פייסבוק
צילום: iStock

נגד טרור ופדופיליה: מותגי הענק ישפיעו על פייסבוק ויוטיוב?

מפרסמות הענק חוששות כי הפיקוח הרופף ברשתות - בהן הן שופכות סכומי עתק - יפגע במותגיהן. כעת הן מפעילות לחץ על הרשתות ומאיימות במעבר לפלטפורמות בטוחות יותר
אלכסנדר כץ | (4)

האם פייסבוק (סימול: FB), גוגל (סימול: GOOGL) ויוטיוב (בבעלות מלאה של גוגל) עשויות לספוג מכה מהמפרסמים הגדולים? סוגיית התוכן השנוי במחלוקת שמתפרסם ברשתות החברתיות כמעט ללא שליטה, עשוי להיות בעוכריהן של ענקיות האינטרנט, וזאת מאחר שהתאגידים הגדולים עשויים להפחית את נתח הפרסום שלהן ברשתות החברתיות, בשל החשש של אותן חברות לזיהוי עם אותם פרסומים פוגעניים.   ולמה אנחנו מתכוונים בפרסום פוגעני? כמובן לתכנים מיניים ופדופיליים, ובטח גם לסרטוני טרור – דוגמת אותו שידור חי של הטבח בניו זילנד לפני מספר שבועות, במסגרתו נרצחו 49 מוסלמים ב-2 מסגדים על ידי איש הימין הקיצוני ברנטון טרנט.   על פי פרסום ב-CNBC, הפדרציה העולמית של המפרסמים (WFA) - המאגדת בתוכה 85 מתוך 500 המפרסמים הגדולים בעולם מ-60 מדינות - החלה לגבש תכניות למלחמה בפרסום הפוגעני. הפדרציה, שבין חבריה חברות כמו פפסיקו (סימול: PEP) ופרוקטר אנד גמבל (סימול: PG), קראה לחבריה ללחוץ על הפלטפורמות החברתיות שילחמו באותם פרסומים זדוניים וכדי שאותן חברות ענק לא יממנו את אותם פרסומים בעייתיים.    ראג'ה ראג'מאנאר, סמנכ"ל השיווק של מאסטרקארד ונשיא הפדרציה, אמר השבוע בראיון ל-CNBC כי הרשתות החברתיות "אינן יכולות להתעלם מההעדפות של המפרסמים", וכי עליהן לספק מרחב בטוח ונקי עבור המותגים המפרסמים בהן. "לא מדובר בבטיחות המותג. זו סוגיית בטיחות חברתית, וכאנשי שיווק - יש לנו אחריות לחברה". ואכן, בשבועות האחרונים קרא ה-WFA לחברות בו לבחון היטב ובזהירות היכן הן שמות את הכסף שלהן.   בשבוע שעבר אמר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל מארק פריצ'רד בוועידת המפרסמים הארצית למדיה של אורלנדו, כי החברה בראשה הוא עומד מתכוונת להפנות כספים לפלטפורמות שמפעילות שליטה על תוכן והערות. פריצ'רד לא הצהיר במפורש אם החברה תפסיק לחלוטין לפרסום ברשתות חברתיות שלא תהדקנה את הפיקוח.   בפייסבוק מנסים להציג פתיחות לגבי הביקורת המוטחת בהם על ידי חברות הענק. קרולין אוורסון, סמנכ"לית ברשת החברתית, אמרה ל-CNBC כי עליהם "לפעול באופן קולקטיבי עבור האנשים שאנו משרתים. אנו ממשיכים להשקיע רבות בבטיחות של הקהילה שלנו". לאחרונה פירטה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, את הצעדים שהרשת החברתית תפעיל כדי להגביר את הפיקוח, בין היתר על שידורי ה-LIVE.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    oferdesade 22/04/2019 18:44
    הגב לתגובה זו
    על כמות הצופים שהערוצים מביאים כשהם עושים בשבילם את העבודה המלוכלכת.
  • 3.
    לרון 22/04/2019 13:18
    הגב לתגובה זו
    מכל סוג לטרור מגביר אותו עשרת מונים!
  • 2.
    זהר 22/04/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    מארק פריצ'רד הוא לא מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, הוא סמנכ"ל המותג הגלובאלי https://www.linkedin.com/in/marcpritchardpg/
  • 1.
    ההפקרות שלהם מפוררת את העולם ויום אחד הם ירדו מגדולתם (ל"ת)
    אכפת לי 21/04/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי ו-14 ביחס עלות-תועלת

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.