נגד טרור ופדופיליה: מותגי הענק ישפיעו על פייסבוק ויוטיוב?
האם פייסבוק (סימול: FB), גוגל (סימול: GOOGL) ויוטיוב (בבעלות מלאה של גוגל) עשויות לספוג מכה מהמפרסמים הגדולים? סוגיית התוכן השנוי במחלוקת שמתפרסם ברשתות החברתיות כמעט ללא שליטה, עשוי להיות בעוכריהן של ענקיות האינטרנט, וזאת מאחר שהתאגידים הגדולים עשויים להפחית את נתח הפרסום שלהן ברשתות החברתיות, בשל החשש של אותן חברות לזיהוי עם אותם פרסומים פוגעניים.
ולמה אנחנו מתכוונים בפרסום פוגעני? כמובן לתכנים מיניים ופדופיליים, ובטח גם לסרטוני טרור – דוגמת אותו שידור חי של הטבח בניו זילנד לפני מספר שבועות, במסגרתו נרצחו 49 מוסלמים ב-2 מסגדים על ידי איש הימין הקיצוני ברנטון טרנט.
על פי פרסום ב-CNBC, הפדרציה העולמית של המפרסמים (WFA) - המאגדת בתוכה 85 מתוך 500 המפרסמים הגדולים בעולם מ-60 מדינות - החלה לגבש תכניות למלחמה בפרסום הפוגעני. הפדרציה, שבין חבריה חברות כמו פפסיקו (סימול: PEP) ופרוקטר אנד גמבל (סימול: PG), קראה לחבריה ללחוץ על הפלטפורמות החברתיות שילחמו באותם פרסומים זדוניים וכדי שאותן חברות ענק לא יממנו את אותם פרסומים בעייתיים.
ראג'ה ראג'מאנאר, סמנכ"ל השיווק של מאסטרקארד ונשיא הפדרציה, אמר השבוע בראיון ל-CNBC כי הרשתות החברתיות "אינן יכולות להתעלם מההעדפות של המפרסמים", וכי עליהן לספק מרחב בטוח ונקי עבור המותגים המפרסמים בהן. "לא מדובר בבטיחות המותג. זו סוגיית בטיחות חברתית, וכאנשי שיווק - יש לנו אחריות לחברה". ואכן, בשבועות האחרונים קרא ה-WFA לחברות בו לבחון היטב ובזהירות היכן הן שמות את הכסף שלהן.
- איש העסקים דני פישמן רכש בארה"ב שני נכסים ב-162 מיליון דולר
- הרכישה תתעכב? ארגון פנסיונרים תובע את מאסק בעקבות הצעת טוויטר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשבוע שעבר אמר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל מארק פריצ'רד בוועידת המפרסמים הארצית למדיה של אורלנדו, כי החברה בראשה הוא עומד מתכוונת להפנות כספים לפלטפורמות שמפעילות שליטה על תוכן והערות. פריצ'רד לא הצהיר במפורש אם החברה תפסיק לחלוטין לפרסום ברשתות חברתיות שלא תהדקנה את הפיקוח.
- 4.oferdesade 22/04/2019 18:44הגב לתגובה זועל כמות הצופים שהערוצים מביאים כשהם עושים בשבילם את העבודה המלוכלכת.
- 3.לרון 22/04/2019 13:18הגב לתגובה זומכל סוג לטרור מגביר אותו עשרת מונים!
- 2.זהר 22/04/2019 10:21הגב לתגובה זומארק פריצ'רד הוא לא מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, הוא סמנכ"ל המותג הגלובאלי https://www.linkedin.com/in/marcpritchardpg/
- 1.ההפקרות שלהם מפוררת את העולם ויום אחד הם ירדו מגדולתם (ל"ת)אכפת לי 21/04/2019 16:01הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
