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד! חברה שלא מנצלת את המצב אלא עוזרת לעסקים.
  • 6.
    שאפו! (ל"ת)
    עוז 09/03/2020 21:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ישראלית 09/03/2020 20:20
    הגב לתגובה זו
    כיף לדעת שיש חברות שבראשן מנכ"ל עם לב טוב, רחב וערכי.
  • 4.
    אורית 09/03/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד להם
  • 3.
    תחזור מהר מאוד לשער הגבוה !! (ל"ת)
    סוסו 09/03/2020 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל הכבוד ! חברה ערכית ! (ל"ת)
    מאיה 09/03/2020 14:41
    הגב לתגובה זו
  • הלוואי שהחברה הייתה ערכית... אולי בעבר (ל"ת)
    עובד לשעבר 09/03/2020 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יישר כח (ל"ת)
    סוסו 09/03/2020 14:15
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.