ביונד מיט
צילום: gettyimages

לאחר ירידה של 60%, מניית ביונד מיט בדרך להפתיע?

חברת תחליפי הבשר צפויה לפרסם את תוצאותיה לאחר הסגירה הערב. בשוק מצפים להמשיך הגידול המהיר בהכנסות. במקביל, מחר צפויה להתשחרר כמות גדולה של מניות לשוק
עמית נעם טל | (6)

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה גם היום בהילוך גם היום, כאשר לאחר הסגירה הערב צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון האחרון. לאחר ירידה של 60% מהשיא, המניה תצליח להפתיע הערב? 

השוק מצפה שהחברה תדווח הערב על הכנסות של 82.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 67.3 מיליון דובר ברבעון ה-2 של 2019, והכנסות של 26.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, השוק צופה כי תחזית החברה תעמוד על הכנסות של 264.4 מיליון דולר בסיכום 2019.  נציין כי התחזית הקודמת של החברה עמדה על הכנסות של 240 מיליון דולר.  

הכנסות החברה ברבעון האחרונים: מגמת השיפור תימשך?

בתוך כך, יהיה מעניין לראות את התייחסות החברה לתחרות הגוברת, וזאת ברקע לדיווח בשבוע שעבר על כך שהחברה הפרטית Impossible Foods  פנתה לאחרונה לאיחוד האירופאי בבקשה לשווק באיחוד האירופאי מוצרים עם חלבון בשם  soy leghemoglobin, שנחשב כגורם המעניק למוצר את הטעם והארומה המזכירים בשר אמיתי.

במקביל, כפי שציינו באתר בשבועות האחרונים, מחר צפוי להתרחש אירוע משמעותי במניית החברה כאשר תסתיים תקופת החסימה למניות שקיבלו עובדי החברה בזמן ההנפקה (lock-up).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    משקיע 28/10/2019 22:36
    הגב לתגובה זו
    זו חברה שמוכרת בהיקף של 160 מיליון דולר בשנה, זה מימדים של חברות סמול קאפ ומטה. יש לה לרדת בערך 50% מהמחיר הנוכחי בשביל שתהיה במחיר טיפה יותר הוגן..
  • 4.
    Areido 28/10/2019 22:35
    הגב לתגובה זו
    נשכחה העלייה המטורפת של 1000% לפני?
  • 3.
    חיים 28/10/2019 18:29
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי מה טוב בזה ש שוק יוצף במניות דל. עיבדים? לא הבנתי מה היתרון בהצפת. שוק במניות שמחזיקים העובדים
  • חיותה 28/10/2019 21:11
    הגב לתגובה זו
    זה אומר שברגע אחד כמות ההיצא יגדל כי העובדים יממשו את המניות שלהם.
  • 2.
    שמשון 28/10/2019 17:58
    הגב לתגובה זו
    התחום הזה הולך לפרוץ.בהצלחה למושקעים.
  • 1.
    אצלי על הכוונת.... (ל"ת)
    אפוקטרא 28/10/2019 17:52
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ


החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל – הסנאט שוקל הצעת מימון זמני

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים וכובלת פרסום נתונים כלכליים חשובים

החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות ערב פתיחת שבוע המסחר, על רקע אפשרות להסכם בסנאט שיביא לסיום ההשבתה הממשלתית בארצות הברית, אחת הארוכות בעשור האחרון.

נכון לשעה 18:00 לפי שעון ניו יורק, חוזי דאו ג'ונס עלו ב-0.4 אחוז (כ-200 נקודות), החוזים על S&P 500 התחזקו ב-0.5 אחוז, והחוזים על נאסדק עלו ב-0.7 אחוז.

בסנאט מנסים להגיע להסכמה, האם חברי הקונגרס יחזרו מוקדם

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים - שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר - יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה כל כך הרבה בארצות הברית

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות – חלקית או לגמרי – עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות – בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.